• 3
  • 4
2008-10-04, 18:11
Medlem
Köpte halal-salami hos lokala invandrarbutiken. Väldigt god och billig, gjord på kalkon.
Citera
2008-10-04, 18:24
Medlem
Californias avatar
Jag skiter i vilket. Skulle gärna köpa halal-kött om det fanns tillgängligt här...
Citera
2008-10-04, 21:36
Medlem
tepss avatar
Så länge det är kött så skiter jag i hur det har dött.
Skiter blankafan i hur ett djur dör.
Citera
2017-06-05, 01:04
Medlem
Jag har ätit sånt halal kött som man köper i orientaliska butiker som lågpris m.m. De säljer halal kött som köttfärs m.m. De smakar inte samma som kött från ica, känns som halal köttet i dessa butiker har dåligarr kvalite, och är dessutom lite billigare.

Min fråga är: Köper de verkligen in svenskt halal? eller finns det halal slakthus i sverige? varför är kvaliten så annorlunda? i flesta fall smakar de sämre också.
Citera
2017-06-05, 05:11
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Jag har ätit sånt halal kött som man köper i orientaliska butiker som lågpris m.m. De säljer halal kött som köttfärs m.m. De smakar inte samma som kött från ica, känns som halal köttet i dessa butiker har dåligarr kvalite, och är dessutom lite billigare.

Min fråga är: Köper de verkligen in svenskt halal? eller finns det halal slakthus i sverige? varför är kvaliten så annorlunda? i flesta fall smakar de sämre också.
Märkligt.

Jag äter ibland halalkött och skulle inte om mitt liv berodde på det kunna uppge någon skillnad.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in