2008-09-10, 19:39
Bannlyst
har massvis med svarta och bruna prickar på näsan, näsan ser nästan ut som en jordgubbe med massvis med frön på.

näsan ser ungefär ut så här
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/Blackheads_by_David_Shankbone.jpg

har testat att tvätta med tvål men går inge vidare går att klämma ut dom men dom kommer tillbaka nästan lika snabbt.
Citera
2008-09-10, 19:40
Medlem
Coke54s avatar
är inte det där "poorer" eller vad det nu heter?
Citera
2008-09-10, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coke54
är inte det där "poorer" eller vad det nu heter?

mmhmm hur blir jag av med dem?
Citera
2008-09-10, 19:47
Medlem
Coke54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teagan
mmhmm hur blir jag av med dem?

apoteket är väl ett ställe att gå till. om du fortsätter att klämma på dom så tycker jag att du bör använda toapapper eller något på fingrarna så det inte kommer in mer skit, och tvätta ansiktet efter med kallt kallt vatten
Citera
2008-09-10, 19:58
Medlem
Koka vatten och ställ dig över ångorna med en handduk, då öppnas porerna sen klämmer du ut skiten bara.. Tvätta händerna först eller använd papper eller nåt när du klämmer...
Citera
2008-09-10, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av finskafaran
Koka vatten och ställ dig över ångorna med en handduk, då öppnas porerna sen klämmer du ut skiten bara.. Tvätta händerna först eller använd papper eller nåt när du klämmer...

blir det inte värre om jag klämmer dom
Citera
2008-09-10, 20:39
Medlem
TomBakers avatar
Det ska räcka med att tvätta med tvål. Annars kan du prova en scrub, gå till apoteket så hjälper dom dig. Tänk på att dålig kost och rökning mm bidrar till problemet. Klämma är ingen bra lösning i längden, det kan bli infekterat mm.
Citera
2008-09-10, 20:44
Medlem
foshoos avatar
Jag blir mer orolig för insidan av näsan än utsidan, det ser jävligt rött och irriterat ut där. Har du näsblod ofta eller?

Det du snackar om är helt vanliga pormaskar, tvätta ordentligt med nån sorts ansiktsscrub och öppna porerna med varmt vatten ibland så blir det bättre. Stå inte och kläm, det irriterar bara.
Citera
2008-09-10, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Jag blir mer orolig för insidan av näsan än utsidan, det ser jävligt rött och irriterat ut där. Har du näsblod ofta eller?

Det du snackar om är helt vanliga pormaskar, tvätta ordentligt med nån sorts ansiktsscrub och öppna porerna med varmt vatten ibland så blir det bättre. Stå inte och kläm, det irriterar bara.

den bilden är från wikipedia, är inte min näsa på bilden men har likadana svarta prickar på min näsa.
Citera
2008-09-10, 20:57
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teagan
den bilden är från wikipedia, är inte min näsa på bilden men har likadana svarta prickar på min näsa.

Dåså. Pormaskar. Problem solved
Citera
2008-09-10, 22:47
Bannlyst
Jag har stora porer som det oondvikligen samlas fett och smuts i. Jag har kommit fram till att man delvis kan rensa porerna från det värsta fettet och smutsen genom att dra en tandtråd över näsan. Saken jag använder för detta är tepe mini flosser. Jag har mycket stora porer så jag kan inte garantera att det kommer fungera för alla.

http://www.molarltd.co.uk/tepe/tepe_mini_flosser.htm
Citera
2008-09-11, 02:15
Medlem
Flerstegsrengöring varje morgon och kväll. Estee Lauder har ett sånt test kit bla som innehåller en "pore minimizer" kräm. Jag har den men mina porer är inte så stora så jag vet inte hur det funkar på dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in