Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-09, 09:34
  #1
Avstängd
RödaBaronens avatar
Låt höra gott folk
Citera
2008-09-09, 09:38
  #2
Medlem
EliasAlucards avatar
Demokrati är en överskattad illusion om du frågar mig. Men folket gillar väl känslan av att tro att de har politisk makt, skulle jag gissa på. Det är egalitarismen som tilltalar dem.
Citera
2008-09-09, 09:38
  #3
Medlem
W.Schellenbergs avatar
Sir Winston Churchill sammanfattade det hela ganska bra:

Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time.
Citera
2008-09-09, 09:40
  #4
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är...

Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Låt höra gott folk

...det tveklöst bästa skyddet mot despoti, tyranni och diktatur. det är inget välsignat politiskt system som helt saknar nackdelar, men all erfarenhet hittills visar att fördelarna överväger nackdelarna. Tveklöst.
Citera
2008-09-09, 09:47
  #5
Medlem
ALessonLearneds avatar
men sen kan man ju hävda att vi inte lever i en demokrati..
Citera
2008-09-09, 09:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALessonLearned
men sen kan man ju hävda att vi inte lever i en demokrati..

"okej"
Citera
2008-09-09, 09:56
  #7
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALessonLearned
men sen kan man ju hävda att vi inte lever i en demokrati..
Beror väl på vad man jämför med, dock tror jag inte det finns så många länder i världen som är mer demokratiska. (Givetvis finns det några, för att slippa angrepp från alla håll och kanter.) I en demokrati ska trots allt minoriteter få komma till tals, sen om det är bra eller dåligt lägger jag inget värde i. Slutligen så lever jag hellre i en demokrati än i en teokrati eller emokrati
Citera
2008-09-09, 10:10
  #8
Avstängd
RödaBaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Beror väl på vad man jämför med, dock tror jag inte det finns så många länder i världen som är mer demokratiska. (Givetvis finns det några, för att slippa angrepp från alla håll och kanter.) I en demokrati ska trots allt minoriteter få komma till tals, sen om det är bra eller dåligt lägger jag inget värde i. Slutligen så lever jag hellre i en demokrati än i en teokrati eller emokrati

Demokrati är vad man gör det till.
Citera
2008-09-09, 11:19
  #9
Medlem
Tja, de flesta demokratier världen runt är ganska välmående jämfört med alternativen.

Vad som är hönan och ägget är ju inte säkert men nog är det värt att köra med demokrati i hopp om att det leder till ekonomiskt välstånd, eller?
Citera
2008-09-09, 11:20
  #10
Avstängd
RödaBaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Tja, de flesta demokratier världen runt är ganska välmående jämfört med alternativen.

Vad som är hönan och ägget är ju inte säkert men nog är det värt att köra med demokrati i hopp om att det leder till ekonomiskt välstånd, eller?

Wabbhaism eller vafan det kallas som kommer från Saudiarabien går det bra för rent ekonomiskt också.
Citera
2008-09-09, 11:27
  #11
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Wabbhaism eller vafan det kallas som kommer från Saudiarabien går det bra för rent ekonomiskt också.
Det är inte svårt att skita när arslet är fullt...

Dom har obegränsat med olja och är väldigt rika....
Citera
2008-09-09, 12:51
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Tja, de flesta demokratier världen runt är ganska välmående jämfört med alternativen.

Vad som är hönan och ägget är ju inte säkert men nog är det värt att köra med demokrati i hopp om att det leder till ekonomiskt välstånd, eller?
Ekonomin styrs av världsbankerna, som styrs från finansdistrikten i England, som har kopplingar till familjer som Rothschilds (dessa familjer har varit med sedan några hundratal år tillbaka, under nazieran etc)... banksystemet och ekonomins "fluktueringar" är rent bullshit - ALLT är planerat, precis som politiken i det vi kallar "folkstyre"/demokrati.

http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=10966

^ citat om miljö"hotet" och banksystemet, båda spelpjäser i NWO-globala världspolitiken. Det finns en bra sida av centraliserad One world-tänkande, och en dålig. Globala uppvärmningen, Al Gore och nuvarande börskrascherna (samt orkanerna i latinamerika, om jag får tro det själv, inte 100 på hur de kommer spela in...) är bland det dåliga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback