2008-09-08, 22:23
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Jag vet inte om det har ar ratt avdelning att fraga, sa flytta garna traden om sa skulle behovas. I vilket fall gar forumet valdigt trogt jamfort med andra, speciellt nar man skriver inlagg. Nar jag skriver tar det ett tag innan bokstaverna dyker upp, och nar jag raderar eller markerar texten gar det valdigt (i brist pa battre beskrivning) hackigt. Nar jag markerar text genom att anvanda "shift" och piltangenterna hackar det sig fram en bokstav i taget. Ibland borjar harddisken att snurra till synes utan anledning, och da gar det annu trogare. Jag tror inte det har att gora med min dator, eftersom jag har samma problem hemma och pa kontoret.

PS: Medan jag skrev detta markte jag att det funkar betydligt battre har an i "Vapen och Militar", dar jag vanligtvis haller till. Kan det ha nagot att gora med vilka banners som ligger pa respektive avdelning?
Citera
2008-09-08, 22:29
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Jag vet inte om det har ar ratt avdelning att fraga, sa flytta garna traden om sa skulle behovas. I vilket fall gar forumet valdigt trogt jamfort med andra, speciellt nar man skriver inlagg. Nar jag skriver tar det ett tag innan bokstaverna dyker upp, och nar jag raderar eller markerar texten gar det valdigt (i brist pa battre beskrivning) hackigt. Nar jag markerar text genom att anvanda "shift" och piltangenterna hackar det sig fram en bokstav i taget. Ibland borjar harddisken att snurra till synes utan anledning, och da gar det annu trogare. Jag tror inte det har att gora med min dator, eftersom jag har samma problem hemma och pa kontoret.

PS: Medan jag skrev detta markte jag att det funkar betydligt battre har an i "Vapen och Militar", dar jag vanligtvis haller till. Kan det ha nagot att gora med vilka banners som ligger pa respektive avdelning?
Om det är trögt att visa det du skriver är det något i din dator som tar mycket kraft. Kolla om det är någon process som belastar processorn mycket. Jag råkar inte ut för något.
Citera
2008-09-08, 22:29
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Låter skumt, här är det full fart hela tiden oavsett forumsdel.
Tycker FB funkar bättre och snabbare än många andra forum.
Citera
2008-09-08, 23:15
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om det är trögt att visa det du skriver är det något i din dator som tar mycket kraft. Kolla om det är någon process som belastar processorn mycket. Jag råkar inte ut för något.

Har du provat att skriva/redigera i Vapen och Militar? Jag har misstankt att det kunde vara nagot liknande det du beskriver, men som jag sa fungerar det likadant oavsett vilken dator jag sitter vid. Jag har rakat ut for ett liknande problem pa ett bilforum och det visade sig vara en "banner" som trogade ner forumet, sa det var darfor jag misstankte detta.
Citera
2008-09-08, 23:16
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Har du provat att skriva/redigera i Vapen och Militar? Jag har misstankt att det kunde vara nagot liknande det du beskriver, men som jag sa fungerar det likadant oavsett vilken dator jag sitter vid. Jag har rakat ut for ett liknande problem pa ett bilforum och det visade sig vara en "banner" som trogade ner forumet, sa det var darfor jag misstankte detta.

Du tror inte det beror på reklam här också?

Prova att blockera all skräpreklam med AdBlock Plus om du kör Firefox så går det nog snabbare
Citera
2008-09-08, 23:20
Medlem
Newfounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Låter skumt, här är det full fart hela tiden oavsett forumsdel.
Tycker FB funkar bättre och snabbare än många andra forum.

Verkligen inte.
Flashback är ganska segt jämfört med många andra forum. Har aldrig varit med någon annanstans om att inlägg tar flera sekunder på att dyka upp, eller att man vid redigering måste upprepa ändringen flera gånger för att det skall gå igenom. Dessutom är sökningar ganska dåliga.

Kanske är priset man får ta för ett så stort forum.
Citera
2008-09-08, 23:35
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Du tror inte det beror på reklam här också?

Prova att blockera all skräpreklam med AdBlock Plus om du kör Firefox så går det nog snabbare

Reklamen skiljer sig mellan de olika avdelningarna sa det var precis detta jag misstankte. Jag kor dock med IE, sa jag vet inte om det gar att blockera annonserna. Ska rota lite i installningarna och se vad som gar att gora.
Citera
2008-09-09, 22:24
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Ser ut som om jag lost det. Jag stangde av animationerna i IE, och nu flyter det mycket battre. Skillnaden ser ut att vara att det finns mer animerat krafs i "Vapen och Militar". Kanske kan vara en tankestallare for de som bestammer over reklamen, animerad reklam ar inte bra for oss som sitter vid datorer med rasslig forbindelse och taskiga grafikkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in