Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-12, 02:56
Medlem
JimGooses avatar
Hej, hur man öppnar portar känner jag till men finns det nån snabb metod för att öppna 20 portar i ett svep?
Skall det va tcp eller udp när man öppnar portar för en ftp-server?
/JimGoose
Citera
2008-09-12, 03:05
Jag tror faktiskt inte det går öppna flera portar samtidigt, om det nu inte finns något tweakprogram som kan fixa detta. Varför vill man öppna så många portar i ett svep?

FTP använder sig av TCP, tänk på den använder sig av både port 21 och 20. Ifall du nu inte kör SFTP på port 22.
Citera
2008-09-12, 03:18
Medlem
JimGooses avatar
Kör med en port öppen och får felmeddelande 421, cant create socket och fick tips om att öppna upp 20 portar.
Citera
2008-09-12, 03:32
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Kör med en port öppen och får felmeddelande 421, cant create socket och fick tips om att öppna upp 20 portar.
Det är FTPn du pratar om alltså? Låter väldigt skumt att behöva öppna 20 portar, det ska verkligen inte behövas... säker på att det inte var port 20?

Error 421 kan vara det här:
  • Service not available, closing control connection.
  • User limit reached
  • You are not authorized to make the connection
  • Max connections reached
  • Max connections exceeded
Citera
2008-09-12, 04:37
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
säker på att det inte var port 20?
Ja, var detta svar jag fick när jag fråga om felet och om 1 öppen port räcker.
I'd say 20 ports minimum. In Windows, it takes about 4 minutes before a port can be reused.

Kommer åt servern utifrån, kan ladda ned ladda upp radera skapa mappar medmera så det funkar men i loggen för ftp-servern dyker "421, cant create socket" upp med jämna mellanrum.
Kör krypterat om det spelar roll och endast tänkt att 1 person skall kunna logga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in