2008-09-04, 20:53
Medlem
Tjena!
Har stött på ett litet problem de senaste dagarna,
jag har flickvän, har haft samma flickvän i snart ett år och har absolut inte haft några förbindelser med någon annan tjej under det här året.

MEN, de senaste dagarna har jag märkt att jag kanske har åkt på kondylom.

Jag hade ganska mycket sex med diverse tjejer innan jag träffade min nuvarande, både skyddat och oskyddat, så jag kan tänka mig att kondylomen härstammar därifrån. Vad jag vet kan skiten blomma ut bra långt efter att man har fått det?
Innan vi började ha oskyddat sex gick vi båda till ungdomsmottagningen och kollade oss, men då syntes ju inte ett skit.

Problemet är nu hur jag ska lägga fram det här till tjejen utan att hon misstänker otrohet och annat skit, jag har absolut inte rört en enda tjej sen vi blev ihop..

Jag har förövrigt ett annat mer använt konto här på FB, men skriver från detta då jag gärna vill vara lite anonym.
Citera
2008-09-04, 20:57
Medlem
sickpuppys avatar
Kolla upp ordentligt hur lång inkubationstid kondylom har, sedan lägger du helt enkelt fram det för henne så rakt och ärligt som möjligt.

Det är inte kul, men det blir nog än värre om du går och drar på det och hon hinner upptäcka att hon är smittad. Förresten kan det ju vara hon som smittat dig?
Citera
2008-09-04, 21:00
Medlem
Jaha och tanken att hon har vart otrogen har inte slagit dig då eller?
Visst klamydia kan visa symptom långt efter smittotillfället men om ni testade er innan blev ihop så skulle jag absolut tro att hon har knullat runt lite.
Helt enkelt får du konfrontera henne och berätta vad du har så kanske hon erkänner och sen berättar du för oss här på FB
Citera
2008-09-04, 21:01
Medlem
Man kan gå omkring med kondylom hur länge som helst innan det bryter ut...sen är det svårt att veta om det gått över, vad jag läst så sägs det att har man inte haft utslag på några månader kan man räkna med att det läkt ut, men ändå kan det dyka upp om man typ får en infektion i kroppen =/
Och visst, hon kan ha smittat dig, för på tjejer är det svårare att se. Hon kanske inte ens vet att hon har det själv...för det kan sitta på insidan, och där syns det inte, kanske inte ens känns. Eller så har hon smittan utan att få utslag med att det ändå gått över till dig.
Jävla skitsjukdom. Varför finns den ens?

Aja...till saken. Läs på om det så du har en massa bra fakta, ta det sen helt sakligt med henne. Om du känner att du måste berätta. Det är ju inte farligt på nåt sätt, det värsta som kan hända är att man får knottror ju (som ju går att behandla) och att det blir irriterat. Men man kan ju inte bli typ steril, som med klamydia... Lycka till!
Citera
2008-09-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelarbetare
Jaha och tanken att hon har vart otrogen har inte slagit dig då eller?
Visst klamydia kan visa symptom långt efter smittotillfället men om ni testade er innan blev ihop så skulle jag absolut tro att hon har knullat runt lite.
Helt enkelt får du konfrontera henne och berätta vad du har så kanske hon erkänner och sen berättar du för oss här på FB

Men han har ju inte klamydia, han har kondylom. Stoor skillnad.
Citera
2008-09-04, 21:05
Medlem
speedycarlitos avatar
japp lägg skulden på henne!. ge henne dåligt samvete.

nej men var ärlig bara. tråkigt svar kanske men tror det är det bästa

lycka till
Citera
2008-09-04, 21:14
Medlem
sickpuppys avatar
"Viruset kan under lång tid ligga vilande innan det ger sig till känna. Inkubationstiden, det vill säga tiden från det att man smittas till det att man kan se vårtor, varierar mycket. Det vanliga är tre till sex veckor, men vårtor kan uppkomma många månader och till och med år efter det att man smittades. Det behöver alltså inte finnas någon koppling mellan kondylom och otrohet, eftersom man kan ha fått viruset långt tidigare i ett annat förhållande."

Saxat från sjukvårdsrådgivningen.
Citera
2008-09-04, 21:16
Medlem
Tack för era svar!

Nu har jag ännu inte fått bekräftat av läkare att jag har kondylom,
men det kan ju vara hög tid att ta sig dit för en kontroll.

Jag kan och har ingen lust att hålla det hemligt för henne heller.
Jag tror inte heller att hon har varit otrogen, men det verkar ju fullt möjligt att
jag kan ha fått det via henne också?

Det verkar variera ganska mycket med när man kan få det efter smittotillfället iallafall.

Antar att jag får vara helt rak och säga att jag kanske har kondylom.
Citera
2008-09-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
"Viruset kan under lång tid ligga vilande innan det ger sig till känna. Inkubationstiden, det vill säga tiden från det att man smittas till det att man kan se vårtor, varierar mycket. Det vanliga är tre till sex veckor, men vårtor kan uppkomma många månader och till och med år efter det att man smittades. Det behöver alltså inte finnas någon koppling mellan kondylom och otrohet, eftersom man kan ha fått viruset långt tidigare i ett annat förhållande."

Saxat från sjukvårdsrådgivningen.

Läste igenom samma text nyss, känns lite lugnare!

Tack!
Citera
2008-09-04, 22:48
Medlem
Du lär ju gå till doktorn med en gång iallafall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in