Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-13, 18:08
  #1
Medlem
ungens avatar
Jag har blivit erbjuden kodein, men då jag inte testat just den opioiden så är jag lite osäker på vad jag ska välja.

Kodein fosfat, 60mg tabs
"DHC Continus" (någon form av dihydrokodein) 120mg
Dihydrokodein 30mg

Priset spelar egentligen ingen roll, men vad är att föredra vid vilka intagningssätt? (är för övrigt inte ny inom opioider men har ingen resistans.)

Edit:
Har även en sidofråga som inte passar in här, men pallar inte skapa en till tråd. Hur många mg midazolam krävs för ett starkt rus intravenöst? Äter ca 30mg diazepam 2ggr/veckan oralt så har en liten resistans där.
__________________
Senast redigerad av ungen 2008-09-13 kl. 18:13.
Citera
2008-09-14, 02:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungen
Jag har blivit erbjuden kodein, men då jag inte testat just den opioiden så är jag lite osäker på vad jag ska välja.

Kodein fosfat, 60mg tabs
"DHC Continus" (någon form av dihydrokodein) 120mg
Dihydrokodein 30mg

Priset spelar egentligen ingen roll, men vad är att föredra vid vilka intagningssätt? (är för övrigt inte ny inom opioider men har ingen resistans.)

Edit:
Har även en sidofråga som inte passar in här, men pallar inte skapa en till tråd. Hur många mg midazolam krävs för ett starkt rus intravenöst? Äter ca 30mg diazepam 2ggr/veckan oralt så har en liten resistans där.
Kodein och dihydrokodein är inte samma sak. Dihydrokodein är en starkare variant, samma sak som amerikanska välkända Vicodin (har jag för mig). Det är alltså i princip två olika droger (men dihydrokodein är starkare). Har ingen större erfarenhet av den senare, men om det är KODEIN du vill ha så är det Kodeinfosfat du ska köpa. Använd sökfunktionen så hittar du säkert mer om skillnaden mellan kodein och dihydrokodein.

Mvh
/marilyn
Citera
2008-09-16, 13:43
  #3
Avstängd
druddios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Kodein och dihydrokodein är inte samma sak. Dihydrokodein är en starkare variant, samma sak som amerikanska välkända Vicodin (har jag för mig). Det är alltså i princip två olika droger (men dihydrokodein är starkare). Har ingen större erfarenhet av den senare, men om det är KODEIN du vill ha så är det Kodeinfosfat du ska köpa. Använd sökfunktionen så hittar du säkert mer om skillnaden mellan kodein och dihydrokodein.

Mvh
/marilyn
MM precis. Skaffa citodon
Citera
2010-10-26, 03:00
  #4
Medlem
Ninyah218s avatar
Börja med Kodein (Citodon), Dihydrokodein är likvärdigt med Oxycontin i styrka ungefär så det är inget du bör börja med då kommer du garanterat bli torsk illa kvickt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback