2019-05-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det finns ingenting som talar för att kvinnan som ett vittne såg tillsammans med 4 män var CS. Åldern stämmer inte. Klädseln stämmer inte. Bilen hon stod vid stämmer inte. Vittnet som såg kvinnan anser inte att det var CS. Förstår du inte att du framstår som helt retarderad när du som enda person påstår att det var CS?

Sen: vill du leka utredare på riktigt och inte bara leta halmstrån för att försvara kvinnomördare bör du inte välja ut ett vittnesmål och bortse från alla som motsäger det. Så gör du konsekvent (personen som ser en bil liknande CS köra in på parkeringen kl 18.15, vittnet som inte ser CS bil vid parkeringen kl 17.00 osv osv). Det finns ett flertal vittnen som ser CS bil på parkeringen under den tid du påstår att den var borta. Sluta bete dig som ett kioskmongo.
Nu får du besinna dig jag sitter inte och fantiserar ihop något, jag går nästan helt efter forunderskningen och ser helheten i fallet.
Vad ni andra tycker och tror bryr jag mig inte mycket om därfor de flesta av er har helt fel i era bedomningar.
Någon storre hänsyn till åtalet och domen tar jag inte, men läser den naturligtviis.
Åtalet kan vara styrt av politiska orsaker, som händer.
Jag skapar en helhetsbild från forundersokningen.
Citera
2019-05-28, 15:38
Medlem
Citat:
Med andra ord bestämde du dig för att den dömde kvinnomördaren Toni var oskyldig utan att ha några som helst kunskaper om fallet. Hört talas om något som kallas bias, sagge-fagge?
Denna bias leder dig även när det gäller gärningsmän. Linda Chen, Lisa Holm, Vatchareeya Bangsuan, CS. Samtliga mördade av utländska mördarkommandon, och dom som dömdes var oskyldiga män ditsatta av "auktoriteten".
Tomte.
Det sker mord av utlänningar i landet varfor skall det hemlighållas, jag har gått in i fall som jag gjort bedomningen fallet är inte lost.
Linda Chen, Lisa Holm, Bangsuan och Carolin fallet alla de här fallen är inte losta, gärningsmännen har inte ställts till svars for brotten, däremot har "scape goat" plockas ut och fått straff samma som Tony.
Citera
2019-05-28, 15:55
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Nu får du besinna dig jag sitter inte och fantiserar ihop något, jag går nästan helt efter forunderskningen och ser helheten i fallet.
Vad ni andra tycker och tror bryr jag mig inte mycket om därfor de flesta av er har helt fel i era bedomningar.
Någon storre hänsyn till åtalet och domen tar jag inte, men läser den naturligtviis.

Problemet med din "helhet" är att den undantagslöst är korkad och illa underbyggd. Och den enda som är "politiskt styrd" är du. Därav din kamp mot inbillade utländska mördarkommandon.
Citera
2019-05-28, 15:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det sker mord av utlänningar i landet varfor skall det hemlighållas, jag har gått in i fall som jag gjort bedomningen fallet är inte lost.
Linda Chen, Lisa Holm, Bangsuan och Carolin fallet alla de här fallen är inte losta, gärningsmännen har inte ställts till svars for brotten, däremot har "scape goat" plockas ut och fått straff samma som Tony.

Jodå, dom är nog lösta allt. Att sen DU kommer med en helt egen "lösning" som ingen annan tar på allvar, well...det säger väl mest något om hur du är funtad.
Din kompis heter förresten "Toni".
Citera
2019-05-28, 19:13
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Du har gjort bedömningen.... skrattkramp.... Jo, vi vet ju hur dina bedömningar hänger ihop...
Men baltaset som mördade Lisa har väl inte hållits hemlig? Han är ju utlänning. Alla de fall du räknar upp är lösta och klara för länge sen. Scapegoaten/arna i alla fallen är dina anstiftare och de hemliga gärningsmännen. Så även i detta fallet där din hjälte Tony dödade Caroline. Du kan ju inte ens förklara vilka som hör till auktoriteten och ännu mindre vem anstiftaren och gärningsmännen är varken i detta fall eller något av dom andra fallen du fantiserar om. Du är helt enkelt LOST som ett LOSS....
Citera
2019-05-28, 19:20
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Tony klarade inte korsforhoret med forhorsledarna utan korde fast hela tiden, han forsokte vara gärningsmannen men eftersom han var inte det, blev hans svar motsägande.
Helt obegripligt hur någon kunde gå på hans logner att han var gärningsmannen.
I vanliga fall när personer suttit anhållna och sagt sanningen, ja då har media och skribenterna bedrivit rena hetsjakten med anklagelser att den misstänkte ljuger.
Vid ett tillfälle omhäktades en oskyldig person 10 tal gånger, där den sannolika orsaken var att han skulle knäckas och erkänna, men som inte hände.
Mycket komiskt, i det här fallet ljog den misstänkte något helt otroligt men auktoriteten, media och skribenterna trodde allt vad han sade.

Du kan inte se helheten som är det stora felet for många, och det blir endast en rundgång alltsammans.

