2008-12-03, 23:07
Moderator
Dretskols avatar
Fan vilka jävla tomtar http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=859354
Citera
2008-12-04, 17:21
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Fan vilka jävla tomtar http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=859354
Kan bli Trelleborgs räddning.
INte en chans att Tumba klarar sig nu, om de inte förstärker, men det lär ju inte finnas pengar till det. Roger har väl varit en av, kanske till och med den allra, bästa Tumbaspelaren.

Guif ser ruggigt bra ut nu. Slutspel hägrar. Hade inte några egentliga problem mot ett Drott som jag inte kan tänka mig att de klarar sig undan kval.

H43 den största besvikelsen, kanske på år och dar. Ser inte riktigt vart det brister, men har endast sett en 2-3 matcher med dem.

Skövde spöar Hammary. Verkar inte varit en målvaktsmatch att dömma av statistiken.

Alingsås ser mer och mer ut som ett givet semifinallag.

Nej, ska bli intressant nu, och gött att SVT snart börjar sända i TV.
Samtidigt kan jag påminna om att TV4sport snart börjar sända Tyska Bundesliga på lördagar, kl 15, och att det väl är VM i Januari. Så härligt för oss handbollsälskare att få se lite handboll i TV regelbundet.
Citera
2008-12-05, 01:52
Moderator
Dretskols avatar
Tack för info, Nokia!
Skönt med mer handboll i TV nu, jag nöjer mig inte direkt med damhandboll ..
Citera
2008-12-15, 19:04
Moderator
Dretskols avatar
felpost
Citera
2008-12-17, 14:21
Medlem
dagens matcher

Dagens matcher:

19.00 IFK Ystad – Hammarby

Förra mötet: Hammarby – IFK Ystad 33-20 (15-9)

Hammarby tog snabb revansch efter förlusten mot Guif genom att klä av formstarka Skövde i söndags. Stockholmarna visade mästartakter med ett försvarsspel av högsta klass och Michael Åström på bästa humör. IFK Ystad stod upp bra mot Alingsås senast men Niclas Ekberg ådrog sin en hjärnskakning och är tveksam till spel.

19.00 Sävehof – Alingsås

Alingsås – Sävehof 29-29 (16-16)

Alingsås vill nog gärna visa att man kan rubba Sveriges bästa lag även på bortaplan och att det oavgjorda resultatet i Nolhagahallen inte var en tillfällighet. Charlie Sjöstrand har hittat målformen och i Sävehof blir nyblivna landslagsmannen Patrik Fahlgren viktig som vanligt. För forna Sävehof-trion Robert Wedberg, Johan Petersson och Richard Kappelin är matchen naturligtvis extra speciell.

19.00 H 43 – Redbergslid

Redbergslid – H 43 28-27 (16-12)

En öppen match som kan sluta precis hur som helst. Redbergslid fortsätter pendla och H 43 har hamnat i ett prekärt läge där man är i stort poängbehov. RIK:s lagkapten Lars Bernhardsson spelar en nyckelroll tillsammans med Petter Hansson och Emil Berggren som båda visar gryende form. För H 43:s del gäller det att fler spelare än Zoran Roganovic kliver fram.

19.00 Guif – Ystads IF

Ystads IF – Guif 28-37 (14-18)

Ystad åkte på en riktig stjärnsmäll när Guif orsakade skåningarnas hittills enda förlust på hemmaplan för några veckor sedan. Revansch är ordet men Sävehof är det enda laget som besegrat Guif i Eskilstuna Sporthall så här långt. Mathias Tholins och Mathias Zachrissons framfart verkar omöjlig att stoppa.

19.00 Skövde – Drott

Drott – Skövde 29-30 (14-15)

Efter djupdykningen mot Hammarby vill Skövde snabbt ta sig tillbaka upp på vinnarspåret. Om det skall lyckas måste man börja spela försvarsspel igen och i första hand skaffa sig koll på Drotts storskyttar Daniel Lindgren och Tobias Bengtsson. Linus Lake tog offensivt ansvar mot Hammarby men behöver hjälp av Magnus Järlström och Einar Logi Fridjonsson.
Citera
2008-12-17, 18:54
Medlem
Nokias avatar
Är webbsports sändning omöjlig att se för er med?
Webbsport.se är nere, och e-kuriren har inget live, bara matchen mot drott.
Trött jag blir när man ändå suttit och väntat.
Citera
2008-12-17, 19:07
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Är webbsports sändning omöjlig att se för er med?
Webbsport.se är nere, och e-kuriren har inget live, bara matchen mot drott.
Trött jag blir när man ändå suttit och väntat.

Fungerar inte här heller. Synd, hade gärna sett Guif för att se hur lätt Trelleborg skulle kunna spöa dem den 22:e

Edit: hittade precis ett inlägg på ekuriren där det stod att de bara skulle sända bortamatcherna
Senast redigerad av Brottardockan 2008-12-17 kl. 19:12.
Citera
2008-12-17, 19:11
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Fungerar inte här heller. Synd, hade gärna sett Guif för att se hur lätt Trelleborg skulle kunna spöa dem den 22:e
Mitt Trelleborgs-förakt har lagt sig lite iom att jag spelat pengar på att de vinner ikväll. Men om de inte gör det, då är det inte ett snällt ord till om danskjävlarna.
Citera
2008-12-17, 19:13
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Mitt Trelleborgs-förakt har lagt sig lite iom att jag spelat pengar på att de vinner ikväll. Men om de inte gör det, då är det inte ett snällt ord till om danskjävlarna.

ikväll?

Imorgon så kan jag nästan lova dig en seger, och förhoppningsvis avancemang till 9:e plats.
Citera
2008-12-17, 19:14
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
ikväll?

Imorgon så kan jag nästan lova dig en seger, och förhoppningsvis avancemang till 9:e plats.
Ja imorgon såklart.
Men det är inte för att Trelleborg är bra, snarare att Tumba är dåliga.
Citera
2008-12-18, 00:08
Moderator
Dretskols avatar
Var på plats i Partillebohallen där Alingsås till slut lyckades få hem i en pinne tack vare ett mål i slutminuten av Charlie Sjöstrand.
Vi 150 alingsåsare som tagit oss dit lät högre än 1700 göteborgare.. Speakern fick mana på hemma-publiken hela kvällen att klappa, utan vidare resultat

Har även hört rykten om att Johan Pettersson själv ska ha bett om att få stanna i klubben säsongen ut, fin julklapp för oss!
Citera
2008-12-18, 14:55
Medlem
Brottardockans avatar
Någon som vet om det finns någon lista på vilka matcher som kommer att sändas i handbollskanalen (hehs satsning på handbollssändning på webben) ???

Pallar Alingsås trycket i slutspelet? Isf känns de som den givna motståndaren till Sävehov i finalen. Som skåning hoppas jag givetvis att Lugi och Ystad kan blanda sig i fajten om finalplatserna, vilket inte ser alldeles för avlägset ut idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in