2008-09-09, 22:09
Medlem
Awwents avatar
Jag satt idag och slösurfade på Windows då jag bestämde mig för att börja med Linux igen, avinstallerade då mitt gamla Ubuntu som jag hade installerat (dual-boot med XP) och sedan brände jag en skiva med nyaste Xubuntu på.
Jag testade att installera det, men fick då ett problem, den bootar och allt men när jag ska starta installationen så stannar den bara upp när den där "baren" laddar, jag har testat ett antal gånger och fått samma resultat.
Alltså, där logon är och det är en liten "bar" under:

XUBUNTU
__________________________________________________ __
|____________________________||||||||||||||||||___ ________|

Ungefär sådär ser det ut när det har hackat upp sig.
Jag testade då att bara köra en live-CD (utan att installera, bara "testa" Xubuntu) och det fungerar perfekt, jag sitter nu på detta och skriver det här.
Hur fixar jag mitt problem?
Citera
2008-09-10, 01:45
Medlem
PhantomBlots avatar
Trådlöst nätverkskort och inget öppet nätverk att ansluta till? Jag vill minnas att Ubuntu hade problem med det på en maskin som jag installerade en gång i tiden. Inte för att det låste sig, men det tog typ 10 minuter att starta datorn med aktiverat wlan och en halv minut utan.
Citera
2008-09-10, 08:21
Medlem
Awwents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Trådlöst nätverkskort och inget öppet nätverk att ansluta till? Jag vill minnas att Ubuntu hade problem med det på en maskin som jag installerade en gång i tiden. Inte för att det låste sig, men det tog typ 10 minuter att starta datorn med aktiverat wlan och en halv minut utan.
Hmm, jag kor med natverkskabel direkt in till datorn, och vad jag vet sa har jag inget tradlost natverkskort i datorn.
Citera
2008-09-10, 17:26
Medlem
Awwents avatar
EDIT: Problemet är nu löst, tack
Senast redigerad av Awwent 2008-09-10 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in