2008-09-05, 08:35
Bannlyst
hur tror ni att vi kommer att se på dagens kändisar om 15 år. Vilka har vi förträngt och vilka inte? motivera. vilka är fortfarande "heta"?

tex Alex Schulman, Anders Eklund och Kristian Luuk?

Anders eklund tror jag personligen fortfarande kommer sitta som en rutten sill inklämd i en mörk håla runkandes ensamen till ljudet av medfångarnas dunkande på celldörren för att komma in och strypa honom.

Schulman är givetvis förträngd av de flesta eftersom folk såg igenom hans tomma skal. Har troligen gått i personlig konkurs.visste ni förresten att det var alex som stod som förebild för Mr Burns i the simpsons

Kristan Luuk tror jag fortfarande jobbar med TV och kör sin lite torra stil i samma anda som förut.
Citera
2008-09-05, 08:53
Medlem
tokbiass avatar
Blondinbella har tagit över Ander Borgs jobb
Citera
2008-09-05, 09:46
Medlem
brianmolkos avatar
Anders Eklund kanske blir ihågkommen precis som Flink, Jackie Arklöv och Lasermannen Ausionus + diverse andra
Citera
2008-09-05, 12:02
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Känns som att "kändis" nuförtiden mer och mer innebär "lätt fången, lätt förgången". I och med alla dokusåpor, bloggar etc, kan Jan Banan bli rikskändis över en natt, men lika snabbt kan intresset falna.

Någon som kommer ihåg Kaninkvinnan i en av de första "Baren"? När hysterin över såpan lagt sig, var hon ju tillbaka i ICA-kassan rätt snabbt. Bara ett exempel, naturligtvis, men 'to the point'.

Luuk kommer absolut att fortsätta vara "kändis". Han har bidragit med så mycket genom en egen stil. Kändisar som fått sin status pga att de varit "snyggast" i en såpa falnar rätt snabbt, om de inte har ADHD/Damp.
Citera
2008-09-05, 12:40
Medlem
Jag tror helt ärligt att kändisar och vilka som anses vara kändisar om 10 år kommer att fungera på samma sätt som det alltid har gjort..

Visst har alla dokusåpor, realityshows och bloggar etc. gjort att fler människor blir "kända" fast de faller tillbaka i glömska lika snabbt igen. De kändisar som håller kommer nog att ha samma kriterier som tidigare, dvs. artister (undantaget 1/10 Idol-vinnare), skådespelare, tv-personligheter, framstående affärsmän osv.

Undantaget som bekräftar regeln tror jag faktiskt är Blondinbella. Men det är inte enbart pga hennes blogg utan att hon säkert kommer att antingen bli en framgångsrik affärskvinna lr politiker. Det jag vill ha sagt är att det inte räcker med att ha en blogg lr medverka i en dokusåpa för att för alltid vara känd utan det krävs att man bygger vidare på det.

Sen fanns det säkert en massa "småkändisar" förr i tiden också som fick mycket uppmärksamhet under en kort period även om det i dag finns fler såna här kortvariga kändisar pga alla nya kommunikationsmedel som kommit iom tekniken..

Människor är nog inte villiga att godta vilka som helst och ge dem epitetet kändis om man inte anser att de faktiskt gjort något vettigt lr har så stor påverkan på människor att de etsar sig fast i våra minnen..

Bara min tanke om det hela..
Citera
2008-09-05, 12:55
Medlem
Jag tror i vart fall följande kändisar är kändisar även om 10 år:

Samtliga i kungafamiljen utom Lilian. Så har det tillkommit makar/makor och några barn.

Bland rockgubbarna skrivs det fortfarande om Gessle, Uggla och Lundell. På samma sätt håller Carola, Lena Ph, Pernilla och Perelli

Bland åldringarna håller Lill-Babs, Kikki D, Berghagen och Härenstam.

Skådis kan man vara långt upp i åren så här blir manfallet kort.

Bland de yngre håller Darin, Amy Diamond (tyvärr) men inte många fler av de som kända idag.

Sen har vi allas vår Linda Rosing.

Zlatan, Patrik Sjöberg, Björn Borg känns givna. Sedan gissar jag att Kallur blir mer omskriven för privatlivet än för sina uteblivna globala framgångar. Det bara känns så.
Citera
2008-09-05, 18:38
Medlem
Lägg till 10år till.
Jag har ochså tänkt i dom banorna.Tänk dig ett myspogram på TV där gästen är en 70årig Magnus Uggla eller tex Ulf Lundell.....Vad dom kommer att hyllas.!!
Citera
2008-09-05, 19:18
Medlem
plumba69s avatar
Ronny & Ragge, lätt
Citera
2008-09-05, 22:04
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokbias
Blondinbella har tagit över Anders Borgs jobb
Hon skulle förmodligen göra ett mycket bättre jobb...
Citera
2008-09-05, 22:29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Hon skulle förmodligen göra ett mycket bättre jobb...

eller lika bra eller dåligt hon brukar ju lägga pengar på konstigt så kanske blir pengar skänkta till nåt jaha ja
Citera
2008-09-05, 22:34
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
J
Sen har vi allas vår Linda Rosing.

Linda Rosing kommer antagligen bli Sveriges svar på Jocelyn Wildenstein om tio år - det vill säga praktexemplaret för när plastikkirurgi går överstyr.
Citera
2008-09-05, 22:36
Medlem
Bronkzs avatar
Det var en vis man, som jag inte minns namnet på som i radio? mynteade följande som jag tycker bör spridas.

"Det finns kännigendisar och så finns det kändisar. Kändisar har faktiskt gjort något vettigt, skapat någonting som är intressant. En kännigendis har inte gjort någonting annat än att synas".

Den bästa analys av dagens tragiska mediahoror vi ser som jag har hört och därför delar jag med mig av den. sprid och sprid.

"äh, han är bara en jävla kännigendis". Klockrent
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in