Citat:
Ursprungligen postat av
mrfix
Om de flesta andra har fel i sina bedömningar, hur kommer det sig då att det är bara du som ALLTID hävdar något som går tvärtemot den egentliga sanningen. Vem har då rimligtvis rätt? ALLA inklusive polis, åklagare, rättssystem m.fl som säger att det är rätt mördare som fällts eller du ENSAM som svamlar ihop egna historier? Du har dessutom en egen FUP du hämtar dina skrönor från. Varför är du alltid ensam om att hålla mördaren om ryggen? I det här fallet Tony som definitivt är mördaren.
Att påstå att jag går emot sanningen är en grov forolämpning mot mig, sanning, objektivitet, och rättvisa är mina honnorsord.
Jag har aldrig kritiserat polisen och jag har gått igenom många forundersokningr noggrant, och aldrig hittat kritik mot dem.
Samma sak i det här fallet forundersokningen som polisen utfort är mycket bra.
När forhorsledarna forhor Tony anser jag det är en klassiker som borde gå till kriminalhistorien och ett skolexempel när en helt oskyldig alkoholskadad person forsoker ta på sig ett mord han adrig utfort, och moter skickliga forhorsledare.
Forhoret med Tony måste vara mycket unikt, har väl knappast forekommit något liknande.
Forhorsledarna tog reda på hans inkop på Systembolaget och det rorde sig om ett helror starksprit i genomsnitt varje dag under en längre tid, självklart var han alkoholskadad, med dåliga nerver och forsämrad minne.
Forhorsledarnas strategi är att de har tillgång till alla bevis mot den misstänkte, som de kan utnyttja.
Forhoren spelas in och kan jämforas, de återkommer med nya forhor som tar upp tidigre frågor i annan version och sådana forhor kan pågå länge.
Därfor att ljuga i forhoren kommer inte att fungera därfor det blir omojligt att komma ihåg alla detaljer, därfor de erfarna kriminella vägrar att forhoras av den orsaken.
Vid forhoret med Tony glomde han bort vad han sagt strax innan och kom med en ny version, som gjorde att forhorsledarna måste haft mycket stort tålamod med den forhorde Tony.
När han blev tillsagd det stämde inte vad han sagt tidigare kommenterade han med "jajamänssan"
Det som är skrämmande är att han domdes for mordet på Caroline, som kan ses som en mycket stor rättsskandal, och visar på vilken låga nivå rättssäkerheten har hamnat i landet.