2008-09-04, 21:49
Medlem
kornizs avatar
Jag har ett problem, jag får nästan dagligen meddelanden på msn där tjejer på engelska vill att jag av någon anledning ska besöka deras sida och se deras cam, eller lägga till deras vän eller nåt annat. Jag antar att det är någon typ av bot som skickar ut reklam.

Finns det något sätt att komma undan det utan att helt enkelt byta konto?
Citera
2008-09-04, 21:56
Medlem
TheCazes avatar
Hmm, sån där reklam har jag aldrig sätt eller hört talas om.
Eller vänta nu, jag har för mig at jag har sätt nått liknade på en och annan snusk sida!
Och isåfall så är det inte MSN som det kommer ifrån utan sidan den själv.

Men lite mer detaljer skulle inte skada?

Kommer det bara upp en sån där ruta med eng. text, en sån där ruta som kommer upp när nån loggar in?

Eller hur ser detta ut?
Citera
2008-09-04, 22:04
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Hmm, sån där reklam har jag aldrig sätt eller hört talas om.
Eller vänta nu, jag har för mig at jag har sätt nått liknade på en och annan snusk sida!
Och isåfall så är det inte MSN som det kommer ifrån utan sidan den själv.

Men lite mer detaljer skulle inte skada?

Kommer det bara upp en sån där ruta med eng. text, en sån där ruta som kommer upp när nån loggar in?

Eller hur ser detta ut?

jag har fått samma bekymmer.. får ca 5 meddelanden från diverse villiga tjejer under en dag. jag tror det började efter att en av mina kontakter fick sitt konto hijackat av nån sån där lösenordsfiskare.. (skriv in ditt msn-login + pass för att se vilka som blockat dig o.s.v..)

det handlar altså inte om några fejkade meddelanden som dyker upp som en reklambanner, utan verkliga spam-meddelanden.
Citera
2008-09-04, 22:16
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
jag har fått samma bekymmer.. får ca 5 meddelanden från diverse villiga tjejer under en dag. jag tror det började efter att en av mina kontakter fick sitt konto hijackat av nån sån där lösenordsfiskare.. (skriv in ditt msn-login + pass för att se vilka som blockat dig o.s.v..)

det handlar altså inte om några fejkade meddelanden som dyker upp som en reklambanner, utan verkliga spam-meddelanden.

Okej, då förstår jag vad du menar. Om det nu är så att TS har samma problem så kanske det lättaste sättet är att förklara för kontakten som nu har råkad ut för detta att h*n borde byta lösenord.

Man kan ju även förklara varför och vad som har hänt/händer, så att dom är med på saken och inte bara tror du håller på drygar och ger dig ett svar som "Jag gör det sen, orkar inte nu."
Som jag hatar när folk skriver, för det är ju inte alls lika jobbigt som fotboll.
Citera
2008-09-04, 22:26
Medlem
stilltons avatar
det är redan fixat.. men nu har dom ju redan fått tag på min adress genom den kontakten.. förut fick jag spam direkt från den kontakten tills hon bytte password.. nu får jag spam från helt andra användare
Citera
2008-09-04, 22:32
Medlem
kornizs avatar
Ja det är precis samma sak jag råkar ut för. Nu vet jag altså va det beror på. Men hur fan fixar man det???
Citera
2008-09-04, 23:01
Medlem
fan har ju oxå de problemet. Får typ upp folk som vill adda mig oxå :/ typ engelska namn som man aldrig hört så det är väl något liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in