Shadow warrior
Jag tycker WAR har visat sig vara ett mycket fräscht MMORPG som känts piggt!
Jag började testa att spela en high elf Shadow warrior. Det visade sig att jag dog en hel del i början, speciellt i scenarios, innan jag lärde mig rätt teknik för denna klassen.
Jag hade WoW som närmaste MMORPG upplevelse och det tog ett litet tag att vänja sig av med "ingen taktik" spelandet som det spelet erbjuder.
När jag väl kommit upp några levels och lärt mig hålla mig i bakgrunden, bakom tanksen, vid heal-klasserna var det en helt annan upplevelse. Jag sprutade ur mig pilar och hamnade allt som oftast top 3 på damage mätaren och i antal kills.
Miljön i high elves startområde var fantastiskt mysig. Berg och dalar, vattenfall och sjöar och överallt fanns inslag av krig!
Under min tid som Shadow warrior fick jag bara bra intryck av "communityn", tror jag bara såg en spelare som tog det hela lite väl långt, i stil med "IPWNU".
Överlag var jag grymt nöjd med klassen, det märks att spelet inte är balanserat för 1vs1 för där sög jag verkligen men när jag kunde gömma mig och utnyttja mina teamspelares styrkor, ja då ägde jag stridsfältet.!
Engineer
Dvärgar. Små, bastanta, envisa och framförallt, dödliga!
Jag tänkte inte testa att spela denna klassen från början för att jag ansåg den inte särskillt intressant.
Vad fel man kan ha!
En underbart rolig klass för dig som gillar apparater, dot's och AOE! Denna klassen hann jag aldrig riktigt lära mig spela ordentligt men trots det hamnade jag (redan vid lvl 5) snabbt på top 4 placeringarna på DPS skalan, mycket tack vare alla dots man kan slänga ut och för ens "gun torrents" som hjälper en hålla dmg mätaren uppe!
Dvärgarnas område var precis som det borde vara i ett MMORPG, bergigt, snöigt och självklart med gruvor!
Även detta området var mycket välgjort med behagliga färgskalor och vackra miljöer.
Övrigt
Ett av de roligare inslagen i WAR tyckte jag var public quest. Ett för mig helt nytt inslag i denna typen av spel som gör att man inte måste spamma "LFG" då alla spelare redan från början slåss mot samma mål, dock med en twist! Det gäller att verkligen göra sitt bästa för att komma åt "looten"! Detta gör det hela genast mer spännande och det blir inget tjafsa om ninjalooting och annat då det hela bestäms av systemet. Smart!
Jag tycker WAR lyckats ta det bästa från många av våra idag stora MMORPG's, gjort koncepten bättre och även implenterat vissa orginella inslag som gör det hela mycket roligt att spela.
Jag kände iallafall ofta att jag faktiskt befann mig i ett krig, det var explosioner på marken brevid mig, orcher kom rusande mot mig och shamaner ville döda mig.
Det här spelet HAR potential att bli en "WoW dräpare". Det tror jag verkligen, frågan är om vi vill det? Jag tycker kidsen kan få fortsätta spela WoW och lämna kriget till de stora grabbarna och tjejerna

.
Det enda som egentligen gör mig negativt inställd till spelet är GOA's slarviga hantering av det. JAg hoppas verkligen de skärper sig med tiden och växer med uppgiften för hittils har de helt klart underkänt på den biten.
Spelet flöt på högsta inställningarna för mig med min dator som består av
AMD Athlon X2 4600+ dualcore
GeForce 7900GT/GTO
2 gig ram
Åtminstone flöt det perfekt INNAN den sista patchen. Efter den blev spelet tyvärr mycket laggigare för min del.
Jag har redan beställt spelet och det är jag glad för. Tror jag kommer få många roliga nätter framför datorn.
Tja, finns väl bara en sak kvar att säga?
WAR is coming!!