Citat:
Ursprungligen postat av alabassi
Jag undrar om någon har nån erfarenhet från Stockholms Internationella Handelsskola (speciellt dem två programmen Export Manager och Internationell Inköpare). Jag funderar nämligen på att söka till något av dessa program och det skulle därför vara interessant att höra vad ni tycker om detta. Ni får gärna kommentera och tipsa även om ni inte har nå direkt erfarenhet. Det skulle också vara kul att veta vad ni tycker om KY-utbildningar i allmänhet.
Jag funderar på att antingen jobba i framtiden med att hjälpa svenska företag etablera sig och växa utomands (helst i mellanöstern för ha nytta av min arabiska) kanske med Exportrådet, därav utbildningen Export Manager, eller att jobba på ett lite större företag med inköp (därav Interationell inköpare).
Jag skulle vara tacksam om någon med kännedom om dessa områden kan tipsa om hur jag kan gå tillväga för att uppnå dessa mål. Är en högskole utbildning kanske att föredra framför en KY-utbildning och i sådana fall vad för högskoleutbildning.
Vill du komma långt är såklart en högskoleutbildning att föredra, sök till något schysst ekonomprogram istället.