Citat:
Ursprungligen postat av addeflanen
Hejsan.
Vi fick precis tillbaka våra skoldatorer efter sommarlovet.
Vi hade Win2k före sommaren och nu har de installerat WinXP och har tagit bort ALLA rättigheter, de har begränsat hårddiskutrymmet till 5gig. Det finns en 80gig insatt men det går inte skapa en till partition så man kan inte installera ett till operativsystem för att gå runt det.
Nu till min fråga. Hur ska jag få rättigheter till tex datorhantering osv? Jag måste på något sätt få administrationsrättigheter men har ingen aning om hur. Det går inte gå in på användarkonton och ändra direkt.
Hur gör jag?
MVH
Andreas Borssén
Det gäller att hänga med i tiden
Det är ingen special version som någon antydde dölja enheter och tweaka är inga problem.
Hirens Boot CD innehåller program som med enkelhet tar bort adminlösen så att du kan logga in lokalt på datorn, eventuella nätverksservrar kan du förmodligen inte komma åt, men internetuppkopplingen ska fungera.
Man bootar datorn med nämnda cd i.
Dock kan jag säga att du kommer få problem beroende på vilken nivå du läser, går du på gymnasium blir du förmodligen avstängd läser du på högre nivå kan du bli ersättningsskyldig om någon kommer på dig så att säga eller kan spåra det till dig.
är du under 18år så har du inte här att göra enligt forumets regler.