Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
1. Inte i svensk kultur. Jag skulle faktiskt inte vilja ligga i min brors säng, om jag var hemma hos honom...
2. Det finns inget som säger att man måste bidra med lika mycket. Det skiljer sig nog från par till par, en del lägger en viss summa varje månad i ett gemensamt konto, utifrån hur mycket de tjänar, och detta är då hushållskontot. Sen lär man naturligtvis hjälpas åt om den ene skulle bli arbetslös eller något annat.
3. Ah, och här ser vi invandrares syn på bidrag.
Det handlar inte om snålhet, det handlar om svenskens syn på att den som kan bidra och ska göra det, och inte åka snålskjuts på andra.
4. Jag hoppas verkligen du får ta konsekvenserna av ett fängelsestraff. I Sverige har vi jämlikhet, kvinnor har samma rättigheter som män, och du får inte våldta en kvinna för att hon går ensam och lättklädd lika lite som du får råna en man som öppnar plånboken för att ta fram pengar.
5. Återigen. Du förstår inte vad det svenska begreppet respekt innebär.
Läs upp på artighet, det är något som svenskar ofta visar istället.
1. Bror är familj. Då kan man gott sova i samma säng. Jag talar om folk som är gäster. När han går från mitt hus ska han inte kunna säga att jag inte hade en säng åt honom. Sådant är ytterst skamligt.
2. Jag förstår inte detta. Om jag är gift med någon så är allt som är mitt också hennes. Hur ska man leva med en person, se henne ögonen, när man gör skillnad på mitt och ditt. Det är sådant vi kallar Svennegrejer.
3. Men snälla du, vad kostar det att hålla sitt eget barn med mat och husrum? Går du i konkurs? Jag kommer aldrig förstå detta med att ta betalt av sin egen familj.
Det är inte konstigt att svenskar sätter sina släktingar på hem när de blir gamla.
4. Man kan inte våldta en kvinna som bjuder ut sig. Hon gör ju det för att hon vill bli knullad från början.
5. Ni vet inte vad artighet betyder. Vi bor i landet där man tilltalar folk man inte känner med "Du". Svensk artighet.