2008-09-14, 22:24
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad ska ditt barn betala tillbaka? Det är ditt eget blod.
Så om ungen bor hemma vid 30 års ålder och slappar och är utan jobb så ska föräldrarna betala mat och uppehälle?
2008-09-14, 22:26
Bannlyst
Citat:
Vad ska ditt barn betala tillbaka? Det är ditt eget blod.

Vill man "umgås i festmiljö" så visst, varsågod. Jag kommer dock aldrig att betrakta en sådan kvinna som anständig.

Allvarligt talat din jäkla hycklare, sluta trolla.
2008-09-14, 22:30
Medlem
Cripss avatar
Det känns som babianen tar den här tråden på lite FÖR stort allvar. Det känns mer som om man i detta trådläge berättar med glimten i ögat om vad man kan finna konstigt med svenskar.
2008-09-14, 22:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
1. Inte i svensk kultur. Jag skulle faktiskt inte vilja ligga i min brors säng, om jag var hemma hos honom...

2. Det finns inget som säger att man måste bidra med lika mycket. Det skiljer sig nog från par till par, en del lägger en viss summa varje månad i ett gemensamt konto, utifrån hur mycket de tjänar, och detta är då hushållskontot. Sen lär man naturligtvis hjälpas åt om den ene skulle bli arbetslös eller något annat.

3. Ah, och här ser vi invandrares syn på bidrag.
Det handlar inte om snålhet, det handlar om svenskens syn på att den som kan bidra och ska göra det, och inte åka snålskjuts på andra.

4. Jag hoppas verkligen du får ta konsekvenserna av ett fängelsestraff. I Sverige har vi jämlikhet, kvinnor har samma rättigheter som män, och du får inte våldta en kvinna för att hon går ensam och lättklädd lika lite som du får råna en man som öppnar plånboken för att ta fram pengar.

5. Återigen. Du förstår inte vad det svenska begreppet respekt innebär.
Läs upp på artighet, det är något som svenskar ofta visar istället.

1. Bror är familj. Då kan man gott sova i samma säng. Jag talar om folk som är gäster. När han går från mitt hus ska han inte kunna säga att jag inte hade en säng åt honom. Sådant är ytterst skamligt.

2. Jag förstår inte detta. Om jag är gift med någon så är allt som är mitt också hennes. Hur ska man leva med en person, se henne ögonen, när man gör skillnad på mitt och ditt. Det är sådant vi kallar Svennegrejer.

3. Men snälla du, vad kostar det att hålla sitt eget barn med mat och husrum? Går du i konkurs? Jag kommer aldrig förstå detta med att ta betalt av sin egen familj.

Det är inte konstigt att svenskar sätter sina släktingar på hem när de blir gamla.

4. Man kan inte våldta en kvinna som bjuder ut sig. Hon gör ju det för att hon vill bli knullad från början.

5. Ni vet inte vad artighet betyder. Vi bor i landet där man tilltalar folk man inte känner med "Du". Svensk artighet.
2008-09-14, 22:37
Medlem
Cripss avatar
troll?
2008-09-14, 22:38
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
1. Bror är familj. Då kan man gott sova i samma säng. Jag talar om folk som är gäster. När han går från mitt hus ska han inte kunna säga att jag inte hade en säng åt honom. Sådant är ytterst skamligt.

2. Jag förstår inte detta. Om jag är gift med någon så är allt som är mitt också hennes. Hur ska man leva med en person, se henne ögonen, när man gör skillnad på mitt och ditt. Det är sådant vi kallar Svennegrejer.

3. Men snälla du, vad kostar det att hålla sitt eget barn med mat och husrum? Går du i konkurs? Jag kommer aldrig förstå detta med att ta betalt av sin egen familj.

Det är inte konstigt att svenskar sätter sina släktingar på hem när de blir gamla.

4. Man kan inte våldta en kvinna som bjuder ut sig. Hon gör ju det för att hon vill bli knullad från början.

5. Ni vet inte vad artighet betyder. Vi bor i landet där man tilltalar folk man inte känner med "Du". Svensk artighet.
Sluta trolla din dumma jävla idiot. Du försöker ju bara provocera, det är helt uppenbart.
2008-09-14, 22:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Du pratar om dig själv. Du är vår gäst här i Sverige. Du visar ingen respekt för värden som har tagit in dig så att du får slippa ditt äckligt skit land. Prata om lojalitet. Du attackerar vår generös kultur efter att vi har donerat dig ett uppehållstillstånd, ett medborgarskap, en gratis utbildning och en subventionerad hälsovård. De som kritiserar Sverige är samma slödder som lever på social bidrag eller Försäkringskassan.

Jag är inte din gäst. Du har inte bjudit hit mig. Jag kom hit för att kolonisera landet. Det jag har, har jag inte fått av er. Jag har tagit det själv. Trots att svenskar försökte hindra mig.
2008-09-14, 22:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Så om ungen bor hemma vid 30 års ålder och slappar och är utan jobb så ska föräldrarna betala mat och uppehälle?

Det gör han inte. Det är bara svenskar som gör sådant. Folk från en sådan miljö blir helt enkelt inte mobbade.
2008-09-14, 22:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Sluta trolla din dumma jävla idiot. Du försöker ju bara provocera, det är helt uppenbart.

Jag är helt seriös!
2008-09-14, 22:55
Moderator
Jeckes avatar
Citat:

1. Jo, det där med att sova i samma säng som bror och gifta sig med sin kusin osv, är ju lite mer blattekultur än svensk.

2. Att invandrare har svårt att göra skillnad på mitt och ditt, det vet vi redan.

3. Det handlar inte om att ta betalt. Det handlar om att en person som kan betala också ska göra det, och inte leva på andra. Tydligen en typisk svensk grej.

4. Jag hoppas verkligen du blir påhoppad av ett gäng homosexuella våldsverkare, med precis samma argument.

5. Jo, vi har något vi kallade för du-reformen, här i Sverige. Artighet och respekt är ord som invandrare inte riktigt förstår vad de betyder här i Sverige.
2008-09-14, 23:02
Bannlyst
Citat:

Problemet är att svenskar ofta byter partner så det är nog ganska bra att de gör så. Det är nog ganska sannolikt att ett svenskt par gör slut efter ett par år.
2008-09-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja det måste väl finnas? Själv anser jag att mycket av muslimers beteenden är helt uppåt väggarna, liksom jag häpnar över somalier. Men vad tycker ni invandrare är konstigt hos oss svenskar?

Kan själv inbilla mig att vi kan framstå som tystlåtna, stela och ibland även lite snåla (alla ska betala för sig på krogen o.s.v.). Men vad mer?

Och snälla, tramsa inte till denna tråd nu, jag är genuint intresserad!

Svenskar har hoppat över renäsance tiden(romantiska tiden) svenskar har hoppat från medeltiden till nutiden de vet inget om romantik, varken svenska tjejer eller svenska killar är romantiska.

svenskar vill känna sig överlägsna därifrån också kommer de svenska ordet "fy fan va jag är bra" man vill känna sig överlägsen att man är kunnig att man är civiliserat att man är bäst m.m + svenskar tycker om att ge föräläsningar,predika hur man ska leva men om man kollar deras background oftast är de alkisar,narkomaner men jobbar ändo som bank chefer.eller som migrations chefer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in