2008-10-30, 14:40
Medlem
Citat:
Åklagare Ulrika Schönbeck har tagit del av obduktionsresultatet.

– Men vi har valt att inte gå ut med det. Det kan vi möjligtvis göra i nästa vecka, den häktade mannen ska först höras mot uppgifterna, säger hon.
Men vad i hela helvete. Ska vi behöva vänta så länge?

Jag vill att någon med insiderinfo trädar fram i denna tråd och berättar hur det ligger till PRONTO.
Citera
2008-10-30, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suneblond
Är det inte lite märkligt att LKAB nöjer sig med att erbjuda behandling av TA:s missbruksproblem,och när han avböjer erbjudandet så får han sortera skruvar och muttrar istället. Alternativet borde väl vara uppsägning?
Arbetsrättsligt är det ett helvete att sparka någon, även om denne är dokumenterad alkoholist.
Han kanske aldrig varit full på jobbet, men är konstant packad på fritiden och bakis på jobbet.
Då är det ingen som man vill hålla i handen i en gruva, samtidigt som han inte går att sparka.
Ergo: sortera skruvar på 850 meters djup.
Citera
2008-10-30, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zabina66
Jaaa, heeelt säkert. Läs själv....
Det står ju faktiskt så i tidningen. Å då e de SANT!

nä så står det inte alls. läs om läs rätt. om dom skriver KAN så betyder det inte att han GÖR det - det betyder att möjligheten finns om han vill.
Citera
2008-10-30, 15:41
Bannlyst
nu kan ju iallafall nån annan uteslutas som han skulle kunna tänkas skydda som ex sin son..annars hade inte misstankarna stärkts. troligen har dom hans dna från liket och en kula som kan kopplas till hans gevär. det ser mörkt ut för honom men ljust för rättvisan.
Citera
2008-10-30, 16:23
Medlem
Ajjes avatar
Det här med att TA skulle ha gått 5 mil genom skogen är ju inte speciellt troligt. Aitik ligger inte långt ifrån Stenbron. Han lär ju ha fått skjuts av någon därifrån.
Citera
2008-10-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Arbetsrättsligt är det ett helvete att sparka någon, även om denne är dokumenterad alkoholist.
Han kanske aldrig varit full på jobbet, men är konstant packad på fritiden och bakis på jobbet.
Då är det ingen som man vill hålla i handen i en gruva, samtidigt som han inte går att sparka.
Ergo: sortera skruvar på 850 meters djup.

Men nu verkar det klippt.. förrådsarbetare sökes på lkab.com har sökt den tjänsten
Citera
2008-10-30, 17:38
Medlem
spamfilters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisgruvan
Men nu verkar det klippt.. förrådsarbetare sökes på lkab.com har sökt den tjänsten
Lycka till... Försök håll dig borta från Stenbron
Citera
2008-10-30, 17:43
Medlem
mysigamartas avatar
dna

jo, nog kan nångon annan vara skyldig oxå även om TA:s DNA finns. Kan ju vara så att han hjälpt någon slutföra dådet. Men personligen tror jag han har mött henne på nåt annat ställe och allt har spårat ur. Jobbigt att vänta på utgången, alla vill veta vad som orsakade Carolines tragiska död. Men tids nog får vi veta. Han pressas så hårt nu så sanningen kommer och jag tror hans familj ser till att den kommer fram.
Citera
2008-10-30, 17:45
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
... När det gäller bilstolen så har ingen påstått att den varit tillbakaflyttad. Tidigare i tråden föreslog någon att stolen kanske var tillbakaflyttad. Att det kunde vara en av orsakerna till att polisen misstänkte något från första början. Detta var bara en teori från en användare. Det fanns ingen sanning bakom det, men precis som med den teoretiska spyan har det blivit en FB-sanning. Vi vet inget om stolen eller en spya. Det har inte sagts något om detta på en presskonferens etc. Inte heller har någon hänvisat till en säker källa. Det var bara fria spekulationer som blev sanningar på nätet.
Vad det gäller stolen visar väl den här bilden något? Antingen är föraren som lämnat den lång, eller har väldigt långa armar. Klart att stolen kan ha skjutits tillbaka för att förvilla. Ett hugskott. Hur lång är TA's äldste son?

Finns det någon i tråden med en Ford Focus och är av samma längd som Carolin som kan ta en bild från sidan av bilen så vi får se hur långt tillbaka stolen är skjuten. Variationer förekommer men man bör köra med lätt böjda armar, att köra med spikraka armar är trafikfarligt.

I bekantskretsen har jag frågat en rättspsykiatriker om det förekommer att folk tar på sig skuld för att skydda närstående och anhöriga. - Ja det är inte ovanligt.
Senast redigerad av Theron 2008-10-30 kl. 17:47.
Citera
2008-10-30, 17:51
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Vad det gäller stolen visar väl den här bilden något? Antingen är föraren som lämnat den lång, eller har väldigt långa armar. Klart att stolen kan ha skjutits tillbaka för att förvilla.

Bilden är tagen på söndag morgon, så det kan lika väl vara polisen som skjutit tillbaka stolen vid den första undersökningen.
Citera
2008-10-30, 17:59
Medlem
spamfilters avatar
[quote]I bekantskretsen har jag frågat en rättspsykiatriker om det förekommer att folk tar på sig skuld för att skydda närstående och anhöriga. - Ja det är inte ovanligt.QUOTE]

Nä, det är nog inte ovanligt. Men allt har en gräns. Jag tror inte ngn annan gjort det här (men jag sätter det inte som omöjligt att han har haft ngn sorts hjälp med hennes bil/skjuts)
Citera
2008-10-30, 18:03
Medlem
Den bilden var ny för mig. Det ser verkligen ut som om det är en person med extremt långa armar som ställt stolen i det läget. Ben och armar brukar ju vara ungefär lika långa även om undantag finns. I så fall verkar ju sitsen vara i normalläge och ryggstädet kraftigt tillbakalutat. TA ser proportionerlig ut på bild och skulle inte ha ryggstödet så såvida han inte har haft någon i knäet när han kört. Kanske C? Att polisen så snabbt skulle ändra något i bilen tror jag inte - de inväntar säkert tekniker och låter allt vara orört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in