2008-09-12, 21:18
Medlem
Hej!
Det är så att det har gått ungefär cirkus 1-2år att jag får röd färg/blod när jag spyr vid fyllan (Det är då jag spyr) spyr aldrig som nykter, har vart på hälsokontroll lite lätt med lungorna, då fick jag inte nå negativt om min hälsa. Men jag röker holk varjedag så kära o skit har jag ju i lungorna. men undrar nu när jag blir orolig vilket jag blir, kan dessutom säga att det kan bli blod på pappret efter jag dumpat lite avföring i toaletten. undrar är detta allvarligt eller kan det bli bättre av sig själv, mitt förtroende för läkarna är inte den bästa, då jag har / haft besvärig allergi och dom inte lyckats ge mig bra svar på mina problem så har mitt förtroende sjunkigt. Saken är väl att dom bara skickar runt mig. Men på tal om spyan och blodet, någon som vart med om nå likande? Har någon erfarenhet? Ligger jag i nån slags riskzon för kass lever? Snälla, hjälp mig sergöst men skrämm inte upp mig i onödan! All sergös hjälp tas emot, vill du / kan du får du PM:a mig så kan vi ta det där. Men all hjälp uppskattas givetvis. Måste erkänna att jag är på droger nu (alkohol / cannabis) så ja kanske itne skriver/Stavar det bästa, läser senare/imorgon och hoppar in om det är något som blev fel. Hoppas ni förstår!

Med vänliga hälsningar, fnima.
Citera
2008-09-12, 21:20
Medlem
Kan dessutom säga att påtal om rött blod på pappret efter avföring så kan det iaf upphöra i flera månader och sedan komma tillbaka, har läst att det är rätt "vanligt" iaf oskadligt i dem flesta fallen, men man vet aldrig som sakt.

Tillägger lite enkelt att jag inte visste vart jag skulle posta då jag inte hittar ett dirket forum för alkohol (om det nu är det som är boven) förutom under överiga droger.
Senast redigerad av Fnima 2008-09-12 kl. 21:25.
Citera
2008-09-12, 21:47
Medlem
Eyeopeners avatar
Tycker att du skall gå till läkaren direkt och kolla upp detta.
Tror inte att det beror på att du använder narkotika, utan det kan vara vanlig stressmage, magsår, magkattar eller i värsta fall nått virus i tarmsystemet.

När du spyr blod och får blod i avföringen, har du då en kraftigt ömmande kännsla precis under revbenen eller har svårt för att stå uppriktigt?

Som sagt tror inte att någon läkare kommer att skylla dina problem på att du röker holk varje dag, du behöver inte ens nämna det för dom. Personligen tror jag inte att ditt problem beror på att du har dåliga lungor eller pga levern (sällan man spyr blod pga det eller har blod i avföringen) utan förmodligen ligger skadan i magen eller tarmarna och sånt tycker jag du borde kolla upp så snart som möjligt.

Om du däremot hostar upp blod så lutar det till att vara problem med dina lungor.

Men gå till vårdcentralen och kolla upp det. Tror inte att du behöver oroa dig över att du röker holk ofta när du går dit, så länge du inte går ditt dunder hög och aspackad hehe
Senast redigerad av Eyeopener 2008-09-12 kl. 21:49.
Citera
2008-09-12, 22:59
Medlem
Oj, nu vet jag inte hur du fått för dig, jag är inte orlig det minsta över att "känna mig tvungen att berätta" vid läkarbesök om mina vanor (angående cannabis) men tyckte det kan vara bra och ta med det, Ju mer info ni får veta om mig nu närmare kan ni bege er in på besväret. Jag antar väl att jag får ta min blyga mig o bege mig dit o kolla läget, men det känns ju fruktans värt, har talat litemed mor om blodfärg på pappret vid aföring men hon säger att det kan lägga sig efter ett tag, jag har läst om det också, men i.o.m att det kan vara bra i 1-2 månader, sen helt plötsligt kan jag uppleva dessa obehag med blod, gör mig lagom nervös... Det känns allvarrligt men kan egentligen vara minsta lilla infektion / uslag/ nånting i tarmsystemet som gör detta på följande.

// Med vänliga hälsningar, fortsätta om ni kan ja vill ju veta
Citera
2008-09-12, 23:48
Medlem
BeSeenbs avatar
Har ungefär liknande problem, om jag spyr på fyllan t ex, så kan det allra sista vara lite blod, absolut inte mkt och det är inte endast blod utan utblandat med diverse slem!

