• 1
  • 2
2008-09-08, 19:40
Medlem
psychotropics avatar
Trots att TS uppenbarligen har rätt förstår jag inte hur man orkar göra sak av det hela. Att ladda hem och bränna ut ett XP exemplar tar inte mer än tio minuter.

Räkna på en timma så har du hunnit ladda hem, bränna ut, formatera och installera. Samt fått in de tredjepartsprogram du behöver.

Nej antingen löser du problemet genom att älta detta över principiella skäl, eller så löser du det på annat vis av praktiska skäl. Personligen hade jag valt det sistnämnda.
Citera
2008-09-08, 19:47
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Trots att TS uppenbarligen har rätt förstår jag inte hur man orkar göra sak av det hela. Att ladda hem och bränna ut ett XP exemplar tar inte mer än tio minuter.

Räkna på en timma så har du hunnit ladda hem, bränna ut, formatera och installera. Samt fått in de tredjepartsprogram du behöver.

Nej antingen löser du problemet genom att älta detta över principiella skäl, eller så löser du det på annat vis av praktiska skäl. Personligen hade jag valt det sistnämnda.
det är framförallt för att det är en företagsdator, och även att det känns lite trist att ha betalat extra för något för att man inte vill strula med licenser/validering med det senare
Citera
2008-09-08, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
inhandlade i början av sommaren en bärbar dator från dell med nedgradering från vista till XP. datorn levererades med xp förinstallerat, och en återställnings-CD.

För en vecka sedan kraschade hårddisken. Jag kontaktade dell som skickade upp en ny. När jag nu kör recoverydisken så upptäcker jag att det inte är XP, utan vista som installeras. När jag kontaktar Dell säger dom att dom inte kan göra något åt det. eftersom dom inte kan leverera XP längre. det sitter ingen lapp på datorn med serial till XP heller. så en xp-skiva räcker inte.

nu sitter jag med en dator som är helt värdelös för mig, eftersom jag behöver xp och en serieport för vissa program som jag använder.
den enda anledningen till att den inhandlades var ju just det att det började bli svårt att få tag på en dator som uppfyllde de kriterierna. och nu antar jag att det är omöjligt!

jag kan säkert få dom att häva köpet, men faktum kvarstår ju då att jag troligtvis inte kan få tag på en likvärdig produkt idag.

Nån som vet vilka möjligheter jag har?

Kan du inte tanka hem en tinyxp från piratbukten eller liknande och skita i restoreskivan med vista.
Citera
2008-09-09, 17:36
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Kan du inte tanka hem en tinyxp från piratbukten eller liknande och skita i restoreskivan med vista.
jo, visst kan jag det. men det känns lite tråkigt att ha en olaglig version, när man har betalat för en riktig, särskilt när det är en företagsdator.
Citera
2008-09-09, 17:55
Medlem
psychotropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
jo, visst kan jag det. men det känns lite tråkigt att ha en olaglig version, när man har betalat för en riktig, särskilt när det är en företagsdator.

Men i slutändan är det bara en principsak. Gör det bekvämt för dig istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in