Men lugn i bussen nu, nog kan vi väl vara överens om att det är jävligt dåligt att moderatorer väljer att fokusera på en felstavning istället för att bemöta kritiken.
Sedan att det finns en massa onödigt gnäll som är helt ogrundat är väl ingen större hemlighet, men det finns en rätt bra lösning på det problemet. ATT INTE SVARA PÅ INLÄGGET. Att göra som Oddball informera om att det är en felstavning är väl helt ok, men att säga följande:
Citat:
1. Dels är det svårt att ta ett sådant klagomål på allvar när du inte ens bemödar dig med att stava rätt.
Tycker iaf jag är jävligt lågt, även om jag kan förstå att man ibland brister i tålamodet.
Men innebär det att samtliga dyslektiker på FB inte har någon rätt att framföra klagomål? Eller att deras åsikter är mindre värda? Det självklara svaret är naturligtvis att de har precis lika stora rättigheter som oss andra, och det är min fulla övertygelse att inte Ubersanta menar något annat heller, men klumpiga uttalande av den här sorten spär endast på den -enligt mig- missriktade illvilja mot moderatorskåren som synts nu på slutet.
Att det senare dyker upp ytterligare moderatorer som stödjer ett dylikt uttalande, får mig att fundera hur det är ställt.
Att man vill försvara sin vänner är väl en självklarhet (det har även jag gjort vid ett flertal tillfällen), men att göra det på ett sätt som är direkt ohederligt och som ger en helt felaktig bild onödig publicitet är direkt korkat, och skapar endast ytterligare brytningar mellan användare och moderatorer.
Varför inte besvara det första inlägget utan att lägga vikt vid felstavningen?
/Micke