2008-10-20, 02:36
Medlem
Nissenforevers avatar
Hur kommer det sig att du blev utfattig? Tjänade du inte cash på att föreläsa?
Citera
2008-10-20, 08:19
Medlem
Mr Coffees avatar
Ingen ögonfröjd i alla fall, om det nu var någon som trodde det:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gottfrid_Svartholm

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/Gottfrid_Svartholm_-_TPB.png
Citera
2008-10-20, 12:03
Bannlyst
Ja det ver en riktigt snygging, fett stripigt okammad långt hår - glest skägg, oputsatt. Acneaktig hy -> ser alla hackers ut så här?
Citera
2008-10-20, 14:37
Medlem
RaydeCacas avatar
Gemene man som postat i den här tråden verkar har lite konstig inställning till Svartholm och Co. Att man är lite nyfiken på killarnas bakrund är förståeligt, men denna informationsjakt börjar mer likna avundsjuka än något annat. Oavsett om man anser att TPB är moraliskt riktigt eller inte så har dom introducerat något på internet som slår det mesta i popularitet, gagn för almänheten och som grädde på moset månar dom om yttrandefriheten.
Hatten av för grabbarna på TPB!
Citera
2008-10-20, 16:34
Medlem
Haha, damn vad lam den här tråden är.

Vad vill ni uppnå med att tracka ner på TPB grundare?

Rikta in er på några riktiga idioter istället, typ alla S, V och MP-anhängare
Citera
2008-11-16, 11:41
Medlem
rularns avatar
Jag är lite nyfiken på vad följande herrar har för utbildning:

Fredrik Neij
Gottfrid Svartholm Warg
Peter Sunde
Carl Lundström

Har dom skolats på kth eller någon annan teknisk högskola eller är dom självlärda?
Citera
2008-11-16, 13:12
Medlem
Ja, för det lär ju krävas minst doktorsgrad för att slänga upp en site med några torrent-länkar...
Citera
2008-11-16, 13:39
Medlem
rularns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galactus42
Ja, för det lär ju krävas minst doktorsgrad för att slänga upp en site med några torrent-länkar...

som jag fattat det (inte direkt påläst) så skrev dom programvaran själv.. Eller det kanske är en grov överdrift?
Citera
2008-11-16, 14:45
Medlem
ThirdEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
Javisst! Då kan de ta de två påsar kläder som är det enda jag äger! Tyvärr är jag redan utfattig, har skulder hos fogden, samt är hemlös, så jag undrar ju hur man hade tänkt ta några pengar från mig...

Fine - publicera/posta precis vad du vill om mig. Jag bryr mig inte precis...

Så all den där reklamintäkt o likn. går bara till TPB? Det har jag lite svårt att tro. Ni är ju inte bara 3-4 dudes som sitter på en server, utan ni fungerar ju som en förening/företag ni med.

Jag har ju verkligen inget fast att stå på det inser jag, men att ni är några Robin Hoods, dvs. idealistiska typer tror jag inte en enda sekund på. Jag tror ni tjänar mycket, ni är bara smarta nog att inte köpa tillgångar. Mycket svårare att åklaga en fattig datornörd än en rik datornörd i en ferrari.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in