Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-12, 00:11
Medlem
Micke7s avatar
Nu har jag kört i snart 4 månader med min iMac, utan antivirus eller brandväggsprogram!!

Nu har jag installerat en alldeles ny PC, från HP. Nu skall jag köra den utan antivirus eller brandvägg! Då får vi värkligen se, vilken som är bättre!

Jag kommer att räkna alla blårutor och programfel, hårdvarukonflikter, både från iMac och PC!

Hittils har jag inte haft ett endaste litet problem med iMac! Så nu tänkte jag att nu är det dags att de vilken som är bättre!!

Det första som slår, när jag tittar i PC:n är att grafiken är bra mycket taskigare, än i iMac:en, trots att det sitter en GeForce 512Mb-kort i PC:n!
Skärmen är inte nån skitkvalitet heller!

Det andra är att, när jag skulle installera Netgears trådlösa nätverkskort, så bajar den ur, varje gån som datorn har gått i viloläge! Hårdvarukonflikt nr.1.

Jag kör båda samtidigt hela dygnet genom trådlös uppkoppling! Vi får väl se, hur PC:n matchar mot iMac!
Citera
2008-09-12, 00:31
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
Nu har jag installerat en alldeles ny PC, från HP. Nu skall jag köra den utan antivirus eller brandvägg! Då får vi värkligen se, vilken som är bättre!

Kraschar den inte direkt då?
Citera
2008-09-12, 00:43
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosheoldwoman
Kraschar den inte direkt då?
Det är det vi skall ta reda på!! Så får vi slut på all snack om att iMac är så käslig för virus!
Citera
2008-09-12, 00:45
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Det är det vi skall ta reda på!! Så får vi slut på all snack om att iMac är så käslig för virus!

Skulle iMac vara mer känsliga för virus än övriga macar? Har en MacBook så jag vet inte hur iMac är..
Citera
2008-09-12, 00:48
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosheoldwoman
Skulle iMac vara mer känsliga för virus än övriga macar? Har en MacBook så jag vet inte hur iMac är..
Tror han menade PC istället för iMac

Jag körde utan AV när jag hade PC och fick aldrig virus... vad jag vet iaf. Körde nån online-scan då och då men bara man höll reda på vad man laddade ner och öppnade.
Citera
2008-09-12, 00:51
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Tror han menade PC istället för iMac

Du har nog rätt, verkar inte bara vara jag som börjar bli trött.
Citera
2008-09-12, 01:56
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Nu har jag kört i snart 4 månader med min iMac, utan antivirus eller brandväggsprogram!!

Jaha? Har jag gjort i över 10 år nu utan problem. Inget nytt hehe.
Citera
2008-09-12, 06:09
Medlem
Mackells avatar
Menar TS utan extra brandväggsprogram? Det kan jag förstå är lika onödigt som AV-program.
Och pittmätning, förlåt tidsmätning, låter för en iMAc minst sagt tramsigt. Längsta tid kan den ha som har haft iMac längst.

Men att slå av den inbyggda bransväggsfunktionen låter på mig som ren dumhet. Ja, som att gå ut i snön barfota bara för att visa att man klarar det.
Citera
2008-09-12, 08:23
Medlem
Paradisens avatar
hahaha givande tråd. Att man har AV är endast för att fylla upp de tomma IQ-platserna man har. Jag har då kört XP pro i säkert 2 år utan AV eller brandvägg och inte fan har jag nått virus.
Citera
2008-09-12, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paradisen
hahaha givande tråd. Att man har AV är endast för att fylla upp de tomma IQ-platserna man har. Jag har då kört XP pro i säkert 2 år utan AV eller brandvägg och inte fan har jag nått virus.
Fick du inte ens Sasser? Isf är jag mäkta imponerad.
Citera
2008-09-12, 11:19
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradisen

Blaster? Impad av alla pcanvändare som inte har fått virus på en biljon år trots att resten av världen har fått det
Citera
2008-09-12, 11:43
Medlem
Eh, är inne på min sjätte Apple-dator sedan 1991.
Nu senast iMac i tre år samt MacBook pro i två.
Konstant uppkopplad de tio senaste åren och ett tiotal polare
som alltid kört Mac.
Aldrig någonsin fått eller hört talas om virus.
Va fan svamlar du om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in