Citat:
Ursprungligen postat av Fnima
Oj, nu vet jag inte hur du fått för dig, jag är inte orlig det minsta över att "känna mig tvungen att berätta" vid läkarbesök om mina vanor (angående cannabis) men tyckte det kan vara bra och ta med det, Ju mer info ni får veta om mig nu närmare kan ni bege er in på besväret. Jag antar väl att jag får ta min blyga mig o bege mig dit o kolla läget, men det känns ju fruktans värt, har talat litemed mor om blodfärg på pappret vid aföring men hon säger att det kan lägga sig efter ett tag, jag har läst om det också, men i.o.m att det kan vara bra i 1-2 månader, sen helt plötsligt kan jag uppleva dessa obehag med blod, gör mig lagom nervös... Det känns allvarrligt men kan egentligen vara minsta lilla infektion / uslag/ nånting i tarmsystemet som gör detta på följande.
// Med vänliga hälsningar, fortsätta om ni kan ja vill ju veta
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag feltolkade dig där.
Att det skulle kunna vara någon form utav virus du har fått i magn eller tarmarna är inte helt omöjligt. Verkar vara ganska vanligt idag också då många lever ett stressigt liv. Min jobbar kompis jobbade förut på sitt gammla jobb flera timmar per dag på lager som tog mycket på ens krafter och direkt efter jobbet gick han till gymmet och tränade. När han var färdig med träningen så var det så gott som att lägga sig för att orka upp i tid tills nästa dag.
Han fick helt plötsligt bara sådär jäkligt ont i magen, han kunde inte ställa sig rakt utan fick gå böjd och hade fruktansvärda smärtor runt magpartiet. Den dagen slutade med att han fick åka in på akuten pga ett virus som han hade fått i tarmsystemet troligtvis ifrån all stress han utsatt sig för.
Har själv haft problem med min mage så länge mag minns, och jag är livrädd för att få magsår nån dag. Får ofta magkattar och det är inte roligt att ha när man skall jobba.
Så att prata med en läkare är nog det bästa du kan göra, så kan dom ställa en diagnos och skriva ut dom magmedicinerna du behöver.