• 1
  • 2
2008-09-09, 20:11
Medlem
KurKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom
Käkar antingen en omelett med ost och bacon i och eventuellt rökt lax eller skinka till.
Eller så petar jag i mig 250 g keso med lax/skinka.

Käkade i stort sett aldrig annat än helgfrukost tidigare och tyckte det var jobbigt att vänja mig att käka stora (och varma) frukostar.
Men det tog typ en vecka att vänja sig.

Keson och lax/skinkan äter du bara så upp och ner?
Citera
2008-09-09, 20:12
Bannlyst
Omelett på fyra-fem ägg sen två-tre bananer och dricka är några glas mjölk, det är en gosig frukost enligt Napalmregn.
Citera
2008-09-09, 20:14
Medlem
cnaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen

Bocadillo, det är en baget med varierande pålägg som skinka, ost, lövbiff, ägg, majonnäs, sallad, osv.
Det är vanligt i latino.
Kaffe med konjak i är inte helt fel i häller också vanligt i latino.

OT:Blir lite besviken på dig igen Inga "!" efter varje rad.

OnT: Havregrynsgröt är sjuhelsikes gott och du vet att man kan göra den i mikron va ?
Citera
2008-09-09, 20:29
Medlem
audios avatar
Variation på frukosten är det jag behöver. Kanske därför jag blir äcklad utav frukost, men dock inte när jag tex har stekt en omelett som jag väldigt sällan gör.

Tack för alla tipsen!
Riktigt bra allihopa. Har skickat iväg lillbrorsan för att handla lite frukost till imorgon och resten utav veckan. Lite bacon, prinskorv, ägg, plättar, sylt osv.
Men sket dock i gröten. Kan inte få i mig gröt på morgonen fast jag inte tycker att det är äckligt eller motbjudande annars. Får aldrig heller den där mättnadskänslan som jag är ute efter i det här fallet utav gröt.

Det jag är intresserad av just nu är hur frukosten ser ut i andra länder. Förhoppningsvis kanske man får lite inspiration därifrån med? Engelsk, amerikansk, rysk, dansk, tysk, fransk osv.
Citera
2008-09-09, 21:29
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Keson och lax/skinkan äter du bara så upp och ner?

Hur menar du?
Jag bränner på lite salt och nymald peppar på keson.
Och plussar med två stekta tomathalvor när jag är på humör.

Hade problem att äta Keso överhuvudtaget förr. Nu är jag beroende...
Citera
2008-09-09, 22:43
Medlem
pojoels avatar
Oavsett vilken tid jag vaknar, må det vara tre på morgonen eller tio på förmiddagen, kan jag inte äta förrän jag varit igång minst en timme.
Sen kan vi snacka frukost!

Ägg & bacon, omelett med ost, lök & bacon eller salami, mjukkokt ägg & sill (Hemkörd löksill med knapriga morotsskivor, mmm), ägg & Kalles (original givetvis) eller grovmalen leverpastej med hemgjord saltgurka...
Vällagrad Cheddar, Herrgård, Grevé, Präst, Västerbotten eller Gouda, allt lagt, smetat eller staplat på mitt extremt smaskiga rågbröd.

Ett par av de bästa frullarna i mitt liv har varit nyfångad nystekt sill klockan halv sju på morgonen...

Alla alternativen ackompanjeras av min åttadeciliters bräddfulla tekopp, oftast med Kahls Chaï med mjölk.

Och allt är möjligt, bara jag fått vara vaken/igång minst en timme...
Citera
2008-09-09, 22:45
Medlem
Snurrens avatar
Mmmmm amerikanska pannkakor. Smet med grahamsmjöl och bakpulver så att dom blir lite "puffiga". Ätes tillsammans med knaperstekt bacon och lönnsirap . Sedan är jag nästan beroende av Tropicana grapefruktjuice, men många tycker att den är för besk. Tidigare har jag fått ha den i fred här hemma, men nu har dom andra upptäckt hur gott det är.

Vill man hålla sig mätt länge så bör man äta några ägg i en eller annan form.
Citera
2008-09-09, 23:04
Medlem
cosmic_dancers avatar
smoothies. Det går ju att variera i all oändlighet. Komplitera med msörgås
Citera
2008-09-10, 12:07
Medlem
audios avatar
Fotnot: har 20 min på mig att äta och göra frukost.
Citera
2008-09-10, 12:19
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnaas
OT:Blir lite besviken på dig igen Inga "!" efter varje rad.

OnT: Havregrynsgröt är sjuhelsikes gott och du vet att man kan göra den i mikron va ?

Tjenis ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Ja då får man ändra på det!

Grovmalen stark korv med stekta potatis, lök, tomater och ägg, är ju inte helt fel!
Eller tunna grillade revben med potatissallad och lite grönsaker, är ju gott också!
Nypressad apelsinjuice och kaffe att dricka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in