2008-09-10, 21:55
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Hej,

tjejen skulle slå igång datorn med råkade då komma åt fel knapp vilket var "Media direct" knappen. Så den bootade media direct så vi tänkte att det skulle funka om man startar om den men icke sa nicke, den är fast på media direct!

Att nämnas är att vi inte kör Vista, som den är gjord för, utan Tiny XP rev 09. Hur fan ska man få detta att funka utan att formatera om? Det var nämligen ett helvete att få igång den sist så alla drivrutiner till datorn är gjorde för vista och inte xp.

Mvh
Citera
2008-09-11, 02:08
Medlem
Nu är jag inte så insatt i hur media direct funkar men enligt den här tråden så ska datorn boota som "vanligt" om du tar bort partitionen med media direct.

http://forum.notebookreview.com/show...=215085&page=2
Citera
2008-09-11, 12:01
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockboris
Nu är jag inte så insatt i hur media direct funkar men enligt den här tråden så ska datorn boota som "vanligt" om du tar bort partitionen med media direct.

http://forum.notebookreview.com/show...=215085&page=2

Nu slapp jag iaf ha den bootandes till Media Direct men nu kommer den överhuvudtaget inte in. Kommer upp ett felmeddelande så fort den ska boota. Har fan för mig att man ska kunna reparera windows, men hur gjorde man??
Citera
2008-09-11, 14:35
Medlem
tror man behöver en win skiva då. när man väljer att boota på skivan så får man upp ett alternativ att reparera istället för att installera, om jag inte minns fel.

Du får inte upp något meddelande eller så när du försöker starta datorn?
Citera
2008-09-11, 16:06
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockboris
tror man behöver en win skiva då. när man väljer att boota på skivan så får man upp ett alternativ att reparera istället för att installera, om jag inte minns fel.

Du får inte upp något meddelande eller så när du försöker starta datorn?

Jo ska kolla vad det står.

Bootar med Tiny xp skivan, är lite annat än en vanlig installation.. Fanns inget alternativ att reparera..
Citera
2008-09-12, 01:43
Medlem
mkay, när man bootar med en vanlig xp skiva så kan man någon gång välja att trycka på "R" eller "F10" tror jag det är, för att komma åt recovery console.
Vad säger felmeddelandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in