Vem var det som ingick i auktoriteten nu igen? Det väntar vi på att få veta. Alla namn och varför de var med i auktoritaten vill jag veta förstår du. Du kan inte fantisera fritt utan att komma med bevis. Skratt.... helheten i din fantasivärld funkar inte i verkligheten tyvärr.... Rundgång ja, vad kallar du att upprepa samma skit tusentals gånger som du gör.... Vem var anstiftaren på 30 år och vilka ingick i mördarkommandot som alltid är inblandat i alla fall?
Citera
2019-05-28, 22:36
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Om de flesta andra har fel i sina bedömningar, hur kommer det sig då att det är bara du som ALLTID hävdar något som går tvärtemot den egentliga sanningen. Vem har då rimligtvis rätt? ALLA inklusive polis, åklagare, rättssystem m.fl som säger att det är rätt mördare som fällts eller du ENSAM som svamlar ihop egna historier? Du har dessutom en egen FUP du hämtar dina skrönor från. Varför är du alltid ensam om att hålla mördaren om ryggen? I det här fallet Tony som definitivt är mördaren.
Citera
2019-05-29, 03:13
Medlem
Citat:
Jodå, dom är nog lösta allt. Att sen DU kommer med en helt egen "lösning" som ingen annan tar på allvar, well...det säger väl mest något om hur du är funtad.
Din kompis heter förresten "Toni".
Din agenda är att forsvara åtalet och domen, du är totalt okunnig om att losa fall och se helheten i dem.
Du läser domen och är det enda.
Den som tror att Tony mordade Caroline måste vara styrd av politiska skäl, eller totalt okunnig att losa brottsfall.
Jag är mycket forvånad av skribenterna på tråden, därfor jag läste igenom de flesta och i stort sett alla pekade ut Tony som gärningsmannen, som visar att svenskar är mycket lättmanipulerade.
Den ende som skilde ut sig markant var "Sverigegrabben" en person med stort självfortroende, som uteslot helt att Tony var någon gärningsman for Caroline.
En debatt i Sverige går ut på att alla skall ha samma uppfattning, den som har annan uppfattning blir påhoppad och trakasserad och är det någon av "sandfolket" som kan anses som starkt misstänkt, då är den personen som kommer med en sådan anklagelse rasist eller nazist.
Jag har pekat ut sandfolket som gärningsmän for Caroline, men det är väl inte mitt fel att de har begått brottet, som jag är overtygad att de har gjort.
Mordet på Carolin var ett mycket brutalt brott som också kännetecknade mordet på Bangsuan och båda fallen anser jag utfordes av sandfolket.
Citera
2019-05-29, 03:32
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Din agenda är att forsvara åtalet och domen, du är totalt okunnig om att losa fall och se helheten i dem.
Du läser domen och är det enda.
Den som tror att Tony mordade Caroline måste vara styrd av politiska skäl, eller totalt okunnig att losa brottsfall.
Jag är mycket forvånad av skribenterna på tråden, därfor jag läste igenom de flesta och i stort sett alla pekade ut Tony som gärningsmannen, som visar att svenskar är mycket lättmanipulerade.
Den ende som skilde ut sig markant var "Sverigegrabben" en person med stort självfortroende, som uteslot helt att Tony var någon gärningsman for Caroline.
En debatt i Sverige går ut på att alla skall ha samma uppfattning, den som har annan uppfattning blir påhoppad och trakasserad och är det någon av "sandfolket" som kan anses som starkt misstänkt, då är den personen som kommer med en sådan anklagelse rasist eller nazist.
Jag har pekat ut sandfolket som gärningsmän for Caroline, men det är väl inte mitt fel att de har begått brottet, som jag är overtygad att de har gjort.
Mordet på Carolin var ett mycket brutalt brott som också kännetecknade mordet på Bangsuan och båda fallen anser jag utfordes av sandfolket.

