2008-09-12, 23:01
Medlem
sebnies avatar
Jag försöker skicka ett PM till ChristianX men får meddelandet

"sebnie, du har inte behörighet"... bla bla bla...

Så varför har ChristianX stängt av sin PM-möjlighet, eller varför går det inte att skicka PM till honom?

Får väl lägga ut PM:et här då så ChristianX kan läsa det, finns inget "hemligt" i det ändå, dessutom är det ett svar på ett PM som jag fick av honom:
Sådär ja. Har reppat dom där URL:erna till MBL nu, så de lär komma ut till användarnas svartlistor om ca 4-5 timmar.

En sak att notera är att filen från de 2 URL:erna har samma MD5-summa, altså är det samma fil.

Kollade även Client.jar på virustotal och fann att bara Sophos kände igen filen, så jag skickade in filen till ClamAV-teamet.
2008-09-13, 00:27
Medlem
Rostmannens avatar
Finns tråd om sånt här.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=566470
2008-09-13, 00:37
Medlem
sebnies avatar
Jag är inte säker på om det beror på full inkorg då den annars säger att inkorgen är full. I det här fallet säger den att jag inte har behörighet att skicka till honom.

Men det kan ju vara så att meddelandet ang full inkorg är bortplockat och att man möts av ej behörighet istället...
2008-09-13, 00:46
Moderator
tobess avatar
Ha bara en PM ruta öppen samtidigt. Om du öppnar upp flera PM fönster samtidigt invalidiseras dina tokens och du får upp ett dylikt meddelande.

Har med andra ord inget att göra med hur full en inkorg är eller inte.
2008-09-13, 00:53
Medlem
sebnies avatar
jaha... jag öppnade PM-rutan med originalmeddelandet i för att kunna läsa det medans jag skrev svaret.
2008-09-13, 00:59
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
jaha... jag öppnade PM-rutan med originalmeddelandet i för att kunna läsa det medans jag skrev svaret.

Okej, bättre att kopiera det till notepad, eller trycka på reply och ha kvar meddelandet medan du skriver då. Att ha upp två olika fönster eller tabs med PM fungerar inte.

Jag antar att vi med andra ord kan avskriva detta ärende, och så låser jag denna tråd och hänvisar till andra trådar som handlar om samma sak ifall någon har fler frågor.

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in