2008-11-18, 16:40
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Ni som spelat andra liknande spel ett bra tag, tex WoW.. Tycker ni detta är bättre/sämre? Varför? Funderar på att skaffa..

Jag har lirat WoW sedan det kom ut här i Europa, och innan lirade jag i US-Betan. Jag har också testat iprincip alla stora MMO-titlar som har släppts de senaste åren, men har bara fastnat för WAR och WoW.

Jag gillar verkligen WAR. Det är lite buggigt och lite optimering kvar att göra... Men vafan, jag tycker t.om. att dom har lyckats bättre med klassbalansen bättre än Blizzard, och WoW har funnits i fyra år.
Dock lirar jag inte så mycket nuförtiden, varken WAR eller WoW, då jag har mitt arsle fullt IRL. Dock har många polare som har lirat WoW med mig gått över till WAR, vissa stannar, vissa spelar båda två och en del slutar helt.
Testa det själv och se hur det är. Går liksom inte att säga "DET ÄR BÄTTRE!!1111!1" då vad man tycker är högst personligt.
Citera
2008-11-18, 17:00
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Jag har lirat WoW sedan det kom ut här i Europa, och innan lirade jag i US-Betan. Jag har också testat iprincip alla stora MMO-titlar som har släppts de senaste åren, men har bara fastnat för WAR och WoW.

Jag gillar verkligen WAR. Det är lite buggigt och lite optimering kvar att göra... Men vafan, jag tycker t.om. att dom har lyckats bättre med klassbalansen bättre än Blizzard, och WoW har funnits i fyra år.
Dock lirar jag inte så mycket nuförtiden, varken WAR eller WoW, då jag har mitt arsle fullt IRL. Dock har många polare som har lirat WoW med mig gått över till WAR, vissa stannar, vissa spelar båda två och en del slutar helt.
Testa det själv och se hur det är. Går liksom inte att säga "DET ÄR BÄTTRE!!1111!1" då vad man tycker är högst personligt.

Nej, precis. Jag vill inte snacka skit om WoW heller, då jag tycker att det är helt överlägset många andra spel. Men just WAR har, för mig, blivit som en bättre version av WoW. De har liksom tagit med alla delar jag saknade med WoW.

Edit: När vi ändå snackar om WAR...

Har ni som spelar några tips på addons som man bör ha? Typ questhjälp, "atlas" eller vad som helst?
Citera
2008-11-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo
Har ni som spelar några tips på addons som man bör ha? Typ questhjälp, "atlas" eller vad som helst?
Se: http://war.curse.com/

ActionBarColor och Buffthrottle kan vara bra att ha. ABC hjälper dig att se vilka abilities du inte kan använda (ex. vid Out of Range), alltså väldigt bra och simpelt. Squared är ett exempel på ett mod som många använder, men jag använder det inte. Hörde att det är bra för healers. Jag tycker det ser se djävla fult ut så jag avinstallerade det.

Titta igenom curse och se om du hittar något bra.
Citera
2008-11-19, 09:06
Medlem
1.0.5 Patch idag!

Heavy Metal event skall börja, men jag kommer mer eller mindre strunta i detta då jag inte har behov av att börja ännu en klass, har tillräckligt att göra som det är. Hoppas det blir kul iaf!

När spelarna kolliderar fungerar bättre nu. Det är väl bra, men jag har faktiskt inte upplevt detta även om det räknas in bland "Highlights".

"Players will no longer appear mounted when they are not."
JA! Detta har varit ett extremt irritationsmoment på flera karaktärer!

De har fixat till lite problem med UI gällande Zone Control. Tier 4 Zone Control', Objectives och Keeps har justerats lite smått. Det är nu enklare och snabbare att ta kontroll över en T4 Zone.
Citera
2008-11-19, 09:19
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus

När spelarna kolliderar fungerar bättre nu. Det är väl bra, men jag har faktiskt inte upplevt detta även om det räknas in bland "Highlights".

