2008-09-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
tjena tjena jag undrar hur har chilenerna integrerat sig i de svenska samhället
brott, kriminalitet, våldtäkter någon som vet deras statistik och har ni själva haft problemer med chilenare
Chilenare har en överrepresentation i brott på 3,3 ggr. Det är ungefär lika mycket som iranier men mycket mindre än personer från vissa afrikanska länder som har 5,3 ggr.

http://www.bra.se/extra/measurepoint...lsveutland.pdf
Citera
2008-09-13, 20:04
Medlem
tiger_1977s avatar
I förorten till Sthlm där jag växte upp var den stora invandrargruppen chilenare..Killarna var mest kända för sin "coolhet" när de letade vad de tyckte var rasister...
Nu för tiden - många år senare - har min horiga granne (en svensk tjej men som ständigt försöker förneka sina svenska rötter) en fet version av Antonio Banderas. Han har visst 2 barn med en annan svensk tjej - som han blivit "lurad" av att göra med barn båda gångerna...
Citera
2011-10-16, 22:03
Bannlyst
Jag känner faktiskt till en chilensk tjej som har barn med en svensk kille! Måste vara jätte ovanligt men de gillar varandra

Sydamerikaner har statistiskt lyckat bättre än invandrare från mellanöstern och afrika tror jag.
Citera
2011-10-16, 22:19
Medlem
Pusts avatar
Själv har jag delade erfarenheter av chilenare, men de flesta är åt det negativa hållet. Det finns sådana som "sköter sig" och sedan finns det sådana som ofta redan har fått ganska bra beskrivningar tidigare i tråden.

Många svenskar som har blivit (i många fall säkerligen med svenskfientliga motiv) mördade av invandrare har påfallande ofta blivit mördade av just chilenare eller andra "latinos". Exempel på rak arm är den verkliga historian, där det skedde helt oprovocerat, filmen Nattbuss 807 är baserad på, James Waite och nu nyligen Kenny Malmberg. Det finns överlag en hel del "gangstrar" bland latinamerikaner.

Jag har under mitt liv stött på säkert ett tiotal eller så individer med svensk mor och chilensk far och jag skämtar inte när jag påpekar att absolut ingen av dem har haft sina biologiska föräldrar levande tillsammans. Mona Sahlins historia verkar vara ganska representativ för svensk-chilenska förhållanden.
Citera
2011-10-16, 22:47
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Själv har jag delade erfarenheter av chilenare, men de flesta är åt det negativa hållet. Det finns sådana som "sköter sig" och sedan finns det sådana som ofta redan har fått ganska bra beskrivningar tidigare i tråden.

Många svenskar som har blivit (i många fall säkerligen med svenskfientliga motiv) mördade av invandrare har påfallande ofta blivit mördade av just chilenare eller andra "latinos". Exempel på rak arm är den verkliga historian, där det skedde helt oprovocerat, filmen Nattbuss 807 är baserad på, James Waite och nu nyligen Kenny Malmberg. Det finns överlag en hel del "gangstrar" bland latinamerikaner.

Jag har under mitt liv stött på säkert ett tiotal eller så individer med svensk mor och chilensk far och jag skämtar inte när jag påpekar att absolut ingen av dem har haft sina biologiska föräldrar levande tillsammans. Mona Sahlins historia verkar vara ganska representativ för svensk-chilenska förhållanden.

Ja just det, scareface som många använder som avatar här är väl just en latino, med den förebilden så behöver inte mer tilläggas om chilenare.
Citera
2011-10-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Man ser ju hur latinos beter sig i USA de är på nästan samma låga nivå som ghettoniggerna, det säger en del tycker jag. Vet inte hur de är här då de smälter in fint bland andra svartmuskar. Fast du kanske tycker detta är nåt att eftersträva?

Nu är ju inte alla chilenare och svenskar med chilensk bakgrund i Sverige "svartmuskingar"...
http://www.sydsvenskan.se/inpalivet/...chilenare.html
Citera
2011-10-16, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verdad
Nu är ju inte alla chilenare och svenskar med chilensk bakgrund i Sverige "svartmuskingar"...
http://www.sydsvenskan.se/inpalivet/...chilenare.html
Nåja, en stor majoritet av sydamerikanarna jag har sett här i Stockholm ser ut som indianer faktiskt.

Ironiskt nog har jag sett svenska män som är gifta med indianska kvinnor från länder som Peru, Colombia, Ecuador osv. Svenskar verkar gilla det indianska utseendet.
Citera
2011-10-28, 18:50
Medlem
Chilenare ska nog inte förknippas med andra latinamerikanska länder såsom Peru, Bolivia, Colombia osv det är som att säga att Sverige är som Balkanländerna
Citera
2012-08-19, 00:19
Medlem
Tycker att Chilenare är ett väldigt trevligt folk, skönaste humorn i världen
Citera
2012-09-14, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnusdanielsson
Tycker att Chilenare är ett väldigt trevligt folk, skönaste humorn i världen
Håller med, bor en chilenar familj brevid mig, riktigt sköna måste jag säga plus att dottern är en riktig heting, helt galet snygg!
Citera
2012-10-03, 03:16
Medlem
snakys avatar
Min farsa kom till Svergie efter att ha blivit utvisad från Chile under militärkuppen, satt 2,5 år i koncentrationsläger.. Och var en utav dom som överlevde den hemliga tortyren.. och han är anarkist och inte vänster!
Citera
2012-12-20, 21:42
Medlem
JasonVs avatar
Chilenare brukar väl vara vettigare än många andra inv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in