Och det kommer lite blod ibland när jag torkar mig i sketan också, men det beror nog mest på nåt ytligt sår i röven tror jag, nåt jag ska kolla upp också eller?
Citera
2008-09-12, 23:53
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnima
Oj, nu vet jag inte hur du fått för dig, jag är inte orlig det minsta över att "känna mig tvungen att berätta" vid läkarbesök om mina vanor (angående cannabis) men tyckte det kan vara bra och ta med det, Ju mer info ni får veta om mig nu närmare kan ni bege er in på besväret. Jag antar väl att jag får ta min blyga mig o bege mig dit o kolla läget, men det känns ju fruktans värt, har talat litemed mor om blodfärg på pappret vid aföring men hon säger att det kan lägga sig efter ett tag, jag har läst om det också, men i.o.m att det kan vara bra i 1-2 månader, sen helt plötsligt kan jag uppleva dessa obehag med blod, gör mig lagom nervös... Det känns allvarrligt men kan egentligen vara minsta lilla infektion / uslag/ nånting i tarmsystemet som gör detta på följande.

// Med vänliga hälsningar, fortsätta om ni kan ja vill ju veta

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag feltolkade dig där.

Att det skulle kunna vara någon form utav virus du har fått i magn eller tarmarna är inte helt omöjligt. Verkar vara ganska vanligt idag också då många lever ett stressigt liv. Min jobbar kompis jobbade förut på sitt gammla jobb flera timmar per dag på lager som tog mycket på ens krafter och direkt efter jobbet gick han till gymmet och tränade. När han var färdig med träningen så var det så gott som att lägga sig för att orka upp i tid tills nästa dag.

Han fick helt plötsligt bara sådär jäkligt ont i magen, han kunde inte ställa sig rakt utan fick gå böjd och hade fruktansvärda smärtor runt magpartiet. Den dagen slutade med att han fick åka in på akuten pga ett virus som han hade fått i tarmsystemet troligtvis ifrån all stress han utsatt sig för.

Har själv haft problem med min mage så länge mag minns, och jag är livrädd för att få magsår nån dag. Får ofta magkattar och det är inte roligt att ha när man skall jobba.

Så att prata med en läkare är nog det bästa du kan göra, så kan dom ställa en diagnos och skriva ut dom magmedicinerna du behöver.
Citera
2008-09-13, 00:30
Medlem
Paparobos avatar
rödaktigt blod? Vilken färg brukar det mer ha?
Citera
2008-09-13, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag feltolkade dig där.

Att det skulle kunna vara någon form utav virus du har fått i magn eller tarmarna är inte helt omöjligt. Verkar vara ganska vanligt idag också då många lever ett stressigt liv. Min jobbar kompis jobbade förut på sitt gammla jobb flera timmar per dag på lager som tog mycket på ens krafter och direkt efter jobbet gick han till gymmet och tränade. När han var färdig med träningen så var det så gott som att lägga sig för att orka upp i tid tills nästa dag.

Han fick helt plötsligt bara sådär jäkligt ont i magen, han kunde inte ställa sig rakt utan fick gå böjd och hade fruktansvärda smärtor runt magpartiet. Den dagen slutade med att han fick åka in på akuten pga ett virus som han hade fått i tarmsystemet troligtvis ifrån all stress han utsatt sig för.

Har själv haft problem med min mage så länge mag minns, och jag är livrädd för att få magsår nån dag. Får ofta magkattar och det är inte roligt att ha när man skall jobba.

Så att prata med en läkare är nog det bästa du kan göra, så kan dom ställa en diagnos och skriva ut dom magmedicinerna du behöver.
Låter väldigt vettigt, får väl ta mig dit o kolla är väl lika bra. Tack iaf för något att gå på.

Citat:
Ursprungligen postat av Paparobo
Vet inte vad direkt skall säga, men grattis du idiotförklarade just dig själv.

För övrigt går jag och lägger mig och tar till mig det jag fått hitills och beger mig iväg snarast, därmed kan tråden låsas och förglömmas.
Ses,

Med vänliga hälsningar / f
Citera
2008-09-13, 03:14
Medlem
Ares570s avatar
Spydde också blod nån gång när jag brukade dricka, ingen fara med det förmodligen bara nåt blodkärl i halsen som brister...
Citera
2008-09-13, 07:35
Avslutad
Citat:
Ja, i värsta fall är det typ svart eller mörktbrunt, o det tyder på allvarliga magsår.

Till TS:
Jag spyr också blod, de gånger jag tvingas spy när jag druckit.
Citera
2008-09-13, 16:56
Medlem
Crinells avatar
Citat:
kul..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in