--

De har fixat till lite problem med UI gällande Zone Control. Tier 4 Zone Control', Objectives och Keeps har justerats lite smått. Det är nu enklare och snabbare att ta kontroll över en T4 Zone.

Kollisionsfixen är riktigt bra och viktig sålänge det verkligen funkar nu. Problemet var att när du t.ex ville stänga någon från att komma förbi genom att blockera hans väg, för att t.ex skydda en healer eller liknande, så slutade det efter några sekunder med att han warpade förbi dig.

Fixen för att locka zoner i T4 är dock ännu viktigare, det var ett av spelets absolut största problem att det var nära inpå omöjligt att locka en zon och driva kampanjen vidare mot fortress/city.

Personligen är jag rätt nöjd dom fördröjde klassändringarna till 1.06, mer tid att få det bra balanserat då.
Citera
2008-11-19, 10:02
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Kollisionsfixen är riktigt bra och viktig sålänge det verkligen funkar nu. Problemet var att när du t.ex ville stänga någon från att komma förbi genom att blockera hans väg, för att t.ex skydda en healer eller liknande, så slutade det efter några sekunder med att han warpade förbi dig.

Fixen för att locka zoner i T4 är dock ännu viktigare, det var ett av spelets absolut största problem att det var nära inpå omöjligt att locka en zon och driva kampanjen vidare mot fortress/city.

Personligen är jag rätt nöjd dom fördröjde klassändringarna till 1.06, mer tid att få det bra balanserat då.

Jag längtar!!
Citera
2008-11-19, 12:00
Medlem
BrianGriffins avatar
Längtat efter Black Guard sen spelet släpptes, nu kan man snart få börja spela "seriöst"
Citera
2008-11-19, 12:28
Medlem
Glazehs avatar
Såg min kompis spela WAR och trodde han bara hade en interface addon till WoW tills någon sa till mig det var WAR.

Dock en sak jag undrar WAR bör ha en djup storyline med main characters innan spelet eller? Asså som t.ex warcraft serien innan WoW.
Citera
2008-11-19, 12:49
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Såg min kompis spela WAR och trodde han bara hade en interface addon till WoW tills någon sa till mig det var WAR.

Dock en sak jag undrar WAR bör ha en djup storyline med main characters innan spelet eller? Asså som t.ex warcraft serien innan WoW.

Hela spelet är en djup storyline
Citera
2008-11-19, 13:43
Medlem
Tänkte jag skulle dela med mig av min syn på WAR och vad som hänt sen release...

men till en början... jag har spealat i princip alla stora titlar (och en hel del små) sen UO bortsett från WoW (tyckte helt enkelt inte om spelet) och WAR har inte fler buggar osv än många andra hade vid release...

Klass balansen är duglig (nej inte bra) men kommer förhoppningsvis att bli bättre efter 1.0.6... vad gäller High end kan vad jag vet ingen yttra om än eftersom ingen har slagit sig till någon av huvudstäderna... men visst lite mer PvE kan man ju alltid önska sig men det var ju inte därför jag köpte spelet, jag vill lira PvP kanske lite PvE när jag har tråkigt och bara vill slappa men helst inte alls annars.

bara lite snabbt hur jag tycker.

Edit: angående storyn... jag har spelat Warhammer fantasy battle i lite drygt 15 år och kan säga att dom har hur mycket story som helst att ta av och det som finns i spelet om man har ork att sätta sig och läsa ToK skrapar lite på ytan bara.
Senast redigerad av Setharakthe 2008-11-19 kl. 13:46.
Citera
2008-11-19, 14:02
Medlem
Tjena har precis börjat lira WAR som en Shaman (healing ofc).
om det finns plats i Maggots så skulle ja vilja joina
Citera
2008-11-19, 15:26
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
WAR är baserat på "tabletop"-liret Warhammer Fantasy Battle som har funnits sen 1983 , så ja det finns en hel del historia i Warhammervärlden. För övrigt så har Blizzard lånat en hel del ifrån Warhammer till sin Warcraftvärld.

~mand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in