2008-09-11, 01:48
Medlem
Eyeopeners avatar
Vet faktiskt inte om detta har tagits upp innan, men kan inte själv minnas att nån gett något liknande förslag förut.

Ett förslag jag suttit och funderar på under dagen är att lägga in en tydlig länk som tar en direkt till chatten i just dom här forumdelarna tex Drogakuten och psykakuten.

Anledningen till detta är att jag tror att många medlemar kanske inte är medvetna om att vi har en chatt eller har sett chat knappen längs upp. Skall jag vara ärlig så gick jag in i mirc chatten för första gången i går, har säkert sett att det står chatt där uppe men aldrig nånsin tänkt på det. Då har jag även varit här ganska länge. (hängde här mycket i några innan jag blev medlem.)

En fördel med detta är ju ifall om nån får nått väldigt jobbigt problem och vill ha snabba svar så kan dom ju, utöver tråd H*N skapat även hoppa in i chatten samtidigt och även be om hjälp där. Händer det någon en nått allvarligt vet man ju själv hur lång varje minut är.

Postar en person nått riktigt allvarlig som behöver snabba svar på, så får man ju oftast vänta några minuter för att få ett första svar. Detta svaret får man säg tidigast om ca 5min. Desvärre är ju ofta dom första svaren i tråden personen skapar bara frågor för att få mer information utav läget eller liknande. I dom trådar jag har läst i drogakuten kan det dröja flera inlägg innan personen får nått bra svar.

Då hade det ju varit bra tycker jag att personen även kan gå in till chatten samtidigt om det är riktigt akut och fråga nån där också.

Så om man gjorde nån sticky längst upp eller nån speciall knapp i forumet som syns bra eller nån enkel text där det står tex: Om du inte får svar direkt kan du även testa med att ställa din fråga på mirch chatten, så skulle det nog bli lättare och bättre för personen med problemet. Tror heller inte att det skulle störa chatten speciellt mycket heller, sen så kan det ju även hjälpa oss att hjälpa peronen snabbare förhoppningsvis. det är ju inte alltid man hänger i drokakuten, men kanske är inne i chatten. Det kanske sitter en person i chatten med information och som vet vad personen skall göra, men istället missar detta och sen i efterhand hittar tråden försent.

Skall jag vara ärlig så har jag inte läst era riktilinjer som gäller på catten eller vilka regler som gäller där, så detta kanske inte funkar alls. Eller så går det inte att genomföra.

Men personligen tycker jag att det skulle göra forumet lättare för olika männsiskors akuta problem och förhoppningsvis blir det även lättare för att dom som kan att hjälpa till.
Senast redigerad av Eyeopener 2008-09-11 kl. 01:59.
Citera
2008-09-11, 02:18
Medlem
st0ckiss avatar
Nej det är en dum idé.

Vill nån knarka, låt personen göra det, håller den på att dö, låt den dö. Ingen större förlust.

Skyll er själva om ni råkar ta en överdos eller snetrippar. Inte vårat problem
Citera
2008-09-12, 22:08
Medlem
Eyeopeners avatar
Behöver inte just vara drokakuten, vi har även en forumdel som heter psykakuten där folk också kan behöva hjälp fort eller nån och prata med i realtid.

Dessutom så kan dom som knarkar lätt klicka sig in i drog delen i chatten och störa dom istället så slipper ni andra deras problem.

Tycker att det är en enkel grej och tror inte att alla som skapar en ny tråd i dom här forumsdelarna kommer att hoppa in i chatten och störa med sina problem konstant, utan endast lite då och då.
Citera
2008-09-12, 22:24
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Behöver inte just vara drokakuten, vi har även en forumdel som heter psykakuten där folk också kan behöva hjälp fort eller nån och prata med i realtid.

Dessutom så kan dom som knarkar lätt klicka sig in i drog delen i chatten och störa dom istället så slipper ni andra deras problem.

Tycker att det är en enkel grej och tror inte att alla som skapar en ny tråd i dom här forumsdelarna kommer att hoppa in i chatten och störa med sina problem konstant, utan endast lite då och då.

Nej det är fortfarande en dum idé. Det är kul med folk som knarkar i chatten ibland, men blir det för mycket som det kommer bli som du föreslår blir det bara jävligt jobbigt.

Jag vill INTE ha med deras jävla problem att göra, ska man vara i chatten får man hitta dit själv. Gör man inte det har man inget där att göra.

Tror du på det själv, att dom kommer hoppa in i #droger när det knappt är något folk där inne som pratar? Alla hänger i huvudkanalen #Flashback och det kommer förmodligen pundarna som inte kan knarka på ett vettigt sätt göra också.

Ska ni knarka, gör det smart, gör ni det inte kan ni lika gärna dö när ni tar överdoser o vafan det nu är ni gör.
Citera
2008-09-13, 00:24
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej det är fortfarande en dum idé. Det är kul med folk som knarkar i chatten ibland, men blir det för mycket som det kommer bli som du föreslår blir det bara jävligt jobbigt.

Jag vill INTE ha med deras jävla problem att göra, ska man vara i chatten får man hitta dit själv. Gör man inte det har man inget där att göra.

Tror du på det själv, att dom kommer hoppa in i #droger när det knappt är något folk där inne som pratar? Alla hänger i huvudkanalen #Flashback och det kommer förmodligen pundarna som inte kan knarka på ett vettigt sätt göra också.

Ska ni knarka, gör det smart, gör ni det inte kan ni lika gärna dö när ni tar överdoser o vafan det nu är ni gör.

Som sagt ett förslag bara och som jag tidigare skrev så har jag själv inte så mycket erfarenhet utav att hänga i chatten eller vilka människor det e där inne och pratar.

Men jag tror att många skulle uppskatta att kunna prata med någon här först innan så att dom inte behöver ringa ambulans eller nått i onödan. Och som sagt så var det inte bara i drogakuten jag föreslog detta, vi skulle kunna hoppa över det i drogakuten helt och hållet. Men man kan istället göra det i psykakuten tex, finns säkert fler forumsdelar där man gärna vill ha snabb support/hjälp.

Eftersom jag inte har varit inne i chatten så mycket och det inte skulle uppskattas när folk frågar om hjälp/råd och tips så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för mitt förslag istället.

Edit:OBS tar tillbaks förslaget
Tar tillbaks mitt förslag helt och hållet då det plötsligt slog mig att det lika gärna skulle kunna shjälpa en mer än att hjälpa en, då mer personer kan leka att dom är experter inom området och istället ge råd som kan göra mer skada än att hjälpa personen. Ju mer "experter" som ger hjälp, råd och tips destå sämmre soppa.
Senast redigerad av Eyeopener 2008-09-13 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in