Din agenda är att forsvara alla kvinnomordare, du är dessutom totalt okunnig om att losa fall och se helheten i dem. Om du hade kunnat se helheten och LOSA fall hade du talat om vilka som ingick i auktoriteten och vem anstiftaren och de våldsamt professionella gärningsmännen är. Tony är gärningsmannen som dödade Caroline och anstiftaren och sandfolket hör hör hemma i sandlådan, precis som dina teorier. Sandlådenivå....
Citera
2019-05-29, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Om de flesta andra har fel i sina bedömningar, hur kommer det sig då att det är bara du som ALLTID hävdar något som går tvärtemot den egentliga sanningen. Vem har då rimligtvis rätt? ALLA inklusive polis, åklagare, rättssystem m.fl som säger att det är rätt mördare som fällts eller du ENSAM som svamlar ihop egna historier? Du har dessutom en egen FUP du hämtar dina skrönor från. Varför är du alltid ensam om att hålla mördaren om ryggen? I det här fallet Tony som definitivt är mördaren.
Att påstå att jag går emot sanningen är en grov forolämpning mot mig, sanning, objektivitet, och rättvisa är mina honnorsord.
Jag har aldrig kritiserat polisen och jag har gått igenom många forundersokningr noggrant, och aldrig hittat kritik mot dem.
Samma sak i det här fallet forundersokningen som polisen utfort är mycket bra.
När forhorsledarna forhor Tony anser jag det är en klassiker som borde gå till kriminalhistorien och ett skolexempel när en helt oskyldig alkoholskadad person forsoker ta på sig ett mord han adrig utfort, och moter skickliga forhorsledare.
Forhoret med Tony måste vara mycket unikt, har väl knappast forekommit något liknande.
Forhorsledarna tog reda på hans inkop på Systembolaget och det rorde sig om ett helror starksprit i genomsnitt varje dag under en längre tid, självklart var han alkoholskadad, med dåliga nerver och forsämrad minne.
Forhorsledarnas strategi är att de har tillgång till alla bevis mot den misstänkte, som de kan utnyttja.
Forhoren spelas in och kan jämforas, de återkommer med nya forhor som tar upp tidigre frågor i annan version och sådana forhor kan pågå länge.
Därfor att ljuga i forhoren kommer inte att fungera därfor det blir omojligt att komma ihåg alla detaljer, därfor de erfarna kriminella vägrar att forhoras av den orsaken.
Vid forhoret med Tony glomde han bort vad han sagt strax innan och kom med en ny version, som gjorde att forhorsledarna måste haft mycket stort tålamod med den forhorde Tony.
När han blev tillsagd det stämde inte vad han sagt tidigare kommenterade han med "jajamänssan"

Det som är skrämmande är att han domdes for mordet på Caroline, som kan ses som en mycket stor rättsskandal, och visar på vilken låga nivå rättssäkerheten har hamnat i landet.
Citera
2019-05-29, 05:11
Medlem
Citat:
Att påstå att jag går emot sanningen är en grov forolämpning mot mig, sanning, objektivitet, och rättvisa är mina honnorsord.
Jag har aldrig kritiserat polisen och jag har gått igenom många forundersokningr noggrant, och aldrig hittat kritik mot dem.
Samma sak i det här fallet forundersokningen som polisen utfort är mycket bra.
När forhorsledarna forhor Tony anser jag det är en klassiker som borde gå till kriminalhistorien och ett skolexempel när en helt oskyldig alkoholskadad person forsoker ta på sig ett mord han adrig utfort, och moter skickliga forhorsledare.
Forhoret med Tony måste vara mycket unikt, har väl knappast forekommit något liknande.
Forhorsledarna tog reda på hans inkop på Systembolaget och det rorde sig om ett helror starksprit i genomsnitt varje dag under en längre tid, självklart var han alkoholskadad, med dåliga nerver och forsämrad minne.
Forhorsledarnas strategi är att de har tillgång till alla bevis mot den misstänkte, som de kan utnyttja.
Forhoren spelas in och kan jämforas, de återkommer med nya forhor som tar upp tidigre frågor i annan version och sådana forhor kan pågå länge.
Därfor att ljuga i forhoren kommer inte att fungera därfor det blir omojligt att komma ihåg alla detaljer, därfor de erfarna kriminella vägrar att forhoras av den orsaken.
Vid forhoret med Tony glomde han bort vad han sagt strax innan och kom med en ny version, som gjorde att forhorsledarna måste haft mycket stort tålamod med den forhorde Tony.
När han blev tillsagd det stämde inte vad han sagt tidigare kommenterade han med "jajamänssan"

Det som är skrämmande är att han domdes for mordet på Caroline, som kan ses som en mycket stor rättsskandal, och visar på vilken låga nivå rättssäkerheten har hamnat i landet.
Nåväl, att rättssäkerheten i detta land är vedervärdigt låg i vissa fall (såsom just nu, i "Assange-gate-fallet"), Det har dock föga med lagföringen mot den f.d. gruvdrängen Tonni att göra. Tonni sitter ju där han sitter, länge än, vilket ingen är ledsen över.
Hur är det förresten - har du delgivit dom i Hortlax dina revolutionerande "fynd" i detta ärende, ännu?
Citera
2019-05-29, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nåväl, att rättssäkerheten i detta land är vedervärdigt låg i vissa fall (såsom just nu, i "Assange-gate-fallet"), Det har dock föga med lagföringen mot den f.d. gruvdrängen Tonni att göra. Tonni sitter ju där han sitter, länge än, vilket ingen är ledsen över.
Hur är det förresten - har du delgivit dom i Hortlax dina revolutionerande "fynd" i detta ärende, ännu?
Jag har endast varit ute for att finna ut om Tony var skyldig eller inte till mordet på Caroline, och kom fram till att han var helt oskyldig.
Enligt rykten på bygden skall Tonys son haft något forhållande tidigare med Caroline, vad det finns for sanning i det ryktet vet jag inte.
Men Caroline blev mordad och det måste ha funnits motiv for det, även gärningsmännen kom från ett sandland, var de helt säkert lejda.
Att fälla Tony som gärningsmannen, med livstidfängelse, måste vara den storsta rättsskandalen i Sverige under modern tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in