2008-09-13, 15:50
Medlem
uetps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runtiin
är inte en Coreserver som en "pveserver" på wow? ska inte de mest hardcore köra RVRserver?

Det fins såklart inga PVE servrar i warhammer men den server du lär få spela mest PVE på är Open eftersom där kan folk en tier över dig ganka fritt i RVR-zonerna så kan bli svårt att levla i dom. Altså kan man som spelare komma att tvingas fixa xp genom PVE quests.

Om du gillar bra pvp ska du välja Core för där kommer det vara balancerad pvp i alla tiers och bra tryck i rvr-områden. Open däremot där e de helt öpen för ganking dvs obalanserat pvp vilket borde locka kidsen.

Sen på lvl 40 kommer det inte spela så stor roll vilken server du är på då tier 4 är i princip enbart RVR. Skillnaden är att på en Open server kan du sticka & ganka lowbies om du är uttråkad/inte klarar folk på din lvl, medans du på core kan utforska saker du missade när du levlade och fylla ut din Tome of Knowledge.
Citera
2008-09-13, 15:52
Medlem
Paladins avatar
Mina intrycka av WAR!!

Hej alla!
Så var betan över för denna gången . Jaja, snart är det ju dags att spela på riktigt! Här kommer lite av mina intryck från betan (det som jag han spela av den) och av de två klasserna jag testat vilka är Shadow warrior och engineer!

Citera
2008-09-13, 15:53
Medlem
haiguises avatar
Tänkte ladda upp en screenie på min Witch hunter ( Ja jag är medveten om att han ser ut som en snobbig pirat eller nåt )

http://img68.imageshack.us/my.php?image=screenshotm001is5.jpg

Ganska kass kvalite av nån anledning, kan ha varit för jag inte tog "Super screenshot"
Citera
2008-09-13, 15:55
Medlem
Farbror Fazers avatar
Tycker Core servrar låter bäst. Fattar inte grejjen med ganking. Men man kan gå till T1 UTAN att bli kyckling om man inte går in i RVR va?
Citera
2008-09-13, 15:55
Medlem
fgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomjävel
En sak som jag tycker är väldigt trevlig med Warhammer är att questrewards alltid passar för din klass, du kanske inte behöver alla men de är ändå anpassade för din klass.
Men vad skulle hända om jag som fräsh DoK tog mig till greenskin området för att levla med mina vänner, skulle questrewards där vara för min klass då?

Absolut. Vart du än questar /grindar INF/kör PQs, så är looten klass anpassad.
Citera
2008-09-13, 15:56
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgt
Absolut. Vart du än questar /grindar INF/kör PQs, så är looten klass anpassad.

Perfekt

Av allt jag läst hittills så verkar Mythic ha lyckats med allt
Citera
2008-09-13, 15:58
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Perfekt

Av allt jag läst hittills så verkar Mythic ha lyckats med allt

Synd bara att deras onde tvillingbror misslyckats totalt.
Citera
2008-09-13, 16:02
Medlem
STarkmans avatar
Som det ser ut nu så kommer jag att köra på Rp-core server.. Det är ju liksom ett rollspel, varför inte nyttja det till fullo Dessutom slipper man idioter som döper sina gubbar till "UberPwner" och "geek"-språket....
Citera
2008-09-13, 16:03
Medlem
fgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uetp
Det fins såklart inga PVE servrar i warhammer men den server du lär få spela mest PVE på är Open eftersom där kan folk en tier över dig ganka fritt i RVR-zonerna så kan bli svårt att levla i dom. Altså kan man som spelare komma att tvingas fixa xp genom PVE quests.

Inte bara i RvR zonerna. Det blir svårt att klara PVE quests också med massa rank21 folk som gankar i hela t1 området. Enda säkra stället (dvs vart man inte är pvp taggad) är i chapter1 quest hub och huvudstäderna.
Näh CORE är helt klart ett bättre val.
Citera
2008-09-13, 16:04
Medlem
fruus avatar
Spelar man Greenskin på RP-server har man en bra ursäkt till att vara dyslektiker iaf.
Citera
2008-09-13, 16:04
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Synd bara att deras onde tvillingbror misslyckats totalt.
Jo, men tyvärr så var det ändå Beta, kan inte riktigt börja slänga för mycket skit innan dom misslyckas med riktiga spelstarten
Citera
2008-09-13, 16:06
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruu
Spelar man Greenskin på RP-server har man en bra ursäkt till att vara dyslektiker iaf.

haha så sant. Vore soft att sitta en natt och läsa på så man kan prata som en riktig orc

Less walkin' mo' Stabbin!

Da bigger da Club, da more hurtin'!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in