Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-09, 07:35
  #13
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Jag vet inte, men höftat så är det i 99 fall av 100 difenhydramin det handlar om när folk hallucinerar på åksjukemedel. Det och att dra i sig hostmedicin med dxm är nästan som en initiationsrit till vuxenvärlden i USA.
https://erowid.org/pharms/diphenhydr...ydramine.shtml
Tack för svaret.
Denna hostmedicin, är det denna som dom kallar för "syrup" (osäker på stavningen)?
Citera
2018-01-09, 21:59
  #14
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Tack för svaret.
Denna hostmedicin, är det denna som dom kallar för "syrup" (osäker på stavningen)?

Kan vara det, men är inte säker, kan säkert syfta på hostmedicin med kodein med.
Citera
2018-01-10, 13:57
  #15
Medlem
Ladidas avatar
Zofran är ju det absolut ultimata illamående preparatet, känner du någon som står under cancerbehandling så kanske den har lite, får man opiat illamående så är det bara att smälta en tablett under tungan och tre sekunder senare är man go igen.
Dyrt som helvete men bäst i världen.
Citera
2018-01-25, 22:10
  #16
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Zofran är ju det absolut ultimata illamående preparatet, känner du någon som står under cancerbehandling så kanske den har lite, får man opiat illamående så är det bara att smälta en tablett under tungan och tre sekunder senare är man go igen.
Dyrt som helvete men bäst i världen.

Anser nog att Stemetil knäcker det. En cancersjuk släkting fick det, men det är nu avregistrerat tyvärr. Primperan funkar det med.
Citera
2018-02-15, 00:50
  #17
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Anser nog att Stemetil knäcker det. En cancersjuk släkting fick det, men det är nu avregistrerat tyvärr. Primperan funkar det med.
Det var ju en skön biverkan lista på Stemetil (vilket från början är ett anit-psykos medikament tror jag allt) förstoring av bröst hos män, lakterande bröst hos män, brist på vita blodkroppar, darrningar, gulsot, elakartat neuroleptika syndrom m.m.

Kan eventuellt vara denna jättelista av bieffekter som gjorde att den plockades bort, men så är det ju oftast, bästa effekten har oftast mest bieffekter också. :/
Citera
2018-02-19, 11:02
  #18
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Tack för svaret.
Denna hostmedicin, är det denna som dom kallar för "syrup" (osäker på stavningen)?
Det är kodein blandat med antihistamin Prometazin (som finns i bla legrigan).

Av de som finns att få tag på utan recept tycker jag att Loratadin fungerar bäst. Har hänt både en och två gånger att en sån ask har råkat hamna i min ficka kan vara bra att ha hemma om man kör opiater
__________________
Senast redigerad av CoopCola 2018-02-19 kl. 11:07.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback