2008-09-04, 20:42
Medlem
Någon som vet vart det går att få tag på?
Gärna så obehandlad och naturlig som möjligt.
Citera
2008-09-04, 20:49
Medlem
Ohrly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJones

Kolla tråden Råtobak i detta forum
https://www.flashback.org/showthread.php?t=225538
Citera
2008-09-04, 20:56
Medlem
Jo, jag kikade i den. Men är inte så säker på att det är tillsatsfritt bara för det kallas råtobak.
Citera
2008-09-04, 21:00
Medlem
Ohrly?s avatar
Citat:
Jo, jag kikade i den. Men är inte så säker på att det är tillsatsfritt bara för det kallas råtobak.

Om du har kollat i den tråden så här du säkert listat ut att jag inte har någon vidare koll i ämnet men av vad jag har förstått så är det ju bara tobaksblad, dvs, _RÅ_tobak. Borde ju inte bli mer tillsatsfri än så?
Om du vill ha ännu mindre tillsatser (om det nu är möjligt) så antar jag att det är odla egen tobak som gäller!
Citera
2008-09-10, 17:31
Prince har ju sina "No additives" cigaretter (finns 2 sorter, gul och grön). Som påstås vara tillsatsfria. Själv är jag dock tveksam till att det är 100% fria från tillsatser dock.
Tyckte de smakade som vanliga "tillsatta" cigaretter, beror det på att tillsatserna i övriga cigaretter inte smakar något, eller på att Prince No Additive innehåller tillsatser? Jag vet inte.
Citera
2008-09-11, 12:19
Medlem
Maldorors avatar
Citat:

Prince First Cut och Prince Indian Summer är de tillsatsfria cigaretter som finns att tillgå på den svenska marknaden i dagsläget. Oroa dig inte för att de är som alla andra cigaretter, eftersom tobaksindustrin kritiseras så hårt oavsett vad dem gör, så skulle House of Prince inte kunna skriva så på sina cigarettaskar om det inte gjorde skäl för det.
Citera
2008-09-11, 19:05
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Prince First Cut och Prince Indian Summer är de tillsatsfria cigaretter som finns att tillgå på den svenska marknaden i dagsläget.

Nej, det finns Camel natural flavor också. Sitter här med ett paket och såhär står det på det: "made from 100% whole-leaf tobacco. No added flavoring, offering genuine natural tobacco taste."
Citera
2008-09-11, 22:32
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Nej, det finns Camel natural flavor också. Sitter här med ett paket och såhär står det på det: "made from 100% whole-leaf tobacco. No added flavoring, offering genuine natural tobacco taste."

Ingen smaksättning, men står det även t ex "additive-free" på paketet? Annars kan det mycket väl innehålla alla de hundratals tillsatser som inte finns i Prince Grön och Gul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in