2008-09-09, 12:40
Bannlyst
Jag funderar över att köpa och flasha en PSP och jag undrar vad behöver jag för att överföra roliga saker till PSP'n? Nån kabel, nån usb pryl?
Citera
2008-09-09, 12:42
Medlem
tap1ons avatar
USB är det, men du behöver ett pandora-batteri om du ska kunna flasha ett nytt psp afaik
Citera
2008-09-09, 12:54
Bannlyst
Ah, nej jag flashar nog inte det själv. Jag lämnar nog in det på PSXCare, jag skulle med all sannolikhet förstöra maskinen. XD

Hm, är det en såndär Memory Stick Pro Duo jag behöver för att dra över saker till PSP'n, och en USB Stick Pro Duo adaptor för att koppla in den i datorn?
Citera
2008-09-09, 15:21
Medlem
Knilds avatar
Du kommer bara behöva en usb sladd( en sån där vanlig som är typ till alla mp3 spelare) för att överföra media till mms:et

Tack, Knild
Citera
2008-09-09, 20:51
Bannlyst
Jag trodde man skulle ha en usb kabel som var special gjord för just psp'n. Tack, Knild! =D

Nu är bara frågan, vad heter en sådan usb kabel? Jag snokade runt på Webhallens sortiment: http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=usb+kabel&x=0&y=0&avd=&konsol=&genr e=

Och jag tycker förstås alla kablar ser likadana ut XD
Citera
2008-09-09, 20:52
Medlem
Ecnals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaceshroom
Jag trodde man skulle ha en usb kabel som var special gjord för just psp'n. Tack, Knild! =D

Nu är bara frågan, vad heter en sådan usb kabel? Jag snokade runt på Webhallens sortiment: http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=usb+kabel&x=0&y=0&avd=&konsol=&genr e=

Och jag tycker förstås alla kablar ser likadana ut XD
Du vet inte så mycket om elektronik antar jag?
Fråga bara någon kompis efter en usb sladd så kommer du nog få en Jag har en hel drös liggandes här..

För att besvara din fråga ;
http://www.webhallen.com/prod.php?id=3893 (om jag har fel så är det för att jag råkade slita ut mina linser och ser därför ingenting)
Citera
2008-09-09, 20:55
Bannlyst
Nej, jag är fruktansvärt oteknisk av mig, det är ett under att jag ens fick min TV att fungera XD

Ah, tackar tackar!
Citera
2008-10-10, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tap1on
USB är det, men du behöver ett pandora-batteri om du ska kunna flasha ett nytt psp afaik
har någon programet som man skall ha på minneskort SD
Citera
2008-10-17, 01:22
Medlem
Psp Firmware update

Tjena hur uggraderar jag min flashade psp? kan nån hjälpa mej ?
Citera
2008-10-17, 07:13
Medlem
seravoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiduxx
Tjena hur uggraderar jag min flashade psp? kan nån hjälpa mej ?
Upgraderar vadå förnågot? Firmwaren?
Jag antar det iaf eftersom att det ligger i en tråd som handlar om firmware till psp.

Du tankar hem senaste versionen av m-33 firmwaren och lägger in den på din psp i GAME mappen. Sen startar du din psp och går till uppdateringen som ligger under game/memorystick.

Allternativt så ställer du in din psp på att tanka hem custom firmware över wifi istället för orginal firmware. Denna updateringen lägger sig också under game/memorystick
Senast redigerad av seravok 2008-10-17 kl. 07:28.
Citera
2008-10-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seravok
Upgraderar vadå förnågot? Firmwaren?
Jag antar det iaf eftersom att det ligger i en tråd som handlar om firmware till psp.

Du tankar hem senaste versionen av m-33 firmwaren och lägger in den på din psp i GAME mappen. Sen startar du din psp och går till uppdateringen som ligger under game/memorystick.

Allternativt så ställer du in din psp på att tanka hem custom firmware över wifi istället för orginal firmware. Denna updateringen lägger sig också under game/memorystick
Tack.kan du ge mej en länk till rätt Firmware?Just nu har jag 3.71 m33-4
snälla=)det är en psp Fat en gammal alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in