Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
varför snackar ingen om hur spelet egentligen är att spela??
Min syn på det hittills:
(jag har spelat Everquest, Daoc, GW, WoW i MMORPG världen tidigare och det speglar sig i vad jag tycker på många sätt)
- Scenarios. Man har lyckats bra i det stora hela med konceptet att kunna lvla sig upp och köra småskaliga fighter för att mixa med sin PvE. Jag gillar inte ruleset i alla scenarion men det är ett bra sätt att smaka på PvP/Rvr. Det blir lite fel när en grupp med folk som känner varandra möter randoms men det kommer nog försvinna när många lvlat klart.
- PQ's. (public quests hjälp till med alla som är i området och ju mer du hjälpt till desto större chans på bra item reward) Det som jag tycker känns mest nytänkande i WAR hittills. Ett bra sätt att få folk att jobba tillsammans och att få ok items utan att behöva gå på för stora raids i många många timmar som många andra MMORPG spel.
- Klasser/balans. Det går alltid att diskutera om exempelvis mages är för starka just nu. Men i det stora hela verkar dom ha lyckats bra med sten/sax/påse logiken som är i många liknande spel. vissa klasser spöar andra men förlorar i sin tur mot andra.¨Själv har jag provat white lion samt archmage och gillar båda klasserna.
- Grafik/UI här är det väl iaf på UI området en del att önska som jag ser det. Det går att modda sitt UI en del och det finns redan nu en del addons och det kommer dyka upp mer där misstänker jag.
-RvR , svårt att uttala sig ännu. Det är antingen dött eller zerg. För mig känns det som att grupp mot grupp (eller kanske tom 2 grupper mot 2 grupper i WAR) är ett roligt sätt att spela och jag hoppas att det går att komma till såna fighter lite senare i spelet.
Bara min syn på det och många kommer säkert tycka precis tvärtom men jag reagerade på din post och insåg att många skriver mer "hur kommer jag in och OMG jag vinner alla scenarion"