AA - Spela alltid när någon gått all in.
KK - Spela alltid (om du inte riskerar bubbelplats).
AK - Om någon går all in tidigt i turneringen - kasta.
Du sitter ofta mot låg pocket, eller en annan tomtehand som 67 suit (som ändå har 45% att dra ut din AK)
QQ - Kasta om du är i för tidig position. Chans för AK och överpar finns. Det är inte värt att ta chansen så tidigt i turneringen, om någon verkligen skulle sitta på exempelvis AK. Detta gör att du coinar om att bli utslagen eller ej.
MTT handlar om att vänta på rätt läge, försök att se billiga floppar med pocketpar i sen position, gör en triss, sen kan du börja lira din hand. Fiska aldrig, om du inte har odds för det. (Fiska gör jag endast med öppet straightflushdrag eller när jag har grymma potodds).
Hemligheten med att bli bra på MTT är att vara exmtremt tight. Vänta på ett bra läge istället för att coina om din stack.
Kort sagt;
*Coina aldrig om hela din stack.
*Var extremtight.
*Spela rätt händer i rätt position.
*Bluffa aldrig.
*När du gjort nöt, se till att aldrig pottbeta. Halvpotta hela vägen för att få ordentligt betalt. Pottbetar du, riskerar du bara lägg, för att motståndaren inte har odds på att syna, vilket resulterar i att du misshandlar din hand.
*Slowspela aldrig en hand. Även när du har monster ska du beta. (Du kan slowspela om någon maniac sitter och höjer brutalt hela tiden). Då kan du synar ner honom och trycka på river
*Lägg alltid pisshänder som KQ, KJ, K10, JQ, Q10, A10, AJ. Alla dessa händer är skräp i fullring, tidig position. Man bör även lägga låga pocket upp till 8 i tidig position.
Denna taktik har fungerat oerhört bra för mig. Tight is the shit