• 2
  • 3
2008-09-09, 07:44
Medlem
Mr.CroMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Borde kunna ställa in att inte AV ska söka i en specifik mapp han lägger sakerna i, inte helt hundra, men tror även det finns RATs som inte AV upptäcker.

Alltså UD?
Hmm, det kostar en del om han själv inte kan skapa egen, men jag vet inte, har inte så stor koll på rats och skit, men han kan ju kolla igenom swerat och se ifall han hittar något intressant, det finns ju massa om rats och det där ju, så ja..

Sen att den inte söker igenom någon mapp vet jag inte hur det fungerar, men jag antar att det kanske fungerar.
Beror på vilket antivirus dom kör.

//M
Citera
2008-09-09, 10:29
Medlem
zixls avatar
Vi använder Netop School, fast inte för att jävlas utan för att upplysa och hjälpa till
Citera
2008-09-09, 12:08
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Vill du vara riktigt lam kan du lägga in en RAT på datorerna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_Access_Trojan

Du kan du göra så att det ser ut som hela C: rensas, du kan chatta med dom, vända skärmen, kolla vad dom gör på skärmen i realtid osv osv

Och hur mycket jobb har han kvar när det visar sig att han MEDVETET lagt in trojaner i skolans datorer???

Det enda resultatet han får ut av det är att han förlorar alla sina behörigheter och i värsta fall även sitt jobb!

Hur lätt är det att söka nytt lärarjobb när man fått sparken för att man medvetet lagt in trojaner i SKOLANS datorer???
Citera
2008-09-09, 16:23
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Och hur mycket jobb har han kvar när det visar sig att han MEDVETET lagt in trojaner i skolans datorer???

Det enda resultatet han får ut av det är att han förlorar alla sina behörigheter och i värsta fall även sitt jobb!

Hur lätt är det att söka nytt lärarjobb när man fått sparken för att man medvetet lagt in trojaner i SKOLANS datorer???

Vad har hänt med Flashback?

Han behöver ju inte göra det så självklart att dom märker, kanske något liten sak ibland bara för att jävlas.
Citera
2008-09-09, 17:20
Medlem
luddekluddes avatar
Sen när fick flashback moral? Är ni rädda för att han ska jävlas med er?

Jag tycker hela upplägget låter riktigt kul, om ni nu inte vill göra allt det där med popups och så kan du faktiskt ta den moraliska(men även skittråkiga) vägen att bara lägga in så att varje gång någon laddar hem en .torrent eller dylikt får en popup som säger "glöm inte att jag ser allt ni gör på datorn "
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in