2008-09-11, 15:28
Medlem
Hej FB!

Jag är 27 år gammal och har inte fått så mkt gjort i mitt liv utan har mest suttit hemma framför datorn. Därför började jag i förra veckan gå på krogen och ragga på tjejer. I lördags så spannande jag in den tjej som jag tyckte var snyggast på den krogen. Förstås kom hon fram och vi satt och pratade en halvtimme eller så. Hon var kanske 23-25 år gammal och vi trivdes tillsammans, jag skojade med henne osv. Men sen var det liksom bara hej då...

I förrgår var jag också en sväng på krogen. Otroligt mkt skönare att gå ut mitt i veckan må jag säga eftersom det inte är så skrikigt då. Iaf så fick jag kontakt med en 18-årig(!!) tjej som precis gått ut gymnasiet och var hur snygg, trevlig och mogen som helst. Mitt och hennes gäng satt och pratade ett par timmar och hon fick komplimanger av mig och verkade tycka om mitt sälllskap. Men sen var det liksom bara hej då... För att bjuda hem henne på en bit mat eller byta nummer med henne så hade jag velat få en stund för oss själva, få henne att komma ifrån sitt gäng för en stund.

Kort sagt. Mina erfarenheter från krogen säger mig att det är jättelätt för mig att få kontakt med snygga och trevliga tjejer och få dessa att trivas i mitt sällskap. Men jag lyckas inte ta nästa steg. Några tips?
Citera
2008-09-11, 15:35
Medlem
Ap-ungens avatar
Precis som du säger så ifall ni sitter i ett störe umgänge så fråga om hon vill följa med på en cigg(om hon/du röker). Detta är typisk festgrejj och är egentligen inte speciellt mysigt och charmigt men iaf. ett sätt att prata ensamma. Det räcker med att fråga om vill ta lite frisk luft.
När du väl är ensam med tjejen i fråga(hur du än ordnat detta) så prata på som vanligt och fråga sedan trevligt och lugnt om hon har lust med en fika/middag någon kväll? Ta hennes telefonnr och fortsätt kvällen som vanligt. Detta är hur enkelt som helst egentligen. Du känner nog dessutom om hon är intresserad eller inte. Av det du skrev verkar du inte ha problem att få kontakt och konversera, då bör detta inte heller vara något problem.
Låter det enkelt? Det är det!
Citera
2008-09-11, 15:45
Medlem
Blasters avatar
Eh du ser ganska bra ut va?

Vad menar du med sista steget, att ta hem henne för en ons eller att ta hennes nummer för en fika och sen blivande flickvän?

Precis som föregående talare så är det bara att få henne för sig själv en sväng, fråga om du kan hooka hennes nummer så ni kan ta en fika eller nåt, sen skickar du ett sms dagen efter typ "Tjena, Negis från igår här. Det var riktigt trevligt igår har du lust att ta en fika i veckan?"
Citera
2008-09-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Precis som du säger så ifall ni sitter i ett störe umgänge så fråga om hon vill följa med på en cigg(om hon/du röker). Detta är typisk festgrejj och är egentligen inte speciellt mysigt och charmigt men iaf. ett sätt att prata ensamma. Det räcker med att fråga om vill ta lite frisk luft.
När du väl är ensam med tjejen i fråga(hur du än ordnat detta) så prata på som vanligt och fråga sedan trevligt och lugnt om hon har lust med en fika/middag någon kväll? Ta hennes telefonnr och fortsätt kvällen som vanligt. Detta är hur enkelt som helst egentligen.

Nu har jag vågat mig ut på krogen och ragga på tjejer. Nu gäller det bara att våga ta nästa steg. Det är nog inte svårare än så.

Citat:
Du känner nog dessutom om hon är intresserad eller inte.

Fast det kan vara lite lurigt. Fast man får köra på lite och våga testa hennes intresse!

Citat:
Ursprungligen postat av Blaster
Eh du ser ganska bra ut va?

Det finns inte en chans i helsike att jag skulle få jobb som fotomodell. Samtidigt är jag lång, vältränad och fortfarande är jag rätt hårfager. Kan inte tänka mig att någon tjej skulle nobba mig för att jag är för ful. Men samtidigt så räcker inte bara mitt utseende för att fånga tjejer. Men för vilken kille är det så? Jag är iaf nöjd med mitt utseendet och vill inte se ut på ngt annat sätt.

Citat:
Vad menar du med sista steget, att ta hem henne för en ons eller att ta hennes nummer för en fika och sen blivande flickvän?

Både och. Beroende på vad det är för tjej.

Citat:
Precis som föregående talare så är det bara att få henne för sig själv en sväng, fråga om du kan hooka hennes nummer så ni kan ta en fika eller nåt, sen skickar du ett sms dagen efter typ "Tjena, Negis från igår här. Det var riktigt trevligt igår har du lust att ta en fika i veckan?"

Mm, ska inte vara så svårt.... får satsa på det nästa krogrunda!
Citera
2008-09-11, 16:46
Medlem
Citat:

Tjejen i förrgår ville iofs ut och röka och jag var den enda i sällskapet som hade några cigaretter. Perfekt läge alltså, men jag fångade inte möjligheten
Citera
2008-09-11, 16:49
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negis
Tjejen i förrgår ville iofs ut och röka och jag var den enda i sällskapet som hade några cigaretter. Perfekt läge alltså, men jag fångade inte möjligheten

My point exactly man. Your not a pirate!
Citera
2008-09-11, 16:55
Medlem
Citat:
My point exactly man. Your not a pirate!

Nåväl, jag ser mig som en junior-pirat eftersom jag just gett mig in i matchen. Med hjälp av dina bra tips och min framåtanda ska jag nog bli en bra pirat inom de närmaste veckorna!
Citera
2008-09-11, 17:01
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Nåväl, jag ser mig som en junior-pirat eftersom jag just gett mig in i matchen. Med hjälp av dina bra tips och min framåtanda ska jag nog bli en bra pirat inom de närmaste veckorna!

I belive so too! När planeras nästa studiebesök på krogen?
Citera
2008-09-11, 17:13
Medlem
Citat:
I belive so too! När planeras nästa studiebesök på krogen?

Fest med klasskompisarna imorgon. Ev. så går jag på en krogrunda på lördag också!
Citera
2008-09-11, 17:47
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Fest med klasskompisarna imorgon. Ev. så går jag på en krogrunda på lördag också!

Ok. Positivt. Du glömmer inte att rapportera va?
Citera
2008-09-11, 19:12
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Så du har mest suttit inne vid din dator i ditt 27-åriga liv, bestämmer dig för att gå på krogen och får genast kontakt med tjejer som ser bra ut.

Vilken sten har du legat under?
Citera
2008-09-11, 19:55
Medlem
KB886511Bs avatar
Haha måste säga att jag diggar din brutala ärlighet i första meningen i ditt första inlägg! Gillar när folk har distans. Jag är oxå 27 bast o skulle nog haft fet ångest om jag bara suttit framför datorn fram till nu, glad att jag inte gjort det. Aja nog om det. Det är aldrig för sent att börja!

Jag tycker bara du ska chilla. Har du fått kontakt me två brudar på två försök är du ju bra ute, resten kommer sköta sig självt. Du ska få se. Ha tålamod och bli inte en av alla dessa desperata stackare som är ute och plågar flickor varje helg!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in