Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja det måste väl finnas? Själv anser jag att mycket av muslimers beteenden är helt uppåt väggarna, liksom jag häpnar över somalier. Men vad tycker ni invandrare är konstigt hos oss svenskar?
Kan själv inbilla mig att vi kan framstå som tystlåtna, stela och ibland även lite snåla (alla ska betala för sig på krogen o.s.v.). Men vad mer?
Och snälla, tramsa inte till denna tråd nu, jag är genuint intresserad!
Jag är invandrare, jag är uppväxt av två invandrare på ett invandrarsätt. Jag är nu vuxen och tar nytta av den magiska kraften alla människor har, att själva kunna välja vad dem vill ta åt sig.
Jag är invandrare o vill ba säga att jag inte bryr mig ett skit om vilken etnisk bakgrund man har. Det som e konstigt med svenskar är att de inte har samma kultur, samma etik och moral som vi blattar har. För oss, får vi chock av allt ni gör o fattar inte hur ni kan göra det ni gör. Hur man kan ha sex me halva stan o gifta sig med andra hälften?
Jag vill att ni ska förstå budskapet vilket kräver något bakom pannbenet.
Samma fientlighetskänsla många har mot "muslimer" "svartskallar" o "somalier" har dem mot er, för dem har inte växt upp i samma miljö/miljöklass som er. Oftast ser dem er på exakt samma sätt ni ser dem.
Slutliga frågan; skulle ni, så som ni blivit upplärda om hur man ska leva, tala, klä sig och gå, ändra er heelt när ni åker till saudi-arabien eller irak?
väl där nere i irak o saudi arabien som svenks, skulle inte ni tänka; fan va skummt, vaffan får jag inte ens gå ut i bar t-shirt, det är fan 40 grader ute osv... eller; jävla iddioter som misshandlar sina barn till döds av hedersmord. mycket som svenskar tycker är osjälvklart tycker dem e självklart och viseversa och därför katigoriseras ni av svartskallar som "svennar" och ni dem som "blattar".
Hoppas ni förstår vad jag menar med detta inlägg, jag försöker bara ge er en inblick om hur det är för de flesta fallen, för mig personligen värderar jag heder min bästa kompis vilket råkar vara svensk värderar principer mest. Det är den mest markanta skillnaden mellan mig och han, blatten och svennen.