2008-09-10, 22:16
Bannlyst
dela gärna med er av era upplevelser angående remeron behöver veta mera om denna medicin och hur den verkar skicka gärna svar
Citera
2008-09-10, 22:25
Bannlyst
Jag blev bara trött av medicinen och sov upp
mot 16-18 timmar varje dygn.
Citera
2008-09-10, 22:26
Medlem
Deliras avatar
Jag har tagit Remeron i två omgångar mot depression och den har hjälpt mig. Det är som med alla antidepressiva preparat viktigt att tänka på att en vanlig biverkning i början (upp till 6-8 veckor om jag inte minns fel) så kan depressionen fördjupas innan det vänder.

Remeron är också aptitökande, vilket var bra för mig, men för folk med övervikt kan det ju vara något att prata med sin läkare om.

Man kan också bli dåsig och yr av det, vilket jag blev första omgången, men det gav med sig efter ett tag.
Citera
2008-09-10, 22:57
Medlem
skurkans avatar
Jag blev en ätande sovande zombie, med enorm aptit och ett enormt behov av att sova.

Hjälper dom, ja i alla fall den tiden jag testade men till vilket pris. Testade bara en kortare tid ca. 1 månad.

Du kan ju alltid testa ett tag det kanske funkar för just dig, men för mig var det inget jag skulle testa igen frivilligt även om det tog bort de negativa tankarna för stunden och ersatte dom med tankar hunger och trötthet.
Citera
2008-09-10, 23:12
Bannlyst
Tack Skurkan

SKURKAN TACK FÖR DINA AVSKRÄCKANDE ORD ÄR TILLRÄCKLIGT
FÖR ATT INTE TA REMERON VILL INTE ENS PRÖVA
VAD KAN MAN ANNARS TA ISTÄLLET SOM INTE FÖRSTÖR
SEXLIVET? KOM MED MASSA TIPS OCH BRA SVAR
Citera
2008-09-10, 23:24
Medlem
Herr Reporters avatar
Funkar bra om man har problem med sömnen. Fick sjuk hunger av dem dock och gick upp läskigt mkt i vikt. Men det är inte alla som drabbas av det. Testa och se?
Citera
2008-09-10, 23:28
Bannlyst
Jag äter Och Sover Nästan Bara

Tar Jag Remeron Kanske Jag Inte är Vaken Alls
Sover Redan Förmycket
Nån Som Testat Benzo Eller Valium?
Citera
2008-09-10, 23:33
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affo
Tar Jag Remeron Kanske Jag Inte är Vaken Alls
Sover Redan Förmycket
Nån Som Testat Benzo Eller Valium?

Man kan ju tro att du har tagit benso när du skriver sådär....

Angående topic: ja, jag har käkat remeron: Blev fet och trött. Hjälpte inte alls.

Angående benso och valium: Valium är en typ av benso, valium (diazepam) säljs numera under namnet stesolid i sverige. Ja jag har testat detta, vad är det du undrar över? Det är ingen antidepressiv.
Citera
2008-09-10, 23:54
Bannlyst
Har Aldrig Provat Benzo

BENZO OM JAG HAR FATTAR RÄTT ÄR ANTIDEPRESIV
ÄR DET FARLIGT ATT ANVÄNDA BENZO?
FÖRSTÖR DET SEXUELLA LIVET? EVENTUELLA BIVERKNINGAR?
Citera
2008-09-10, 23:59
Medlem
grissvanss avatar
Benzo är inte direkt farligt man kan mumsa i sig jävligt mycket innan man dör, kombinerar man med andra depressiva droger/opiater blir det inte lika ofarligt dock.
Skulle inte tro dom har lika mycket sexuella biverkningar som SSRI(alldrig ätit benzo kontinuerligt pga"knarkare" men fått det på sjukhus som sagt) En svag dos skulle nog bara underlätta sex, men att ha sex på större doser är inget att rekommendera, vem vill ha sex med en zombie liksom xD
Citera
2008-09-11, 00:00
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affo
BENZO OM JAG HAR FATTAR RÄTT ÄR ANTIDEPRESIV
ÄR DET FARLIGT ATT ANVÄNDA BENZO?
FÖRSTÖR DET SEXUELLA LIVET? EVENTUELLA BIVERKNINGAR?

Du skriver som en rädd 11-åring. Nej, benso är ingen antidepressiv, det är ångestdämpande medicin. Det är inte skadligt att äta benso i betydelsen att det är relativt icke-toxiskt. Kroppen tar alltså inte stryk av benso. Hjärnan och dess närminne är dock en annan sak

Sexlivet förändras inte förrutom att du kanske blir ointresserad av tjejer eftersom det är skönare att bara vara påverkad av benso. Exempel på biverkningar är minnesförluster och i längden svårigheter att koncentrera sig och ha koll på närhetsminnesprylar som du borde ha koll på.

Du verkar dock vara en person jag aldrig hade skrivit ut benso till.
Citera
2008-09-11, 00:31
Bannlyst
Laban Sluta Trolla

Behöver Inte Dina Korkade Komentarer
Bara Vettiga Svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto