2008-10-18, 20:56
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuperTramp
Kronan portion kör jag och det brukar bli 1-2h,vid 2h så är all smak borta och påfyllning väntar

Delar inte din uppfattning, tycker Kronans smak försvinner efter max 1h!

Det är ingen Eienstein logik precis, lågpris snus borde tappa smak tidigare än de andra lite dyrare sorterna...
Citera
2008-10-19, 00:05
Medlem
Likferds avatar
Rapé portion brukar få ligga inne strax över en timme. Sen spottar jag ut den, ter sig obegripligt att folk skulle svälja dem.. ?
Citera
2008-10-19, 00:15
Medlem
CronoSs avatar
Nu när snuset är så jävla dyrt har jag börjat tänka på detta, olika, från nån timme till 3-4 tim. Lös Grov.
Citera
2008-10-19, 00:23
Medlem
vänta nu här. finns det alltså folk som SVÄLJER snuset?!

det här kräver ju en anekdot: min mamma jobbade på neurorehab och hade en patient som snusade. efter drygt en vecka klagade han på förstoppning och magvärk, så de "gjorde sin grej" och det visade sig att han hade motsvarande 2 dosor snus tarmen, som hade cloggat ihop sig till en stor boll.

OnT: om jag är hemma och inte babblar alltför mycket kan den sitta i över 1½ timme, annars åker den ut efter max en timme.
Citera
2008-10-19, 10:43
Medlem
chieftains avatar
Jag tycker oftast prillan fortfarande känns ny och lite halvtorr efter 1 timme, förstår inte hur ni kan spotta ut den så snabbt, min börjar inte heller rinna förräns efter 1 timme och det är ju själva rinningen man vill åt.
Citera
2008-10-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byyy
Delar inte din uppfattning, tycker Kronans smak försvinner efter max 1h!

Det är ingen Eienstein logik precis, lågpris snus borde tappa smak tidigare än de andra lite dyrare sorterna...
Kronans smak (portion) håller t om längre än General Portion. Smaken hos generalen försvinner efter bara en halvtimma.

Minst en timma annars för att svara på frågan. Oftast mer.
Citera
2008-10-19, 13:10
Medlem
Doktor_Blys avatar
Olika från gång till gång, beror oftast på om jag är i rörelse, pratar etc eller inte. Om jag bara sitter vid datorn kan en snus vara inne runt 2 timmar innan den åker ut, om jag däremot pratar eller arbetar/promenerar/whatever så rör det sig om allt mellan 20 minuter - 1 timme. Jag snusar lös.
Citera
2008-10-19, 13:34
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ri-Fa
tills jag somnar och/eller sväljer den xD
fyfan för att somna med snusen! Vaknar alltid av någon anledning typ 1-2 timmar senare helt kallsvettig och men en avskyvärd andedräkt!
Citera
2008-10-19, 15:15
Medlem
Porion (vilken jag nästan aldrig snusar) mellan 30 minuter och 1.5 timmar.
Lös är väldigt varierande allt mellan 45 minuter och 3-4 timmar om man "glömmer" bort den framför WoW eller liknande.

Förstår inte hur folk kan svälja snus. Visst att det ibland blir kvar lite som man eventuellt sväljer men fan inte en hel prilla.

Dock har jag nog svalt någon snus i sömnen någon gång då jag somnat med en prilla inne, den är i vart fall inte kvar när jag vaknar.
Citera
2008-10-19, 19:03
Medlem
Loveens avatar
Lös blir runt 1-2 timmar,
Portion blir väl runt 45 min till 1½ timme.

Mestadels Ettan lös och General/LD portion.
Citera
2008-10-19, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
Beroende på om jag snusar lös eller portion och om jag dricker eller inte.

Lös brukar jag ha inne en timme ungefär och portionen 15-30 min sen sväljer jag den. Samma gör jag med lös, den sväljer jag när ingenting finns kvar.

Sväljer du snusen?

Jag undrar hur din mage mår
Citera
2008-10-19, 20:00
Medlem
Sälklubbarns avatar
Nån timme får prillan sitta inne, sen tar jag några timmars uppehåll, så att man hinner bygga upp lite längtan efter nästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in