Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
I en tråd hittas dessa uttalanden av män
Trevligt att du väljer mig som exempel.
Jag kanske ska utveckla vad jag skrev. Jag menar att kvinnor, rent generellt eftersom undantag alltid finns, bloggar om ointressanta och ytliga ämnen.
En typisk blogg av en kvinna handlar om hur lilla Tindra bajsade på sig, om hur hon träffade en väninna och drack kaffe latte, om hur Lena kan ha den dåliga smaken att ha en rutig halsduk, och att Anders är så gullig så man bara dööör.
Kvinnor vågar sällan ta upp kontroversiella ämnen. Visst, feminister spyr sin galla, men att vara feminist är inte ett dugg kontroversiellt i dagens samhälle. Och 99% av alla Bellas vänner-dårfinkar har det gemensamt att de är bittra över att de är så fula att de omöjligt kan få en man.
Män är mer intressserade av sådant som påverkar samhället. Ett politiskt beslut eller en teknologisk uppfinning kan påverka samhället i sekler, men knappast om man har ögonskugga av märke A eller B.
Män vågar också vara kontroversiella. Det finns inget mer kontroversiellt i dagens Sverige än invandrar- och rasfrågan.
Män brukar vara mer kritiskt tänkande och granskande. Kvinnor nöjer sig med status quo och följer mängden.