2008-09-07, 14:00
Medlem
mitt nya datorssystem skall ha 4 gb ram. drfr mste jag ha ett OS som r p 64-bitar.

frgan r, br jag kpa Win Vista 64 eller kra p Win XP 64? Gillar inte att Vista har s mkt buggar fortfarande och att det tar mkt ramminne i ansprk.

andra sidan, om jag kr p XP 64, kommer det funka smrtfritt? finns alla datorprogram man normalt anvnder i 64-bitarsformat? eller r utbudet mindre n xp 32?
Citera
2008-09-07, 14:04
Medlem
Dweezil78s avatar
Jag hade rekommenderat Vista X64 fr XP X64 av den enkla anledningen att det finns nstan ingen som anvnder Xp X64 och du kan f problem med att f tag i drivrutiner och annat till det.

ven om det har varit en del problem med Vista generellt s har det nd slppts uppdateringar till det.
Citera
2008-09-07, 14:09
Medlem
Jag har anvnt XP 64bit, och upplevde det som vldigt vldigt instabilt. XP har jag aldrig haft ngra stora problem med, men 64bit-versionen var verkligen kass. Jag har som ngon annan redan ppekat haft problem med drivrutiner osv under XP 64bit. Dremot Vista x64 har funkat relativt bra, men r ju ett riktigt kasst och segt operativsystem oavsett 32 eller 64 bitar. S jag rekommenderar XP 32 bit, men om du mste ha 64bitarssystem (varfr man nu mste ha det) s skulle jag vlja Vista. Det minst dliga av de tv.
Citera
2008-09-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvin_f
S jag rekommenderar XP 32 bit, men om du mste ha 64bitarssystem (varfr man nu mste ha det)
drfr att 32-bitars system bara klarar av att utnyttja 3gb ramminne medan 64-bitars klarar av mkt mkt mer. kper jag 4 gb ram vill jag ju grna att datorn kan anvnda sig av alla 4 gb
Citera
2008-09-07, 17:35
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvin_f
Jag har anvnt XP 64bit, och upplevde det som vldigt vldigt instabilt. XP har jag aldrig haft ngra stora problem med, men 64bit-versionen var verkligen kass. Jag har som ngon annan redan ppekat haft problem med drivrutiner osv under XP 64bit. Dremot Vista x64 har funkat relativt bra, men r ju ett riktigt kasst och segt operativsystem oavsett 32 eller 64 bitar. S jag rekommenderar XP 32 bit, men om du mste ha 64bitarssystem (varfr man nu mste ha det) s skulle jag vlja Vista. Det minst dliga av de tv.

Kr ENBART xp x64 p min Win dator, det funkar som en dans, inga som helst problem, dock s VAR det problem fr ngra r sedan d var det en plga, men r man lite "pillrig" s fr man det att lira utan ngra som helst problem.

Ska d tillgga att ALLA drivrutiner som jag installerat fungerar lika bra i x32 utfrande som x64 utfrande, ALLA x32 spel och program fungerar ox utan problem, DREMOT skulle jag INTE installera Vista x64 d jag knappt tl elndet d vljer jag hellre Linux.
Citera
2008-09-07, 17:54
Medlem
ratcher; behver du ladda ner andra installationsfiler av spel/program/dylikt fr att du har xp64 eller gr det ladda ner installationsfilerna till 32an?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in