2008-09-08, 07:34
Medlem
Kannans avatar
Jag hade fram till ett par veckor sedan en extremt bra vänrelation i över ett år med en tjej. Vi umgicks väldigt ofta och berättade allt för varandra. Under sommaren växte dock starkare känslor fram och det tände till för ett par veckor sedan. Jag tyckte det kändes väldigt bra, och vi har haft det väldigt mysigt men igår sa hon att det inte kommer funka och att hon inte är kär, medan jag är helt förälskad.

Hon vill alltså fortsätta med den goda vänskapen, medan jag är kluven. Hur tror ni jag kommer må om jag träffar henne som vän? Känns som om jag inte kommer att kunna glömma henne kärleksmässigt då. Eller ska jag träffa henne och hoppas på att jag glömmer henne som flickvän och upptäcker henne som vän igen?
Citera
2008-09-08, 07:39
Medlem
mirrebosnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Jag hade fram till ett par veckor sedan en extremt bra vänrelation i över ett år med en tjej. Vi umgicks väldigt ofta och berättade allt för varandra. Under sommaren växte dock starkare känslor fram och det tände till för ett par veckor sedan. Jag tyckte det kändes väldigt bra, och vi har haft det väldigt mysigt men igår sa hon att det inte kommer funka och att hon inte är kär, medan jag är helt förälskad.

Hon vill alltså fortsätta med den goda vänskapen, medan jag är kluven. Hur tror ni jag kommer må om jag träffar henne som vän? Känns som om jag inte kommer att kunna glömma henne kärleksmässigt då. Eller ska jag träffa henne och hoppas på att jag glömmer henne som flickvän och upptäcker henne som vän igen?

Tror inte det är sant, PRECIS samma sak har hänt mig nyligen.
Men jag har inte tagit kontakt med min tjej än...

Men OnT: Gå vidare med ditt liv, det kommer vara svårt i början men det går över.
Ha tjejen som fortfarande som en god vän, de kommer inte ofta. Om du har tur så kanske tänker efter och ändrar sin uppfattning om dig.

Good Luck!
Citera
2008-09-08, 07:59
Medlem
feed-mes avatar
Citat:

Jag ska ge dig ett råd. Innan du har kommit över henne ska du inte umgås så mycket med henne. Hade en vän som gjorde samma sak, och han var förälskad i henne i över 2,5 år och det är först för ungefär ett halvår sedan han släppte henne. Så för att inte bli olycklig, se till att komma över henne först!
Citera
2008-09-08, 09:21
Medlem
filofaxs avatar
Men vadå inte kommer funka?
Ni är ju bra kompisar? Steget är väl inte så jävla långt.. lite knökigt sex och voilá - ett flickvän-pojkvän-förhållande.
Citera
2008-09-08, 09:56
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Men vadå inte kommer funka?
Ni är ju bra kompisar? Steget är väl inte så jävla långt.. lite knökigt sex och voilá - ett flickvän-pojkvän-förhållande.
Det tyckte jag också. Vi hade grym sex. Men det var tydligen nåt som fattades. Jag har ingen aning om vad. ORKA KVINNOR!

Snälla, vad ska jag göra?
Citera
2008-09-08, 10:04
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Det tyckte jag också. Vi hade grym sex. Men det var tydligen nåt som fattades. Jag har ingen aning om vad. ORKA KVINNOR!

Snälla, vad ska jag göra?
Du.. det är inte bara brudar som är förvirrade på den punkten.

Du ska inte ge henne mer av din tid, det är vad du ska göra. Om det inte känns bra att gå tillbaks till att bara vara kompisar? Fixar du det utan nåt fåfängt hopp om att hon kommer ångra sig?

Självrespekt! Jag saknar det så jag skulle hänga efter som en sucker och hoppas på att han skulle bli tillräckligt full och råka hamna på rygg men du har hela liiiiivet framför dig med massa brudar. Avstyr denna!
Citera
2008-09-08, 10:47
Medlem
Misters avatar
Hon är ett typiskt exempel på den otrygga ambivalenta relationstypen.

Ni kan kanske fortsätta som vänner men det kommer ta ett tag och du behöver bryta kontakten nu. När det värsta har lagt sig för dig kan ni kanske ta upp relationen igen och då på lite mer lika villkor, nu är det väldigt skevt och det kommer inte bli något bra alls när du är förälskad och hon vill vara kompis enbart.
Citera
2008-09-08, 11:19
Bannlyst
Citat:

Du är hennes cuddlebear. Var det något jobbigt känslomässigt som nyss hände henne? Isåfall är jag säker på det. Du kommer nästan helt säkert inte att få henne som flickvän.
Citera
2008-09-08, 14:54
Medlem
sickpuppys avatar
Ett råd från någon som varit i samma situation: Du kommer att må piss och ständigt gå omkring och hoppas på att hon ska ändra sig, för att sedan bli fruktansvärt sårad när hon träffar en ny.

Det bästa är att ta en paus från allt umgänge i alla fall något halvår efter att det tagit slut.
Citera
2008-09-08, 15:04
Medlem
så länge du är kär i henne, så kommer det inte att funka att vara kompisar. tyvärr. hon kommer att vilja tro allt är som "vanligt" och du kommer bara vilja att hon ska följa med till sängen så allt blir bra igen... otur :/
Citera
2008-09-08, 16:16
Medlem
Kannans avatar
Tack för alla svar. Har insett att det finns bara en utväg: Totalt uppsäga kontakten. Nu sa vi (dum som jag var, mitt i all gråt) att vi åtminstone skulle försöka vara vänner, men jag har insett att jag inte blir lyckligare av det. Hon är extremt mån om mig, det vet jag, ska jag svara om hon hör av sig?
Citera
2008-09-08, 16:41
Medlem
mirrebosnas avatar
Citat:
Tack för alla svar. Har insett att det finns bara en utväg: Totalt uppsäga kontakten. Nu sa vi (dum som jag var, mitt i all gråt) att vi åtminstone skulle försöka vara vänner, men jag har insett att jag inte blir lyckligare av det. Hon är extremt mån om mig, det vet jag, ska jag svara om hon hör av sig?

Säg inte upp kontakten, det kan vara ett stort misstag. Håll dig bara lite tillbaka och sakta men säkert närma dig till vänskaplig relation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in