Svårplacerad tråd, men den borde ju passa här? Eller är det kanske datoravdelningarna den hör hemma i?
Finns det program där man kan mata in en gloslista, och som sedan slumpar dessa så man kan förhöra dem på sig själv? Är det gratis, eller sharewere? Eller om det kostar pengar, vad heter det..?
Funktioner som också vore bra:
- Möjligheten att spara och ladda gloslistor
- Möjlighet att välja om man antingen vill ha ett försök per glosa eller om man måste skriva rätt på alla glosor och de som man skriver fel återgår till förhörslistan.
Ola Hansson har rätt i Vokabel. Jag använder det dagligen och finner det mycket användbart. Programmet använder sig av unicode, vilket tillåter dig att skriva in kyrilliska bokstäver, kinesiska tecken, eller vad än du nu skulle finna användbart.
Jag letar efter ett enkelt program i stil med Wordtrainer att träna mina ryska glosor med. Wordtrainer funkar inte eftersom det inte stödjer bokstäverna :/
Jag letar efter ett enkelt program i stil med Wordtrainer att träna mina ryska glosor med. Wordtrainer funkar inte eftersom det inte stödjer bokstäverna :/