2008-09-10, 01:49
Medlem
spoons avatar
Ska snart ha fest och märkte idag när jag var i festlokalen så att dom hade en enormfrys men bara en liten kylskåp, riktigt dåligt faktist.

Skulle man kunna ställa frysen på det minsta och använda den som kylskåp istället, har ingen användning av frys nämligen.

Någon som har testat eller har andra ider?
Citera
2008-09-10, 03:41
Medlem
Alkoholhaltiga och sockrade drycker fryser på kallare temperatur än rent vatten, om det dessutom dras i dörren en hel del kan jag tänka mig att ingen av dryckerna kommer frysa ändå. =)

ed:
Och ja, lägsta inställningen blir nog bra, det ska väl inte ligga i flera timmar ändå?
Senast redigerad av shadowdancer 2008-09-10 kl. 03:46.
Citera
2008-09-10, 11:02
Medlem
Pr3sts avatar
Spriten fryser som sagt inte i frysen så stoppa in den där du!
Citera
2008-09-10, 15:04
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
Spriten fryser som sagt inte i frysen så stoppa in den där du!

Men det gör däremot öl, cider och groggvirké.
Går det inte att låta frysen stå öppen och på så sätt på en behaglig temperatur? Jag tänker mig att frysen har ett topplock, stämmer det?
Citera
2008-09-10, 15:08
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Går det inte att låta frysen stå öppen och på så sätt på en behaglig temperatur? Jag tänker mig att frysen har ett topplock, stämmer det?
Då kommer den isa igen.
Citera
2008-09-10, 15:09
Medlem
Blå Rutas avatar
Använd frysen för förvarande av is istället. Isen kan sedan stoppas i drinkar och all annan typ av dricka med utmärkt resultat. Det enda som inte funkar att ha is i är öl, men burkarna/flaskorna lägger man istället i en stor bytta med vatten, sedan lägger man is där istället.
Citera
2008-09-10, 15:12
Medlem
Pr3sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast

Ja självklart fryser öl, på samma sätt som vatten

Lämna inte frysen öppen då bränner du kompressorn i den och det blir en dyr fest. Lägg istället is och vatten i en balja och kyl ölen och virket
Citera
2008-09-10, 15:49
Medlem
En frys isar inte igen på en natt där alla kommer dra i den precis hela tiden, så stor kylkapacitet har bara industrifrysar. Och mängden vätska som ska frysar är antagligen respektabel, allt som allt, inget kommer frysa över en natts festande.
De får vara glada om det ens kommer under nollstrecket. =)

Glömmer nån både frys på och bärs i frysen så lär det frysa däremot, men det tinar ju i värsta fall. Och vilken fest är det om inte alls dricks upp!?

Och som mer konkret svar från nåt slags faktasida:
http://www.alko.fi/sw/F216C87870E784...=1,7&expand=14
Citera
2008-09-10, 18:43
Medlem
spoons avatar
Det är en kylskåpsmodellavfrys. alltså en stående.
drickat + maten ska väll stå över natten så det blir bara att duka upp på fest dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in