Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-08, 17:24
Medlem
Santoss avatar
Som rubriken lyder undrar jag om det finns någon webbläsare eller något program som underrättar mig om en viss sidas innehåll ändras/uppdateras.

Tex om jag bevakar en gästbok eller ett forum och väntar på svar.Finns det något som kan tala om för mig att detta har hänt.

Tacksam för svar.
Citera
2008-09-08, 17:36
Bannlyst
Rss?

http://sv.wikipedia.org/wiki/RSS-l%C3%A4sare
Citera
2008-09-08, 17:49
Medlem
Santoss avatar
Tack för svaret men de här sidorna ifråga stödjer inte rss.Inte vad jag kan se iaf.Finns det möjlighet att göra en egen "rssfeed" för valfri sida eller måste "sidan" i sig stödja det?

En av sidorna som det är frågan om har en sk. HTTPS adress.Spelar det någon roll för ett eventuellt program eller rss?
Citera
2008-09-08, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Santos
Tack för svaret men de här sidorna ifråga stödjer inte rss.Inte vad jag kan se iaf.Finns det möjlighet att göra en egen "rssfeed" för valfri sida eller måste "sidan" i sig stödja det?

En av sidorna som det är frågan om har en sk. HTTPS adress.Spelar det någon roll för ett eventuellt program eller rss?
Https betyder bara att det är en hemsida där trafiken är krypterad, svårt och tro att det skall spela någon roll. Tyvärr har jag inte koll på något program, men lycka till. Hade gärna haft ett sådant jag med.
Citera
2008-09-08, 20:51
Medlem
Firefox med check4change plugin så kan du markera en text på sidan text senast postade svar i tråden, så plingar den till när det händer nåt går ställa hur ofta den ska kolla osv.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3028
Citera
2008-10-07, 00:27
Medlem
Santoss avatar
Verkar fungera hyffsat.

Tack för den..
Citera
2008-10-08, 12:00
Medlem
Eccoess avatar
Annars har du webmon där du kan få notifiering vid ändringar.
Citera
2009-02-03, 13:53
Medlem
antagonistens avatar
Finns det någonting liknande C4C till Opera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in