2008-09-12, 23:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jag har precis bytt grafikkort till ett Radeon 3850 och passade samtidigt på att omistallera windows. Efter det så får jag inte bild på några filmer jag försöker visa. Har alltid förut använt K-lite codec pack och det har funkat perfekt, men nu får jag bara ljud. Jag har uppgraderat media player till senaste och provat flera olika versioner av k-lite codec pack plus att jag också har testat med media player classic. Drivrutinerna till grafikkortet är också uppdaterade. Ingen bild, bara ljud hur jag än gör...
Någon som har en idé om vad det kan vara? Jag har slut på idéer nu känns det som...
Citera
2008-09-12, 23:30
Medlem
smulade kottens avatar
Samma problem med vlc?
Förövrigt har jag absolut ingen aning vad felet kan vara
Citera
2008-09-12, 23:33
Medlem
jerryleelviss avatar
Har du tagit ner div-x?
Citera
2008-09-12, 23:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Eftersom jag testade med två andra spelare så tror jag inte problemet ligger där. Har inte testat vlc alltså..

Och det är inte divx som är problemet heller eftersom jag inte får bild på någon sorts film alls. Inte ens .wmv-filer ger nått annat än ljud.

Men tack för försöken.
Citera
2008-09-13, 00:15
Medlem
Du måste in och ändra saker i CCC. Exakt vad som ska ändras är jag inte riktigt säker på, jag vet bara att man måste kludda lite där

Kanske räcker det att du grejar lite med "image scaling."
Kanske behöver du fixa med "theater mode."
Kanske behöver du drivrutiner till din monitor, eller tror CCC att du har en annan monitor än den du har.
Eller kanske något annat

Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde men jag har haft samma/liknande problem, både med en- och två skärmars upplägg och samma kort.
Citera
2008-09-13, 00:30
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Har du tagit ner div-x?
det är 2008
Citera
2008-09-13, 00:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Belze: Du har ingen aning om var man kan få reda på vad det är som ska ändras heller? Theater mode gäller bara om man har två monitorer och den har hittat rätt monitor också så det är inte dom grejerna i alla fall.. Image scaling har jag över huvud taget inte hittat något om. Men det borde väl inte spela nån roll om man kör i fönster? Då kör jag ju i rätt storlek från början..

Och måste ju säga att det är uselt gjort av ATI om dom gör det omöjligt att köra film utan att manuellt ändra grejer.. Känns som om jag inte borde vara den första som klagar på dom i så fall..
Citera
2008-09-13, 04:02
Medlem
Tänkte först att det inte alls va relaterat till mitt problem, men jag har något liknande, dock inte alls lika jobbigt problem.
Jag fick också mitt problem när jag bytte till ett Radeon 3850, och jag har problem med (har bara kört med zoomplayer, det är igentlingen inget stort problem, så jag har inte brytt mig om att felsöka).
Det är så att vanliga uppspelningen går hur bra som helst, men så fort det kommer upp en annan ruta över uppspelningen som fyller ut bilden helt, eller om jag minimerar uppspelningen, så krashar programet.
Citera
2008-09-13, 18:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jävla förbannade idiotiska jävla helvetes ATI. Det dom har gjort som standardinställning i sitt fantastiska program är att sätta ner kontrast och färg på filmer till 0 så filmen har ju faktiskt visats hela tiden bara det att den har varit helt svart... *stor applåd och vågen* Skjut dom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in