2008-09-09, 15:37
Medlem
Hejsan.
Har precis köpt ett paket Black Devil. Nu skall jag åka bort och skulle gärna vilja ha dessa på en fest om en vecka. (Kommer inte kunna köpa nya före)
Hur gör jag bäst för att de skall hålla samma kvalité som dom har nyöppnade?

Tack på förhand.
Citera
2008-09-09, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Hejsan.
Har precis köpt ett paket Black Devil. Nu skall jag åka bort och skulle gärna vilja ha dessa på en fest om en vecka. (Kommer inte kunna köpa nya före)
Hur gör jag bäst för att de skall hålla samma kvalité som dom har nyöppnade?

Tack på förhand.

Vakuumförpacka. Ta en plastpåse å lägg ciggen i där, sen tar du damsugaren å suger ut luften . Lycka till...
Citera
2008-09-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22
Vakuumförpacka. Ta en plastpåse å lägg ciggen i där, sen tar du damsugaren å suger ut luften . Lycka till...
Så det är så alvarligt att jag måste ta till vakum eller vadå? :\
Citera
2008-09-09, 22:32
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Så det är så alvarligt att jag måste ta till vakum eller vadå? :\

Nä, låt dom ligga det är för fan bara en vecka.
Citera
2008-09-09, 23:14
Medlem
Okej, de e bara det att massa polare hävdar att cigg blir att smaka skit efter typ 4-5 dagar. Har aldrig testat själv. Nybörjar rökare. Klarade mig i nästan 19 år sen gick det åt helvete.
Citera
2008-09-10, 16:04
Medlem
bananjuices avatar
Och då börjar du röka black devil? Stäng paketet, lägg dem i en plastpåse som du knyter åt om du vill vara riktigt ordentlig. Sug ut luften ur plastpåsen bara.
Citera
2008-09-10, 17:06
Medlem
knoxahs avatar
Sätt paketet i frysen.
Citera
2008-09-10, 17:12
Jag hade bara lagt in paketet i kylskåpet. Känns lite overkill att vacumpacka osv. det är ju bara en vecka det handlar om.
Att cigaretterna skulle smaka skit efter 4-5 dagar är rent bullshit, jag har rökt cigaretter som varit öppnade i flera månader och de smakade inte speciellt annorlunda.
Citera
2008-09-11, 10:43
Medlem
Patiences avatar
Blötlägg
Citera
2008-09-11, 12:16
Medlem
Maldorors avatar
Jag förvarar all min tobak i kylskåpet, förutom cigarrerna som ligger i humidoren. Kylskåpet är mitt förslag. Cigaretter blir inte dåliga på fyra-fem dagar, kanske efter fyra-fem veckor.

Vill du vara säker på att behålla tobaken fräsch, välj kylskåpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in