Har en halv gurka liggandes i kylen. Där har den legat ganska länge nu, men varje gång jag öppnar så möts jag av en underbar doft. Det luktar inte ruttet eller så utan mer som gurkvatten om du nu vet hur det doftar.
Har inte hjärta att slänga ut den än. Gillar doften.
Gurkvatten: Skiva i massa gurka i en bringare med kallt vatten och låt den stå i kylen ett tag. Grymt gott att dricka.
Vad tycker ni om för vatten att dricka? Har druckit vetevatten, alltså hela vetekorn i en bringare. Ganska gott och väldigt nyttigt tydligen.
Jag gillar när citronvatten har stått några timmar och fått lite besk smak. Skivar man ner en citron i en kanna är det bra om det är ekologiska citroner eftersom andra kan innehålla massor av bekämpningsmedel. Dom är för övrigt ofta saftigare trots att dom är mindre än "vanliga" citroner.
Ja melon är säkert jättegott, gärna då vattenmelon.
Efter att ha bott utomlands och levt på flaskvatten så föredrar jag faktiskt det härliga svenska kranvattnet precis som det är, även om det inte gör nåt om det får stå i kylen ett tag.
Men ska det nödvändigtvis vara smaksatt så lägger jag min röst på citronvatten. Två anledningar till ekologiska citroner: 1. inga bekämpningsmedel på skalen (fast man tvättar dom ju ändå); 2. dom har fått växa i sin egen takt utan att skyndas på av för mycket gödning, och smakar därför mera.
Och en fråga som kanske inte för hemma här för fem öre: Finns det trådar om politisk konsumtion på FB? Hittar inga... Och ja, jag har lekt med sökfunktionen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!