2008-09-11, 21:56
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Hejsan.

Nu är det såhär att jag skulle vilja regga en ny användare här på flashback.
Delvis för att jag tröttnat på nicket och sen är det för många personer i min omgivning som vet vad jag nickar här, så jag skulle vilja vara helt anonym.

Men, när jag har fyllt i allting och trycker på knappen slutför registrering så står det bara;

Följande fel inträffade under din registrering:

* Could not find phrase 'invalid_username'.

Så, jag undrar vad som är fel, varför kan jag inte regga mig?

MVH Dr.Ö

Jag har sökt via google, men förmodligen har jag gjort fel.
Men om någon hittar en liknande tråd kan ni väl skicka länken och låsa.
2008-09-11, 22:41
Medlem
micaeles avatar
Felmeddelandet anger att vBulletin saknar en språkspecifik text för att meddela dig att användarnamnet inte kan registreras.
Därför - är du säker på att namnet är ledigt, inte innehåller otillåtna tecken eller innehåller fraser såsom kan vara förbjudna (t.ex admin, moderator och liknande) ?
2008-09-11, 22:43
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Hejsan.

Jag är helt jäkla skit säker för jag har testat typ 25 olika nick, det ena konstigare än det andra, och inget har fungerat.

Mycket märkligt hur som helst, någon mod/admin som kanske vet något?
2008-09-11, 22:45
Medlem
micaeles avatar
Är du utloggad från 'Doktor Ötger' med alla kakor rensade när du försöker regga dig på nytt? Forumet kan vara inställt på att hindra nya registreringar ifall du redan är inloggad.
2008-09-11, 22:48
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Klart jag är utloggad.

Går väl inte att registrera sig om man är inloggad?
2008-09-11, 23:35
Medlem
ugge_das_boots avatar
Prova med en annan webbläsare
2008-09-12, 00:16
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Klart jag är utloggad.

Går väl inte att registrera sig om man är inloggad?
Då har jag slut på förslag. Då är det bara att invänta moderator eller administratör...

Jo, det går. Det är en inställning i vBulletin som bestämmer huruvida det går eller icke.
2008-09-12, 05:15
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Citat:
Prova med en annan webbläsare
Det har jag gjort, var tillochmed 5-6km hemmifrån, hos en kompis på stan :P

Citat:
Då har jag slut på förslag. Då är det bara att invänta moderator eller administratör...

Jo, det går. Det är en inställning i vBulletin som bestämmer huruvida det går eller icke.
Ja, men tack ändå.
2008-09-12, 08:53
Medlem
Ödlans avatar
Felmeddelandet beror på att användarnamnet du försöker registrera inte tillåts. a-zA-Z0-9 bindestreck och punkt är vad som tillåts som användarnamn.
2008-09-12, 12:10
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Felmeddelandet beror på att användarnamnet du försöker registrera inte tillåts. a-zA-Z0-9 bindestreck och punkt är vad som tillåts som användarnamn.

Då torde ju inte ditt användarnamn fungera eftersom första bokstaven faller utanför a-z/A-Z

TS: Could not find phrase-meddelanden kan man få om stöter på någon begränsning som är inlagd för användare, med just meddelandet inom apostrofer som anledning.
Fick ett sådant på ett annat forum där man behövde 10 poster för att kunna starta trådar, samma sak fast något i stil med "insufficient_nr_post_whatever" som fel istället.
Så ja, skämt åsido så torde Ödlan ha rätt.
Har du testat med typ "abc123" som användarnamn? Eller dylikt, något som garanterat inte innehåller något underligt?
2008-09-12, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan

Nä, uppenbarligen är även Ö tillåten.
2008-09-12, 12:27
Medlem
laserlasses avatar
Tryck F5
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem