2008-09-08, 00:02
Medlem
SonicBooms avatar
Jag vet att det finns en hel del sidor som tar upp ämnet. Problemet är dock att det är så förbannat rörigt.

Det jag söker är följande. Att plugga något ämne på distans med hjälp av endast dator. Så att jag kan välja precis var jag vill vara någon stans i världen. Slippa gå till skolan osv.

När man söker på internet efter distansutbildningar hittar man massor. men när man läser vidare så inser man att man behöver så mycket mer än en dator med internet.

Så vet ni någon bra sida där man kan söka distansutbildningar som bara kräver att man har en dator med internet?
Citera
2008-09-08, 00:03
Medlem
Socialdemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicBoom
Jag vet att det finns en hel del sidor som tar upp ämnet. Problemet är dock att det är så förbannat rörigt.

Det jag söker är följande. Att plugga något ämne på distans med hjälp av endast dator. Så att jag kan välja precis var jag vill vara någon stans i världen. Slippa gå till skolan osv.

När man söker på internet efter distansutbildningar hittar man massor. men när man läser vidare så inser man att man behöver så mycket mer än en dator med internet.

Så vet ni någon bra sida där man kan söka distansutbildningar som bara kräver att man har en dator med internet?

Sök på distansutbildningar, tentamen kan du få sänd till ett svenskt konsulat och sedan skriva den där vid givet tillfälle. Inga problem alls.
Citera
2008-09-08, 00:05
Medlem
Deannas avatar
http://www.netuniversity.se/

Det finns många kurser utan obligatoriska träffar och hemtentor..
Citera
2008-09-08, 00:15
Medlem
Socialdemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
http://www.netuniversity.se/

Det finns många kurser utan obligatoriska träffar och hemtentor..

Din länk fungerar inte.

Annars hade det varit en sköning att ha alla distansmöjligheter samlade på en sida faktist.
Citera
2008-09-08, 00:26
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrati
Din länk fungerar inte.

Annars hade det varit en sköning att ha alla distansmöjligheter samlade på en sida faktist.

Konstigt, den fungerar för mig andra gången jag tryckte på länken..

I alla fall netuniversity samlar alla svenska distansutibildningar på högskolor och universitet.. Här går det att söka på kurser både med och utan obiligatoriska möten..
Citera
2008-09-08, 00:42
Medlem
Socialdemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Konstigt, den fungerar för mig andra gången jag tryckte på länken..

I alla fall netuniversity samlar alla svenska distansutibildningar på högskolor och universitet.. Här går det att söka på kurser både med och utan obiligatoriska möten..

Vad är det för adress? Jag kommer inte in på den.

http://i35.tinypic.com/22nb6u.jpg

vad är det för adress?
Citera
2008-09-08, 01:42
Medlem
SonicBooms avatar
Konstigt. Funkar för mig i alla fall.

Ska kolla igenom sidan nu.
Citera
2008-09-08, 02:20
Medlem
Socialdemokratis avatar
Vad kan det bero på? Jag har COMHEM, inget i brandväggen blockerar. Har provat IE också..

Nu blir jag sur.
Citera
2008-09-08, 10:22
Bannlyst
Hmm..Underligt! Jag testade och med lyckat resultat - kom in på sidan utan problem!
Citera
2009-06-01, 20:54
Medlem
Stoned87s avatar
Plugga på distans utomlands!

Någon mer än jag som är sugen på att dra till något billigt varmt land, Thailand till exempel. Har jag förståt det rätt kan man välja en utbildning på distans och bo utomlands, bara man har tillgång till internet.

Det är väl runt en 7 tusen man får i månaden som max av csn?

7 Tusen i månaden i Thailand borde man kunna leva rätt bra på?

Någon som har någon koll på vad en lägenhet kan kosta att hyra i någon av dom mer turistvänliga ställena?

Och om någon vet hur mycket det kostar för mat och dylikt i månaden.
Citera
2009-06-01, 20:56
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned87
Någon mer än jag som är sugen på att dra till något billigt varmt land, Thailand till exempel. Har jag förståt det rätt kan man välja en utbildning på distans och bo utomlands, bara man har tillgång till internet.

Det är väl runt en 7 tusen man får i månaden som max av csn?

7 Tusen i månaden i Thailand borde man kunna leva rätt bra på?

Någon som har någon koll på vad en lägenhet kan kosta att hyra i någon av dom mer turistvänliga ställena?

Och om någon vet hur mycket det kostar för mat och dylikt i månaden.
Om du vill bo billigt ska du inte välja något turistvänligt ställe. Du kan plugga vad du vill var du vill.
Citera
2009-06-01, 21:54
Medlem
Jag var själv väldigt sugen att fara till Thailand och studera men jag hittade inget lämpligt program.
Problemet är att det måste vara kurser som inte kräver några obligatoriska träffar under studietiden vilket begränsar ens möjligheter lite grann.

Om det är något särskilt program du vill läsa så kanske du kan läsa några fristående kurser som ingår i programmet för att sen avsluta studierna i Sverige.
Tänk bara på att välja något som du verkligen har nytta av i framtiden, studielånet ska ju betalas tillbaks sen.

Om man kan leva på studielånet i Sverige så är det klart att det går i Thailand också.

En sak du kan göra är att studera via Lanta Learning Centre, det måste ju vara perfekt om man vill hitta lite schysst folk att umgås med under tiden.
http://www.plugga-i-thailand.se/
Läs deras faq så får du svar på några av dom vanligaste frågorna man kan ha, dom kan även hjälpa dig med att hitta lämpligt boende.

Annars så kan du tenta på ambassaden men dom tar väl ut en avgift för det också.

Om du vill minska lite på boendekostnaden eller bo lite finare så kan du ju alltid försöka få med dig en kompis som du kan dela på utgifterna med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in