Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-11, 00:55
Medlem
Godkväll FB.

Detta problem verkar jävligt dumt men så är det...

Har precis fått igång dator, fixade i Bios så den bootar från CD/DVD.

Satt i Windows Vista SP1 CDn(full version Ultimate(Bränd))

då bootar den, och den fina skärmen med "Windows is loading files" kommer och en vit loading bar går till fullt, sedan så kommer en ny skärm som är helt svart och så händer inget mer..

Har testat att bränna om DVDn men de hjälpte inte.
har en 24" skärm ifall de kan vara något problem med upplösningen, men de står att den har ställt om sig till rätt.

Fattar inte vad som är fel någon som har en aning?

Tackar i förhand.
Citera
2008-09-11, 02:26
Medlem
Hur länge har du väntat när den svarta skärmen kommer upp. Har för mig att en kompis väntade i 10-15 min innan det hände något när han installerade vista ultimate
Citera
2008-09-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockboris
Hur länge har du väntat när den svarta skärmen kommer upp. Har för mig att en kompis väntade i 10-15 min innan det hände något när han installerade vista ultimate

jaa... kanske 10 min.

Har t.o.m nu testat att installera Windows XP, de där blåa kommer sedan går den vidare som den ska och en svart ruta med en blinkande vit rektangel kommer.. som om den ska skriva något.
Citera
2008-09-11, 13:01
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aveator
jaa... kanske 10 min.

Har t.o.m nu testat att installera Windows XP, de där blåa kommer sedan går den vidare som den ska och en svart ruta med en blinkande vit rektangel kommer.. som om den ska skriva något.

Jag har ett liknande problem... ...
Citera
2008-09-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Jag har ett liknande problem... ...

Fan kan vara fel då? Har testat att uppdatera BIOS men fortfarande samma problem...
Citera
2008-09-11, 20:05
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aveator
Fan kan vara fel då? Har testat att uppdatera BIOS men fortfarande samma problem...

I mitt fall var jag dum nog att använda en XP-skiva från HP. Den funkar såklart bara på HPs datorer.
Citera
2008-09-11, 21:12
Medlem
RealMadrid852s avatar
Jag har typ exakt likadant problem som deig, den enda skillnaden är att när det där "windows is loading files" är klart så blir det inte svart utan det kommer upp en sida men den klassiska vista bakgrunden, sen händer inget mer.
Man ser muspekaren och kan röra den men det finns inget att klicka på.

Jag har också testat att bränna om dvd:n.
Citera
2008-09-11, 23:01
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealMadrid852
Jag har typ exakt likadant problem som deig, den enda skillnaden är att när det där "windows is loading files" är klart så blir det inte svart utan det kommer upp en sida men den klassiska vista bakgrunden, sen händer inget mer.
Man ser muspekaren och kan röra den men det finns inget att klicka på.

Jag har också testat att bränna om dvd:n.

Jag löste det genom att köra XP istället Brände ner x64-versionen på en CD istället. Då funkade det utmärkt.
Citera
2008-09-12, 00:08
Medlem
RealMadrid852s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Jag löste det genom att köra XP istället Brände ner x64-versionen på en CD istället. Då funkade det utmärkt.

Aha ok men jag hade uppenbarligen inget problem utan det var visst så att det tar typ 5 minuter till installationen kommer igång.

Iaf så har jag nu installerat vista, men skönt att det löste sig för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in